Концесионерът на летище София изгражда трети терминал

  • 29 юни 2018 18:28

  • 4580
  • 9
Концесионерът на летище София изгражда трети терминал
© Булфото (архив)

Концесионерът ще има задължения да реализира инвестиции в размер не по-малък от 600 милиона евро за срока на концесията, като до десетата година ще бъде задължен да изгради и нов пътнически терминал на Летище София.

Това е казал министърът на транспорта Ивайло МосковскиИвайло МосковскиИвайло Московски е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в кабинета при внасянето за одобряване на проекторешението на откриване на процедура за концесия на Летище София, става ясно от стенограмата на правителственото заседание от 27 юли. „При настоящата процедура и при подготовката сме използвали 100% договор, който имахме, консорциум между Световна банка и Европейска банка за възстановяване и развитие, абсолютно всички анализи, абсолютно всички проучвания, абсолютно всички проекти на договори, които са сега заложени в процедурата, са изготвени от този консорциум на Световна банка и Европейска банка за възстановяване и развитие. Новата процедура е на 100% съобразена с директивата за концесии в новия Закон за концесиите. Спазен е необходимия срок за съгласуване с всички министерства и колеги. Получили сме бележки от всички колеги и сме ги отразили“, е обяснил министърът.

„Процедурата е открита процедура. При оценяването на участниците най-висока тежест ще има концесионното възнаграждение 55%. Оценката на техническото предложение с относителна тежест – 45%. Техническото предложение ще съдържа план за развитие, бизнес план, план за финансиране, обща стратегия, планове и прогнози на трафика и капиталови разходи“, е уточнил Ивайло МосковскиИвайло МосковскиИвайло Московски е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в кабинета. „Минималните изисквания към участниците са: да оперират поне едно международно летище с над 10 милиона превозени пътници годишно; да разполагат с нетна стойност на активите за всяка от последните три години минимум 200 милиона евро и да имат опит при финансиране поне на един проект в инфраструктурния сектор, надвишаващ 400 милиона евро. Годишните концесионни възнаграждения, които ще се дължат за всяка една година от срока на концесията са в размер не по-малко от 15 милиона лева без ДДС или 10% от общия размер на общите приходи от всички дейности за текущата година, които са свързани с ползването на обекта на концесия и дължимия ДДС върху сумата – едно от двете, което е по-голямо“, е казал още министърът на заседанието.

Последвайте канала на

Филип Епитропов
4580 9

Свързани новини

Коментари 9

Добави коментар
Герб=Гроб

2018.06.29 | 18:57

1
Само продажби и концесии, нищо българско и нищо работещо!

2018.06.29 | 19:00

2
Treti terminal shte e samo za imigrirane hahahaha

2018.06.29 | 19:11

5
Ха-ха-ха !

Тъп селянин !

2018.06.29 | 19:03

3
КОЛЮ БОСИЯТ ГЛАДУВА 17ти ДЕН ТОЧНО СРЕЩУ МОСКОВСКИ И ПРЕСТЪПНИЯТ МОДЕЛ НА ШАЙКАТА.

2018.06.29 | 19:05

4
Ураааааааа тъкмо народа по бързо ще се спаси от диктатора видя че другият мустакат дикататор нарави летще и той да не остане по назад ама нашето ще е като сергия на битака.

2018.06.29 | 19:13

6
И Вие сте тъпичък, ама като поживеете малко на запад, ще прозрете истината, макар и със закъснение !
Нещо за продаване има ли?

2018.06.29 | 21:26

7
Охаа, ще има лапанги за на боко хората.

2018.06.29 | 22:15

8
Бързат много защото ноември отваря новото лещите в истанбул, и никой няма да иска да го вземе това на концесия. А че е тъпотия за 3-ти терминал е ясно, то и сега Т2 е празен. Само в определени моменти сутрин е по-натоварено, но то е заради лоша организация.

2018.06.30 | 09:59

9
Не на концесиите.

Добави коментар

Водещи новини