-
04 декември 2018 13:04
- 925
- 4
Изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България Димитър Димитров разкри в интервю за БНР, че споразумението за реформата в международните пътни превози не е удовлетворило нито едно от исканията на българските превозвачи.
Припомняме, промените предвиждат седмичната почивка на водачите да бъде извън шофьорската кабина. Те трябва да се връщат в страната, където са базирани фирмите им, най-малко веднъж на четири седмици, освен в някои особени случаи. Превозвачите ще трябва да правят и минимум пет дни пауза между две серии каботажни превози в друга страна, за да се избегне тази практика в чужбина да стане почти постоянна, се казва в споразумението. Статутът на командирован работник ще трябва да се прилага системно и при този вид превози.
"Един от основните принципи на Европа е свободното движение на хора, а ние задължаваме определени водачи, които са хора и граждани на ЕС, през определен период от време да бъдат на определено място. Какво значи "у дома"? Когато една българска транспортна фирма наеме водач, тя трябва да го прибира в България, без значение дали водачът е български гражданин или не. Ако българска фирма има база в друга европейска държава, не може той да стои там, трябва да го прибера в България. Ако немска фирма наеме български транспортни работник, тя трябва да го прибира в Германия. Как се постига социалният ефект, когато на този човек семейството е в България. Българското предложение бе водачите да декларират къде искат да почиват", обяви Димитров.
"Излизането на протести в България е абсолютно ненужно в случая. Срещаме подкрепата на нашето министерство, имаме комуникация. Може би трябва да се активираме в Европейския парламент, да вземаме участие на повече срещи и да изказваме своето мнение пред хората, които ще гласуват, не само пред българските евродепутати. Този пакет за мобилност буквално обрича превозвачите. В България има регистрирани над 65 000 тежкотоварни автомобила за международни превози - в пъти повече, отколкото българската икономика има нужда. Ако трябва да ги връщаме на всеки четири седмици, те ще бъдат връщани с товари и ще излизат с товари, дори това да означава навлата да е под себестойност, с цел да се намалят някакви разходи по прибирането и изкарването на водача, което ще убие всички фирми, които работят от и за България - предимно по-малките фирми. Отделно, ставаме неконкурентоспособни на западните държави, дори и на една Полша, защото едно е да прибираме водача до Полша, друго е до България - разходите са съвсем различни", категоричен бе той.
Последвайте канала на
Свързани новини
Транспортният министър обсъжда с превозвачи пакет "Мобилност"
26 ноември 201807:45
Превозвачите внасят нова жалба срещу продуктовите такси за тежкотоварни камиони и автобуси
06 ноември 201812:51
Превозвачите скочиха срещу новите екотакси
13 септември 201808:30
Превозвачи: Надяваме се, че и новият министър ще бъде диалогичен като Московски (видео)
10 септември 201814:35
Превозвачите не искат Московски да се оттегля от поста си
04 септември 201815:52
За камара и за правила се обявиха на протест превозвачите
04 юли 201811:52
Химикалите от слънцезащитните кремове увреждат автомобилните покрития
28 юли 201915:06
Теменужка Петкова: Искаме България да запази своето място на газовата карта на Европа
07 април 201920:31
Председателят на Съюза на превозвачите: Пакетът "Мобилност" е удар срещу българската икономика
12 декември 201807:37
Отново е време за дерби!
Ботев излиза пределно мотивиран срещу Славия
Григор Димитров открива кампанията си в Мадрид в късния следобед
Ливърпул и Фейенорд се разбраха за "трансферната сума" на Арне Слот
Младок поведе Реал към победа в Сан Себастиан, мадридчани вече са на 4 точки от титлата
Борбен Ботев (Враца) изстрада успеха срещу Пирин в Благоевград
Коментари 4
Добави2018.12.04 | 14:02
Абе боклук. ЕС казва, поне на 4 седмици ведъж го прибираш този шофьор.
Вие искате да го третирате като куче.
Нали има семейство, което трябва да вижда.
И после ревете нямало шофьори.
Ще намерите, алчни г..з.ве
2018.12.04 | 13:24
еврогейския съюз не е направен за да вземат от богатите и да дават на бендите, а обратно. богатите стават по богати - бедните по бедни.
2018.12.04 | 13:57
До вчера вярвах на нашите превозвачи. Но истината е някъде другаде.
Днес говориш с шофьор, който е работил като международен шофьор в ЕС за българска фирма. Става дума за това че по новините казаха че давали по 2000 евро а нямало кандидати.
Ето какво каза той: За нищо на света, за никакви пари не бих работил като международен шофьор за българска Фирма. Точните му думи са "Това е геноцид". Живот като на циганин. Праща ли го с месеци на вън, спял като куче в кабината, не можел да се прибира да си вижда семейството. Почивки няма, душ няма, като животните.
Така че СТИГА С ЛЪЖИТЕ.
Добави коментар
Водещи новини
Fitch потвърди рейтинга на България ‘BBB’ с положителна перспектива
27 април 202409:08
Доктор: Голям процент от болните с поленова алергия имат кръстосана алергия
27 април 202408:06
Какви са цените на цветята по празниците?
27 април 202406:46
Какво се случва на пазарите?
27 април 202406:25
Пленум на БСП, определят кандидатските листи за изборите
27 април 202406:19
"Хамас" проучва официалния отговор на Израел на предложението му за примирие
27 април 202406:29
Недоносеното момиченце, спасено от утробата на мъртвата си майка, 5 дни по-късно почина
27 април 202406:14
Забраниха фойерверки в Кипър заради пожари
27 април 202406:42
Защо най-често посягаме към чашката?
27 април 202408:55
2018.12.04 | 14:10
Във власта е и хляба и ножа!А на нас ни е по лесно и спокойно да наведем глави и да си викаме,може и по-зле да е....!!??Времето променя нас и ние него!!!!