Министерството на културата е за запазване на паветата на столичния бул. "Дондуков"

  • 31 май 2017 17:11

  • 2450
  • 2
Министерството на културата е за запазване на паветата на столичния бул. "Дондуков"
© Novini.bg

Министерството на културата е за запазване на паветата на столичния бул. "Дондуков". Това заяви министърът на културата Боил Банов на края на организираната от ведомството днес дискусия относно възникналия дебат дали настилката от павета на булеварда трябва да бъде подменена частично, изцяло, или изобщо да не бъде подменяна с асфалт.

Логично ми прозвучаха всички изказвания в посока предварителен анализ, събиране на експертни становища, аналогия с други държави - това само би помогнало на всички, обобщи Банов. Още в началото той отбеляза, че идеята на обсъждането днес не е нормативно обусловено, а от желанието на екипа му да чуе различни гледни точки при решаването на въпроси от важно значение и подчерта, че това ще бъде редовна практика на ведомството.

Той посочи още, че от миналата година паветата в София са паметник на културата с "местно значение".

Архитект Валентина Василева, член на Специализирания експертен съвет за опазване на недвижимите културни ценности, посочи, че не паважната настилка е тази, която създава проблемите на общината със замърсения въздух, транспорта и шума. Всички стари европейски столици са с павета, тази настилка е истинска, дълготрайна, автентична и бележи принадлежността на София към цивилизованите градове не от днес, добави тя. Василева отбеляза, че може да се потърси съвет за съхраняване и полагане на паважна настилка от специалистите в Европа и добави, че паважите на Прага се редят от български бригади.

Председателят на Съюза на архитектите в България Георги Бакалов отбеляза, че съхранявайки наследството, трябва да се търси съвременното и по-добрата функционалност, но при всички положения, подходът трябва да е с приоритет наследство.

Архитект от Ивайло Петков от "Група град" изрази тезата да се направи ремонт сега, като се запази булеварда в сегашното му състояние, докато не се изгради цялостна визия за бъдещето му - дали ще бъде транзитен булевард или градска улица.

От организация "Спаси София" заявиха, че с оглед на ситуацията, комбинираният вариант е най-доброто решение за момента. Те също отбелязаха, че е нужно осмислянето на бъдещето на булеварда.

Акцент в изказванията беше качеството на ремонта, който и вариант да се избере, отбелязва БТА.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
2450 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар
зьцж

2017.05.31 | 19:08

1
С асфалт е много селско.

2017.06.01 | 00:41

2
Паважа е отживелица от преди два века! То ние сме си там някъде.

Добави коментар

Водещи новини