-
15 септември 2024 19:02
- 3036
- 5
„Не искам да се ангажирам с версии, тъй като това е работа на следствието - да разкрие обективната истина и да представи фактите на българското общество. Най-малко това го дължи на хората, които служат във ВВС“.
Това заяви в предаването „120 минути“ по БТВ военният експерт и един от малкото авиационни журналисти в България Димитър Ставрев във връзка с трагичния инцидент със самолет в „Граф Игнатиево“, при който загинаха двама пилоти.
„За съжаление трябва да кажем, че за три години имаме три катастрофи с трима загинали и три загубени самолета. В първите две катастрофи – майор Терзиев на полигон Шабла и катапултирането от СУ-25 на авиобаза „Безмер“ – българското общество не получи ясни отговори. Кой е виновен и какво точно се е случило? Такива отговори не получихме“, добави експертът.
По думите му е напълно вярно, че българската авиация разчита на много остаряла техника и недостатъчно летателни часове.
„Последните 20 години ВВС работят при тотален дефицит на резервни части, неизвършени ремонти и непланирани модернизации. Разчитаме на съветска техника. Съветският съюз го няма отдавна. През тези 20 години почти нищо не се е променило. Много малка част от техниката е сменена със западна техника. Знаете, че закупихме 12 вертолета „Кугър“, от тях летят два. Защото няма извършени ремонти, нито резервни части“, обясни Димитър Ставрев.
Експертът потвърди, че учебно-бойният самолет L-39ZA, с който стана катастрофата, е бил ремонтиран навреме.
„Борд 207, с който стана катастрофата, и борд 213 през юни месец са приети след ремонт в Чехия от производителя на самолета, което е много добре. Но тук според мен не става дума за проблем с техниката. Защото на аудиозаписа от последния полет се чува, че двигателят си работи до последния момент – категорично няма проблем с двигателя“
Ставрев допусна, че е възможно да е имало проблем с тягите, но това може да бъде потвърдено от следствието.
Последвайте канала на
Свързани новини
Братът на загиналия в "Граф Игнатиево" Венцислав Дункин качи снимка с него и другия починал летец
15 септември 202415:38
Грешна техника на пилотиране е причината за трагедията край "Граф Игнатиево", според бившия военен пилот Николай Калев
14 септември 202416:50
Авиоинженерът д-р Веселинов пресъздаде тежката катастрофа на "Граф Игнатиево"
14 септември 202412:07
Майор Анчев: Работи се по три версии за трагедията в "Граф Игнатиево"
14 септември 202410:42
Кадри показват самолетната катастрофа в авиобаза "Граф Игнатиево"
14 септември 202406:46
Ето кои са загиналите пилоти в "Граф Игнатиево"
13 септември 202417:25
Кап. Данов: Отговорност за инцидента на "Граф Игнатиево" трябва да поемат висшият военен ръководител и командващият ВВС
18 септември 202416:33
Майор Димитров и старши лейтенант Дункин са повишени посмъртно във военно звание
18 септември 202414:20
Проверяват командването на ВВС и на авиобазите в Долна Митрополия и Граф Игнатиево
17 септември 202419:27
Коментари 5
Добави2024.09.15 | 19:33
2024.09.15 | 19:46
2024.09.15 | 22:23
Добави коментар
Водещи новини
Нейнски очаква положителен отговор за Шенген по суша днес, но свободното преминаване може да се забави
22 ноември 202407:49
Ще се откаже ли Виена от ветото си за Шенген?
22 ноември 202408:27
Борислав Цеков: Радев ще катастрофира тежко
22 ноември 202408:31
Харизанов: Радев започва да задава темпа на събитията, може да работи в различни сценарии
22 ноември 202408:46
Първан Симеонов: Христо Иванов никога не е затварял вратата към Борисов
22 ноември 202408:22
Проф. Огнян Герджиков: Промените в Конституцията - аматьорщина
22 ноември 202407:45
Костадинов: Кирил Петков ми звъня 2022 година, за да ги подкрепим
22 ноември 202407:53
Красимир Георгиев: България има нужда от нов Закон за движение по пътищата
22 ноември 202408:24
Екшън с преследване и арести: Задържаха контрабандни цигари за 2 милиона лева в Пловдивско
22 ноември 202408:10
2024.09.15 | 19:11
2024.09.15 | 19:18