-
04 декември 2018 15:50
- 848
- 0
Ние сме изчислените жертви, не може да се крием зад лицемерието на дипломацията.
Това заяви министърът на транспорта Росен ЖелязковРосен Желязков е роден на 5 април 1968 г. Той е магистър по право от Софийския университет „Свети по повод приемането на общо преговорно становище на Съвета на ЕС по промяната на правилата за извършване на международни товарни пътни превози, цитиран от БТА. Вчера приключи първото полувреме, не дойдохме с голяма кошница и не си тръгваме с много пълна кошница. Успяхме да се преборим за пълното заличаване на текста за прибиране на превозното средство в държавата на установяване. Първоначално текстовете предвиждаха прибиране на четири седмици, през шест, осем седмици. На третия рунд това предложение на австрийското председателство отпадна изцяло. Първоначално с голяма част от държавите от периферията имахме блокиращо малцинство, в третия рунд, за наше съжаление, колегите от Чехия и Словакия се присъединиха към алианса и с още две държави не ни достигна да блокираме изцяло постигането на общ подход, поясни министърът.
Той отбеляза, че "второто полувреме" ще започне с обсъждането отново на въпроса в Европейския парламент. Умерен оптимист съм в ЕП да се предвиди изключение от правилото за забрана за ползването на почивките на шофьорите в кабината на камиона, посочи Желязков. Той уточни, че ще разговаря с евродепутати, за да може при обсъждането в ЕП да се предвиди изключение, когато почивката се извършва на подходящи места като паркинги с необходимите условия. Ако ЕП приеме тези предложения, отиваме на тристранни преговори при румънското председателство на Съвета на ЕС, добави министърът. По неговите думи е вероятно влизането в сила на новите правила да бъде от 2020 г. за директивата за командироването на водачите, а 18 месеца от датата на приемането - за т. нар. каботаж.
Доволни сме, че отпадна връщането на превозното средство и сме недоволни от останалите неща. С колегите от Литва, Полша, Малта и Унгария подкрепихме декларация, която изразява нашето отрицание. За съжаление разделението е между държавите от Централна Европа и периферните държави. Не трябва повече да се разделяме на държави от Източна и Западна Европа. Правилото, че периферните държави страдат, се потвърди, коментира Желязков.
Той уточни, че Европейската комисия е поела задължението да осигури средства за въвеждането на електронните тахографи в старите товарни превозни средства. В тези камиони устойствата се предвижда да бъдат поставени до 2024 г., а в новопроизведените да се вграждат от 2022 година.
Стоим заедно с бранша, но само България и Литва бяха твърдо за неприемане на общ подход. Категорично заявих, че България предвижда да заведе дело пред Съда на ЕС, ако бъде предвидено връщането на камиона на четири седмици. Ще изследваме, след като видим как ще се развият нещата в ЕП, дали имаме основание да водим дело по другите елементи (на новите правила), поясни министърът.
Припомняме, одобрените снощи от Съвета на ЕС общи насоки са само становище за преговорите с ЕП. Все още ЕП не е определил рамката за промяна на правилата, които подкрепя. Когато преговорите по същество започнат, двете институции трябва да стигнат до пресечна точка, за да бъдат правилата въведени в действие.
Последвайте канала на
Свързани новини
Камарата на автомобилните превозвачи в България: Пакетът за мобилност буквално обрича българските шофьори
04 декември 201813:04
Транспортният министър обсъжда с превозвачи пакет "Мобилност"
26 ноември 201807:45
Превозвачите внасят нова жалба срещу продуктовите такси за тежкотоварни камиони и автобуси
06 ноември 201812:51
Превозвачите скочиха срещу новите екотакси
13 септември 201808:30
Превозвачи: Надяваме се, че и новият министър ще бъде диалогичен като Московски (видео)
10 септември 201814:35
Превозвачите не искат Московски да се оттегля от поста си
04 септември 201815:52
Теменужка Петкова: Искаме България да запази своето място на газовата карта на Европа
07 април 201920:31
Българските превозвачи готвят протест срещу пакета "Мобилност" в Страсбург
22 март 201910:55
Светослав Малинов: Такива действия като пакета "Мобилност" отслабват ЕС
11 януари 201919:09
Официално: Пирин има нови собственици
Марек - Септември (съставите)
Левски посяга към титлата, но ЦСКА няма да я даде лесно
Балъков: Имам доста богат опит в подобни ситуации! Надявам се на подкрепа от феновете
Фейенорд и Ливърпул ще се договорят за Слот в следващите 48 часа
"Контра": Ще преодолее ли Арсенал най-тежкото препятствие по пътя към мечтаната титла
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Енергийният министър заминава за Турция, за да оправи неразбориите с договора с „Боташ“
26 април 202416:28
Акад. Денков: ЦИК "подготвя почвата" за провал на машинното гласуване
26 април 202416:15
Главчев: Можеш да излъжеш много хора за кратко време, малко хора – за дълго, но всички завинаги – няма как
26 април 202413:15
Петков отвърна на Пеевски: Не би посмял да ми каже тези неща, ако бяхме само двамата
26 април 202412:33
Безплатна имунизация срещу коклюш за бременните между 27-ма и 36-та гестационна седмица
26 април 202413:49
Водещите новини! Увеличението на пенсиите изпревари ръста на заплатите. Кирил Петков: Пеевски е голям и хлъзгав камък на врата на Борисов (и още…)
26 април 202413:37
Готви ли се Русия за лятна офанзива в Украйна?
26 април 202415:21
Извънредно заседание на парламента във вторник
26 април 202414:11
Порноактриса излезе от 3-месечна кома, но лекарите не са обнадеждени за възстановяването ѝ
26 април 202416:15