Емил Радев: Направихме стъпка напред в спирането на двойния стандарт при храните

Направихме стъпка напред в спирането на двойния стандарт при храните Европейският парламент успешно гласува доклада относно разликите в качеството на някои продукти на единния пазар. Така наречените двойни стандарти на продуктите е проблем, който обхваща не само храните, но също така и редица нехранителни  продукти като козметика, тоалетни принадлежности и продукти предназначени за бебета. Докладът, за първи път, признава наличието на проблема, който дълги години бе отричан в Европа. 

Именно затова днешното му гласуване бе изключително важно не само за България, но и за всички страни от Източна и Централна Европа, които ежедневно се сблъскват с проблема с двойните стандарти.

"На всички ни е ясно, че дискриминация, независимо от какъв тип, е неприемлива и че всички потребители в ЕС трябва да имат еднакъв достъп до същото ниво на качество на продуктите, независимо от държавата, в която живеят. С доклада подчертаваме още същественото значение, което се придава на предоставянето на потребителите на точна, ясна и лесна за разбиране информация, което е от ключово значение за борбата с двойното качество на продуктите", коментира българският евродепутат Емил Радев.

Той е и вносител на редица текстове отбелязващи разликите в качеството на продуктите на различните пазари, намерили място в окончателно приетия доклад.

"С колегите от засегнатите държави сме на мнение, че потребителските предпочитания не трябва да се използват като извинение за по-ниско качество или за предлагане на различни качествени класове на различни пазари в ЕС", доуточнява още Радев.

Поради това в доклада ясно се подчертава и значението на информирането на потребителите по точен и прозрачен начин, че продуктът, който те купуват или познават от друга държава-членка, е различен, за да се избегне заблуждаването им и да не останат с грешно впечатление от купения продукт.

Българският евродепутат изрази и задоволството си, че предложението за изменение на Приложение I от Директивата за нелоялните търговски практики, с което се въвежда допълнителен елемент в "черния списък", определящ забранените при каквито и да било обстоятелства практики, който изрично посочва разликите в качеството на продукти с еднаква марка когато са дискриминационни и не зачитат очакванията на потребителите е гласувано с изключително голямо мнозинство и успешно е намерило място сред финалните текстове, въпреки отпора на държавите от Западна Европа, където проблемът с двойните стандарти не съществува.

Сред нещата, за които евродепутатите призовават в доклада са: бързо трансгранично сътрудничество и обмен на данни между националните органи за защита на потребителите и органите в областта на храните, сдруженията на потребителите и Комисията относно потенциално несъответстващи продукти и информация относно възможни нелоялни практики; изработване на обща методология за тестове за събиране на достоверни и сравними доказателства, които да спомагат за установяване колко сериозни и широкоразпространени са практиките за разлики в качеството; както и публично достъпни и възможно най-бързо анализирани резултати относно съществуващите различия в качеството на храните.

Спорт

още

Коментари

  1. 2018.10.01 | 09:50

    Двоен стандарт е нелепо понятие, както и факта че човек е винаги човек т. е. човечен. Наблюдавате кой говори за мир и ще разберете как се прави война скрито.

  1. 1

Напиши коментар

Най-четени

Най-коментирани

Политика

още

Анкета

Знаете ли как се шофира през зимата?

Знаете ли как се шофира през зимата?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.