-
12 февруари 2019 12:26
- 3982
- 5
Подписан е договорът за проектирането и строителството на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“. Съоръжението ще е с дължина около 2 км и ще бъде най-дългият пътен тунел изграждан досега у нас, информират от АПИ.
Изпълнението на поръчката е възложено на ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“, в което участват: „ДЖИ ПИ ГРУП“ АД, „ГЛОБАЛ КЪНСТРЪКШЪН“ ООД и „ВИА ПЛАН“ ЕООД. Стойността на договора е 185 370 370, 37 лв. без ДДС. Проектът ще се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Спазвайки разпоредбите на Закона за обществените поръчки Агенция „Пътна инфраструктура“ пристъпи към подписване на договора след като Върховният административен съд се произнесе в полза на решението на АПИ за избор на изпълнител. В тази връзка на 15 януари т. г. агенцията изпрати искане до класираните участници - ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“ и ДЗЗД „АМ Струма-ОП2: Тунел Железница“, за удължаване срока на валидност на офертите.
В получените отговори офертното си предложение потвърди ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“, а ДЗЗД „АМ Струма-ОП2: Тунел Железница“ (в което са „ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ“ АД и „ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД) не удължава срока на валидността й. Срокът за изпълнение на проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи на тунел „Железница“ (от км 366+720 до км 369+000) e 1060 календарни дни. Съоръжението ще бъде с две отделни тръби за движение в посока. Дължината на всяка тръба ще е около 2 км.
Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика и т. н. Ще бъде изграден и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм гр. Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, които са съответно 132 м и 24 м, подпорна стена и др. През миналата година АПИ проведе обществена поръчка за избор на изпълнители за „Проектиране и строителство на автомагистрала „Струма“ Лот 3.1 Тунел „Железница“.
Тръжната процедура бе с 3 обособени позиции - за тунела, и за пътя преди и след съоръжението, за да може на обекта да се работи едновременно и проектът да завърши в срока на оперативната програма. През миналата година бяха подписани договорите за проектирането и строителството на трасето преди и след съоръжението. Отсечката преди тунел „Железница“ в посока София - Кулата (от км 366+000 до км 366+720) е с дължина 720 м.
Тя включва и обслужващ тунелен път при северния портал и мостово съоръжение с обща дължина 620 м. Участъкът ще бъде изграден от ДЗЗД „Железница - Север“, в което са: „ГБС Инфраструктурно строителство“ АД, „Главболгарстрой“ АД и „Главболгарстрой Интернешънъл“ ЕАД. Стойността на договора е 29 985 345 лв. без ДДС. Участъкът след тунел „Железница“ (от км 369+000 до км 370+400), е 1,4 км. Той ще бъде построен от „ПСТ ГРУП“ ЕАД.
Стойността на договора е 18 442 297,40 лв. без ДДС. Договорът включва проектиране и строителство на автомагистрален участък с дължина 1,4 км, селскостопански подлез, подпорна и укрепителна стена, отводнителни съоръжения, изграждане и реконструкция на инженерни мрежи и др.
Последвайте канала на
Свързани новини
Главболгарстрой не е извършвал строителни или подготвителни работи по АМ „Струма“ в новия участък източно от Кресненското дефиле
11 февруари 201915:07
Спешният екип за ужаса на АМ "Струма": Добре, че няма пострадали деца
09 февруари 201909:08
Регионалният министър разкри подробности за строителството на тунел "Железница"
16 октомври 201808:56
"Сготви" ли някой "Джи Пи Груп"
16 октомври 201808:48
Изп. директор на “Джи Пи Груп”: Сатанизират ни
16 октомври 201808:08
"Джи Пи Груп" с официална позиция по повод изказването на Бойко Борисов
12 октомври 201817:51
Ремонт ограничава движението в тунела "Топли дол"
13 февруари 201907:22
България се натресе на тим с куп играчи от Висшата лига за влизане в дивизия "В" на Лигата на нациите
Жребият в Лигата на нациите определи: ще има повторение на последните два изцяло европейски финала на световни първенства
Илиан Илиев: Ирландците не бяха моят най-предпочитан противник
11-те на Пирин и Добруджа
България с тежко изпитание в Подгорица
„Моят отбор“: САЛАХаресайте си капитан от Ливърпул
Коментари 5
Добави2019.02.12 | 14:47
Да живее Цецо вашингтонски ,връх на простотията в РБ!!!
2019.02.12 | 13:47
Google вече плаща $ 17000 до $ 22000 на месец за работа онлайн от home.I са се присъединили към тази работа преди 2 месеца и съм спечелил $ 20544 в първия ми месец от тази работа.
--------->>>> Trade46.com
2019.02.12 | 13:21
Най-бедната страна в ЕС ще строи най-дългия тунел, какъвто развиващата се НРБ не бе си позволила.
2019.02.12 | 12:55
Каква стана тя? Боко се би по гърдите ,че изважда Джи Пи груп от обществени поръчки и се бори с корупция,пък накрая пак те гушнаха милионите. Май вече никой не бръсне Боко за слива, навярно ще го заменят с Цоцо, нали е вашингтонски.
Добави коментар
Водещи новини
Депутатите отново не се разбраха за председател на НС, мъките продължават в сряда
22 ноември 202413:41
Борисов: Всички искате да ни натресете цялата отговорност, но без да участваме – тая игра не ми харесва!
22 ноември 202411:57
Президентът Радев не смята, че се задава конституционна криза, пожела успех на депутатите
22 ноември 202413:13
Унгарски министър обяви: България влиза и в сухопътния Шенген през януари догодина
22 ноември 202413:53
Министър Илков: Имаме възможността да се поздравим с голямата крачка, която направихме за Шенген
22 ноември 202413:38
Водещите новини! Решаващ разговор за България в Шенген! Ден пореден от сагата „Избор на председател на НС“ (и още…)
22 ноември 202413:17
Млад български баскетболист загина в катастрофа
22 ноември 202412:36
Cape Town Etc: Ружа Игнатова е жива и живее в Кейптаун
22 ноември 202413:22
Максим Генчев: Случаят с Димо Алексиев е капан! Напили са го, после са го натопили
22 ноември 202411:53
2019.02.12 | 15:08
Няма как да бъдат извадени от общ.поръчки едни от най-големите строителни фирми разполагащи с подготвени хора и най-вече ТЕХНИКА за тези строежи. Нека не се лъжем, само с трактори и багери пътища и съоръжения към тях не се строят.