-
08 октомври 2024 10:03
- 438
- 2
Синдикалните организации в столичния градски транспорт подготвят протест срещу отказа на кмета Васил Терзиев да изпълни обещанието си за справедлива бонусна система за водачи и сервизен персонал. По места, вече се прави организация, а от днес голяма част от возилата ще излязат с табела "ПРОТЕСТ", поставена на предното стъкло. В сряда от 14 часа пък е насрочен голям протест пред Столична община, на който ще присъстват служители от трите транспортни дружества - Столичен автотранспорт, Столичен електротранспорт и Метрополитен ЕАД.
Напрежението в сектора идва на фона на все по-голямото обезценяване на доходите, ниските възнаграждения и лошите условия на труд. Има огромен недостиг на водачи, като за столичният автотранспорт, той възлиза на над 250 човека, криза има и за сервизни работници, което води до по-дълъг престой на превозните средства в ремонт поради некомплектност на бригадите. Един сервизен работник взема около 1400 лв нетна заплата, довериха наши източници. Водач без трудов стаж пък би се разписвал срещу малко повече от 2100 лв, ако работи 23-25 дни в месеца.
За справка, в частен сервиз за автобуси и камиони, стартовото възнаграждение за монтьор без опит започва от 2500 лв без бонуса за брой обслужени заявки. Водачи в частния сектор пък масово вземат по около 3000 лв без командировъчните, когато обслужват курсове в страната. Ако работят в международния транспорт, сумите са още по-високи.
"Голяма част от водачите напускат поради липсата на достатъчно междусменни почивки, ниското заплащане, ако не се полага извънреден труд, както и поради това, че техниката се поврежда често, на смяна се налага да подменят по 2-3, по някой път и повече автобуси. Всички тези фактори водят до по-висок стрес и правят работата непривлекателна. Всеки месец, от гаражите си тръгват по 10-на водачи. В сервизите е също много тежко положението: халетата не са ремонтирани от десетки години, бригадите нямат адекватни места за почивка, липсват достатъчно инструменти и специализирано оборудване, което прави работата по-трудоемка, две бригади например чакат за един единствен работещ подемник в едно от халетата на автотранспорта. Като добавим и заплащането, резултатите са видими. Идва кандидат за монтьор, влиза в халето, вижда условията и си тръгва незабавно. Ако някой пък се излъже, то работи месец - два и си намира работа с адекватни условия на труд и заплащане." - разказа за NOVINI,bg експертът в Комисията по транспорт при СОС Марио Евстатиев.
Последвайте канала на
Свързани новини
Влиза в сила новият договор за градския транспорт в Пловдив
11 ноември 202409:07
Общинският съветник Пламен Данаилов: Шофьорите в градския транспорт не получават малки заплати
09 октомври 202422:01
ГЕРБ-СДС: Кметът Терзиев излъга протестиращите служители на градския транспорт в София и се скри
09 октомври 202416:57
Набелязаният от ЦСКА - София африканец не иска в България
Официално: Ман Сити обяви новия договор на Гуардиола
ЦСКА - София се раздели със защитник
България в група с 4 отбора по пътя към Мондиал 2026, задачата пред "лъвовете" става още по-трудна
Партизан се съживи точно срещу Звезда, Милър-Макинтайър с 9 асистенции
Един от най-тежките моменти на Цунами бил при Мъри Стоилов, капитанът на Левски каза как “сините” ще излязат от кризата
Коментари 2
Добави2024.10.08 | 16:53
Добави коментар
Водещи новини
Решаващ разговор за България в Шенген!
22 ноември 202406:20
Пети опит: Ще изберат ли депутатите председател на НС?
22 ноември 202406:13
Започва визитата на Румен Радев в Сингапур
22 ноември 202406:26
Байдън осъди заповедта на МНС за арест на Нетаняху
22 ноември 202406:56
Ким Чен Ун обвини САЩ, че нагнетяват напрежение и предупреди за риск от ядрена война
22 ноември 202406:40
Русия твърди, че е превзела село Далне в Източна Украйна
22 ноември 202407:04
Илон Мъск критикува планираната за деца забрана на социалните мрежи в Австралия
22 ноември 202407:01
Коронацията на крал Чарлз Трети е струвала 72 милиона британски лири
22 ноември 202406:57
Бурни ветрове в цялата страна и днес
22 ноември 202406:03
2024.10.08 | 16:54