-
30 август 2012 10:11
- 1424
- 0
Поставиха началото на открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет „Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София”, съобщиха от Държавно предприятие „Национална компания „Железопътна инфраструктура” (ДП НКЖИ).
Тръжната документация може да бъде закупена в сградата на всеки работен ден до 17 септември 2012 г. включително. Срокът за подаване на оферти е до 12 октомври 2012 г.
Рехабилитацията на гаров комплекс Централна гара София се осъществява със съфинансиране по Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013. Основната цел на проекта е да се извърши рехабилитация на съществуващото приемно здание към жп гарата и прилежащите й терени, които се стопанисват и поддържат от ДП НКЖИ. Голямото значение на гара София може да се види от мястото й в Европейската железопътна мрежа. През гарата преминават ІV-ти, VІІІ-ми и Х-ти Общоевропейски транспортни коридори.
Проектът ще допринесе за изпълнение на поетите ангажименти на Република България за развитие на железопътната инфраструктура, достигане на европейските стандарти в съответствие с политиката на ЕС и стабилното развитие на трансевропейските транспортни мрежи.
След рехабилитацията Централна гара София ще бъде напълно архитектурно обновена, отговаряща на изискванията за енергийна ефективност, в т.ч. подмяна на дограмата – прозорци и врати, пожарно обезопасена, инсталационно осигурена, с много по-добри комуникационни връзки, с възможности за получаване на услуги от първа необходимост, както и такива за приятен престой на територията на приемното здание с топли и удобни чакални. До всички нива на гаровия комплекс ще се осигури достъп на лица с намалена подвижност.
Първата сграда на гара София е построена през 1888 г. и за времето си е най-голямото съоръжение от подобен вид на Балканския полуостров. През 1964–1971 г. е изработен проект за нова гара и в периода 1972–1974 г. е построено сегашното приемно здание.
Вследствие на 36-годишната експлоатация без саниране и основни ремонти, както и огромния пътникопоток, преминаващ ежедневно през приемното здание, отделните строителни елементи на сградата са силно амортизирани. Дограмата е остаряла, от покрива прониква дъждовна вода, нарушена е хидроизолацията под коловозите и в тунела има течове по тавана и други, което води до значителни енергийни загуби.
През последните години са правени само частични ремонти за отстраняване на неизправности или за изпълнение на някои съвременни изисквания, като например монтиране на ескалатори и асансьори за осигуряване на достъпна среда, като същевременно са изградени комуникационен център и чакалня.
Последвайте канала на
Свързани новини
Сираков: Темата в Левски сега е "надграждане" - ще се опитаме да намерим най-добрия треньор
Годината на Локомотив (Пловдив) - обзорът на Sportal.bg
Ботев се разплати с треньорите в ДЮШ, но не и с представителния отбор
"Въпроси и отговори" с Годуин Коялипу
Божидар Искренов написа книга, "Без обувки" разказва неговата история
ЦСКА - София иска три милиона евро за Червения терминатор
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Минималната заплата става 1077 лв. от януари, въпреки че бюджет за 2025 година няма
24 декември 202412:41
Патриарх Даниил: Нека Рождество Христово бъде началото на дълбока благодатна промяна в начина ни на мислене и живот
24 декември 202413:13
Епископ Герасим: Не е важен броят на ястията, важно е да се помолим и да се постараем да имаме добри дела
24 декември 202414:18
Как една исландка посреща Коледа и Нова година в едно монтанско село
24 декември 202412:31
Колко харчим, за да прекараме едни топли и уютни коледни празници
24 декември 202412:30
Путин наредил да се забави превземането на Покровск
24 декември 202414:30
Реалистична ли е идеята на Тръмп за цел от 5% от БВП за разходи за отбрана за страните от НАТО?
24 декември 202413:51
Изчезнал през 2012 г. в Сирия американски журналист е жив, съобщи НПО
24 декември 202413:38
Във Витлеем започна коледна процесия
24 декември 202414:28