-
25 октомври 2024 12:05
- 317
- 2
„Столичен електротранспорт“ е пуснал търг за капитален ремонт на 40 трамвая. Заложено е пълно обновяване на старите съветски модели Tatra T6A2 и Tatra T6B5, които в момента обслужват линии като 3, 10, 15, 20 и др. Прогнозната стойност на процедурата е 56 млн. лв. без ДДС, а оферти се подават до 26 ноември.
С обновяването ще бъдат добавени нова електроника и нископодова част. В цената е заложен и транспортът на мотрисите от депата в „Банишора“ и „Искър“ до ремонтна база на изпълнителя.
Срокът за извършване на ремонта не трябва да е по-дълъг от 60 месеца от датата на сключване на договора. Дейностите ще се извършват поетапно за отделните трамваи, предвид което участникът следва да посочи график за извършване на услугата на всяка една трамвайна мотриса.
Поръчката обхваща 20 трамвайни мотриси тип Т6А2 за междурелсие 1009 mm с рециклирани талиги и 20 броя трамвайни мотриси тип Т6В5 за междурелсие 1435 mm с рециклирани талиги. Всичките са произведени от CKD Tatra (Чехословакия) в началото на 90-те години, т.е. възрастта им е между 33 и 35 години. Самият модел е от средата на 80-те години на миналия век, отбелязва Economic.bg.
Поради постоянната работа в силно агресивната градска среда, е необходимо да се извърши почистване с пясъкоструй на шасито и скелета и нанасяне на антикорозионно покритие, пише в поръчката. Всички носещи греди и колони с корозирали участъци следва да бъдат подменени с нови.
Поръчката предвижда цялостно преобразяване на трамваите – от интериора до екстериора, включително талиги, ремонт на спирачните механизми и активаторите, смяна на въздуховoдите за обдухване на тяговите двигатели, поставяне на информационни табели, осветление.
Заложено е при модернизацията на коша на трамвайната мотриса да се изгради частично нисък под - в рамките на 20%- 30% ниско ниво от общата част на пода между първа и трета врата. Новата конструкцията на рамата трябва да е високоустойчива на усукване и вибрации и затова трябва да бъде изпълнена като изцяло заварена конструкция, направена от корозоустойчива въглеродна стомана.
Гаранционният срок е заложен да бъде не по-малко от 24 месеца. Гаранцията започва да тече от датата на окончателно приемане на съответния трамвай в неговото местоназначение. Гаранционните срокове следва да са съобразени с информацията, че средния годишен пробег на един трамвай е между 50 и 60 хил. км.
Проверка и обучения
Преди доставка на трамвая, на който е извършен капитален ремонт и модернизация, Възложителят има право да осъществи оглед на трамваите. В случай, че са констатирани допуснати несъответствия, всички разходи за повторен оглед ще са за сметка на изпълнителя. Участникът трябва да предложи план за обучение на работниците и служителите за управление, поддържане, диагностика и ремонт на трамваите. То трябва да е предвидено за 4-ма водача за всеки доставен трамвай и по 5-има ремонтни работници за всяка система на трамвая. Трябва да бъдат обучени трима инструктори за обучение на водачи на трамвайни мотриси.
Последвайте канала на
Свързани новини
Предстои подмяна на настилката между трамвайните линии на бул. "Янко Сакъзов"
27 септември 202410:53
Бонев: Трамвайният транспорт се превръща в абсолютен приоритет на транспорта на София
20 септември 202414:07
Аварирал трамвай затрудни движението в квартал "Подуяне" в София
14 август 202422:13
2 г. след обещание за ремонт: Трамваите се клатят като влакче на ужасите
09 юли 202411:12
Модернизацията на градския транспорт в София започва с 18 нови трамвая
08 юли 202409:44
Трамвай излезе извън релси в София, движението е спряно
07 юни 202415:27
Този път късметът трябва да е с България - излизаме в решителна битка в Стара Загора и чакаме помощ от Англия
Кой ще води националния отбор на България?
България не надскочи Беларус, останахме втори
Германия и Нидерландия затварят груповата фаза на Лигата на нациите, но интригата е на други места
Ясни са всички четвъртфиналисти в Лига на нациите - вижте урните за жребия
Ще играем бараж за влизане в Лига "Б" - част от съперниците са ясни
Коментари 2
Добави2024.10.25 | 20:47
Добави коментар
Водещи новини
Димитър Главчев: Не се предвижда увеличение на осигуровките
19 ноември 202411:11
ПП в позиция: Няма да влизаме в каквито и да е преговори с "Възраждане" за управление на страната
19 ноември 202410:00
Божидар Божанов: ГЕРБ се крият под масата, притесняват се да реализират своята отговорност
19 ноември 202408:15
Сачева: Накрая санитарите ще дойдат, за да изнесат трупа на парламентарната демокрация
19 ноември 202408:29
Митов: Можем да влезем в еврозоната и Шенген още сега, ако Борисов стане премиер
19 ноември 202408:30
Калин Стоянов: Няма да подкрепим безрезервно нито един кандидат за председател на НС
19 ноември 202411:25
Цонев: Доган не беше съгласен Пеевски да е председател
19 ноември 202408:31
Трябва ли да се увеличат заплатите в МВР?
19 ноември 202407:40
Украйна на хилядния ден от руското нашествие: Никога няма да се предадем
19 ноември 202411:31
2024.10.25 | 20:48