-
08 октомври 2024 10:03
- 335
- 2
Синдикалните организации в столичния градски транспорт подготвят протест срещу отказа на кмета Васил Терзиев да изпълни обещанието си за справедлива бонусна система за водачи и сервизен персонал. По места, вече се прави организация, а от днес голяма част от возилата ще излязат с табела "ПРОТЕСТ", поставена на предното стъкло. В сряда от 14 часа пък е насрочен голям протест пред Столична община, на който ще присъстват служители от трите транспортни дружества - Столичен автотранспорт, Столичен електротранспорт и Метрополитен ЕАД.
Напрежението в сектора идва на фона на все по-голямото обезценяване на доходите, ниските възнаграждения и лошите условия на труд. Има огромен недостиг на водачи, като за столичният автотранспорт, той възлиза на над 250 човека, криза има и за сервизни работници, което води до по-дълъг престой на превозните средства в ремонт поради некомплектност на бригадите. Един сервизен работник взема около 1400 лв нетна заплата, довериха наши източници. Водач без трудов стаж пък би се разписвал срещу малко повече от 2100 лв, ако работи 23-25 дни в месеца.
За справка, в частен сервиз за автобуси и камиони, стартовото възнаграждение за монтьор без опит започва от 2500 лв без бонуса за брой обслужени заявки. Водачи в частния сектор пък масово вземат по около 3000 лв без командировъчните, когато обслужват курсове в страната. Ако работят в международния транспорт, сумите са още по-високи.
"Голяма част от водачите напускат поради липсата на достатъчно междусменни почивки, ниското заплащане, ако не се полага извънреден труд, както и поради това, че техниката се поврежда често, на смяна се налага да подменят по 2-3, по някой път и повече автобуси. Всички тези фактори водят до по-висок стрес и правят работата непривлекателна. Всеки месец, от гаражите си тръгват по 10-на водачи. В сервизите е също много тежко положението: халетата не са ремонтирани от десетки години, бригадите нямат адекватни места за почивка, липсват достатъчно инструменти и специализирано оборудване, което прави работата по-трудоемка, две бригади например чакат за един единствен работещ подемник в едно от халетата на автотранспорта. Като добавим и заплащането, резултатите са видими. Идва кандидат за монтьор, влиза в халето, вижда условията и си тръгва незабавно. Ако някой пък се излъже, то работи месец - два и си намира работа с адекватни условия на труд и заплащане." - разказа за NOVINI,bg експертът в Комисията по транспорт при СОС Марио Евстатиев.
Последвайте канала на
Свързани новини
На живо: Григор Димитров загуби първия сет
Кошмар за Ботев (Пд)! Още един титуляр аут за половин година
Левски с офанзива за национал през зимата
Юрген Клоп си намери нова работа, като има любопитна подробност
Двама от ЦСКА - София тренират на облекчен режим
Халф на Левски има последен шанс да се докаже пред Станислав Генчев
Коментари 2
Добави2024.10.08 | 16:53
Добави коментар
Водещи новини
Главчев: Вземаме мерки да няма манипулации на вота и на хартия, и на машина
09 октомври 202411:21
Румен Радев: Крайно време е в НС да спрат да влизат депутати, които са продукт на купения вот
09 октомври 202411:17
Първан Симеонов, социолог: Гласовете за формацията около Пеевски ще са повече от тези за Доган
09 октомври 202411:37
Орбан иска решението за влизането на България и Румъния в Шенген да бъде взето до края на годината
09 октомври 202412:22
Грипният сезон наближава - защо е полезно да се ваксинираме
09 октомври 202410:37
Пак врътваме стрелките, ето кога!
09 октомври 202410:32
Кога ще дойде истинската есен? Сигурно през зимата!
09 октомври 202409:07
Светът се е разминал с атомна война?
09 октомври 202412:10
Порои заляха пустинята Сахара
09 октомври 202412:10
2024.10.08 | 16:54