Иван Костов: Кашата в железниците е голяма

  • 21 септември 2011 09:31

  • 1380
  • 1
Иван Костов: Кашата в железниците е голяма
© Булфото

Световната банка спря процедурата по отпускането на заема за реформи в БДЖ. Състоянието на българските железници е стратегически въпрос за националната сигурност.

Реформите в сектора бяха спрени от премиера Бойко БорисовБойко Борисов Бойко Методиев Борисов е министър-председател на Република България. Роден е на 13 юни 1959 г след среща с транспортните синдикати. Кашата е забъркана на най-високо ниво и железниците в страната изпадат в пълен колапс. Това заяви от парламентарната трибуна съпредседателят на ПГ на Синята коалиция Иван КостовИван Костов През 1967 година завършва средно образование в 18-о СПУ "Кирил и Методий" (СОУ "Уилям Гладстон") -, в декларация от името на групата.

Костов припомни, че когато на 18 май бе сменен транспортният министър Александър Цветков, от Синята коалиция не са подкрепили това решение, защото то не изчиствало проблемите. „Още тогава предупредих парламента за това, което ще се случи и че вината ще падне върху правителството, а кашата ще стане още по-тежка”, посочи лидерът на ДСБ.


Костов призова министър-председателя Бойко БорисовБойко Борисов Бойко Методиев Борисов е министър-председател на Република България. Роден е на 13 юни 1959 г да отиде в Народното събрание, за да каже как правителството води политиката на национална сигурност и какво ще прави със сектор „транспорт”. „Този сектор е част от европейските коридори. Не може да има перспективно развитие на страната, ако българските железници не са част от него”, смята Иван КостовИван Костов През 1967 година завършва средно образование в 18-о СПУ "Кирил и Методий" (СОУ "Уилям Гладстон") -.


Той се закани, че ако премиерът не отиде в парламента, за да бъде изслушан по проблема, от Синята коалиция ще внесат искане в деловодството за провеждане на разисквания по темата в рамките на парламентарен контрол. „Трябва да се потърси национално съгласие за политика, която ще спаси българските железници”, подчерта съпредседателят на парламентарната група.

Последвайте канала на

Десислава Станева
1380 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
Николай Георгев-София

2011.10.18 | 17:53

1
Преди време във в-к"Стандарт" имаше една статия за бившия м-р на транспорта от първия кабинет на г-н Иван Костов - г-н Вилхелм Краус. Там беше напомнено,че по негово време/м-р Краус/ беше сключена скандалната приватизационна сделка за авиокомпания "Балкан",а железничарите считат въпросния министър за главния фактор,довел железницата до сегашното трагично състояние,заради бизнес-интереси в автотранспорта/спомнете си прозвището на маршрутките в София/.Вярно е,че въпросния министър беше сменен 1999 год. но направеното остана- през 2001 год. България остана без авиопрезвовач,а БДЖ стана "тежко болния човек" в транспорта на България-повече от фрапиращо на фона на съвременните железници/особено в ЕС/.Основната причина ,според мен обаче,е транспортната политика в годините на "пишман-демокрацията"-тотален монопол на автотранспорта за сметка на най-вече на релсовия транспорт.Това е било характерно за САЩ през 40-те-50-те години на 20 век.Много неща се промениха и преразгледаха оттогава,но ние,както често става,вървим с огромно закъснение в посока ,от която другите отдавна са се завърнали.

Добави коментар

Свързани галерии

Водещи новини