След първия сняг: Опашки за смяна на гуми пред сервизите в страната

  • 12 ноември 2024 12:02

  • 452
  • 0
След първия сняг: Опашки за смяна на гуми пред сервизите в страната
© Pixabay

Първият сняг изненада не само почистващите фирми, но и шофьорите. Опашки от автомобили в сервизите за смяна гуми се извиват от вчера в цялата страна. Тази година все повече шофьори предпочитат да използват всесезонни гуми. Така, според тях, пестят не само време, но и средства.

Опашки в не само в Благоевград, но и в цялата страна. Чака се по около час и половина, два. С риск да останат ден без автомобил, много от хората дори оставят колата си в сервиза и идва да си я вземат, когато е готова. Цената на смяна на зимните с летни гуми каква варира между 60 и 150 лева, в зависимост от това дали гумите са с джанти или не. Ако са без джанти, тогава сумата може да нарасне.

Вече е доста масова и услугата "хотел за гуми". Срещу сумата от около 10-20 лева, шофьорите могат да оставят гумите си в сервиза, за да не се налага да си цапат автомобила или да търсят място за съхранение вкъщи. За да си спестят пари от хотела за гуми, както и за купуването на осем вместо четири гуми и сумата за смяна, много шофьори вече предпочитат да използват всесезонни гуми. Дали обаче те са подходящи за нашите зимни условия и излиза ни наистина по-евтино, вижте в репортажа.

Закупуването на един чифт гуми струва на шофьорите от 400 до над 2000 лева в зависимост от големината и класа. Всесезонните излизат с около 50 до 100 лева по-скъпи, но не се налага да се сменят всеки сезон.

"Хората нямат пари и решават. Всесезонната гума е една идея малко по-скъпа от другите, но просто не дават парите за монтаж и смяна, който вече е доста скъпичко, но това е", коментира Васил Стойков – автомонтьор, предава БНТ. 

Шофьорите приемат за предимство факта, че могат да спестят от смяна на гумите, но специалисти съветват друго.

Първият сняг и несменени гуми предизвикаха ПТП-та и задръствания в Пернишко

"Аз съм от 27 години гумаджия, за мен всесезонна гума не съществува. Има зимна и лятна гума. Каучука, смеската на каучука на всесезонната гума е нещо осреднено за между зимата и лятото. Една всесезонна гума не може да се държи. Лятно време да, но зимно време, при студени условия, не може да се държи както зимната гума с мекия каучук", обясни Васил Стойков.

"Аз съм за зимните гуми, защото самите им качества са по-добри от всесезонните и за мен е много важно да разчитам на колата, защото работя с нея", каза Ангел - шофьор."Зимната гума си е за зимата. Тя е с различно сцепление, с различен каучук. При една ситуация, поведеинето на зимната гума ще бъде най-добро за водача", смята и Николай Евтимов – автомонтьор.

Условията в нашата страна и очакванията за по-тежка зима предполагат да шофираме със зимни гуми през следващите месеци. Но при правилна употреба и качествен продукт, и едните и другите гуми биха изкарали достатъчно дълго време. Важно преди началото на всеки зимен сезон е да правим проверка на гумите, за да сме сигурни дали отговарят на изискванията, за да си гарантираме безаварийно и спокойно пътуване по заснежени пътища.

Ако си купувате нови гуми сега, не изхвърляйте старите в контейнерите за смет. Може да ги оставите в сервиза, който ви е сменил гумите. Оттам имат задачата да се погрижат старият продукт да бъде унищожен по правилния начин, така че да се не замърсява природата.

Последвайте канала на

Виолета Симеонова
452 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини