Безопасна ли е детелината на бул. "България"?

  • 21 октомври 2024 08:44

  • 1403
  • 2
© БТВ

Обрат в сагата с движението по ключово трасе, свързано с трафика на София. След пет месеца ремонт на пътен възел "Бояна" - движението по моста е възстановено.

Това стана въпреки първоначалната забрана на Агенцията за пътна инфраструктура. Безопасно ли е да минаваме по моста и за какво спорят Столичната община и Пътната агенция?

Отворен е пътният възел, който се качва от бул. "България" до Околовръстното. В посока "Бояна" обаче мостът все още е затворен. Водачите трябва да шофират с повишено внимание, защото едното платно под моста е затворено, тъй като ремонтните дейности продължават.

"Когато посетихме за пръв път обекта преди пет месеца, състоянието беше същото. За това време аз очаквах да бъдат предприети мерки за възстановяване на носещата способност на целия стълб. Изпълнени са две опорни конструкции", каза експертът по строителни конструкции инж. Георги Кордов.

Обрат в сагата за движението по ключово трасе за трафика в София

От АПИ обясняват, че притеснителното в участъка е фундамент, който стърчи встрани, създавайки опасност от пътнотранспортно произшествие.

"Според нас има опасност от възникване на произшествие и е неопбходимо да бъде подобрено временната организация на платното. Нас ни притеснява фундаментът, който излиза встрани. Това ни притеснява за момента", допълни инж. Стоян Николов от АПИ.

По думите на зам.-кметът на София, направление "Обществено строителство", Никола Лютов всичко е изпълнено по конец.

Снимка: bTV

 

"Конструкцията е подкрепена с хидравлични крикове, така както е описана в доклада на конструкторите от УАСГ. Временната организация на движението също е извършена, така както е входирана при колегите от АПИ", обясни Лютов.

Той уточни, че Столична община не е собствник на съоръжението, но след отказа на АПИ да изпълнят аварийни действия по укрепването на трасето, от общината са изпълнили укрепването със система от крикове.

"Ние не сме собственици на съоръжението и доклада, който всъщност поръчахме от УАСГ, показа, че в споразумението за подръжка не влиза подобна подръжка. Това би бил основен ремонт, за който се изисква разрешение за строеж, а то може да се издаде само на собственика на съоръжението, което е АПИ", добави Никола Лютов.

Последвайте канала на

Радина Лазарова
1403 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар
ПеПерасти гадни, сър

2024.10.21 | 08:56

1
Ако не дай Боже се случи нещастие, онова говно Терзията и педи дружката му мис Бони ще отговарят ли?

2024.10.21 | 09:36

2
"След пет месеца ремонт на пътен възел "Бояна" Не, пет месеца просто седя затворено, ремонт нямаше!

Добави коментар

Водещи новини