-
15 декември 2023 13:25
- 3874
- 2
Професионалните домоуправители и етажната собственост да бъдат вписани в електронни регистри. Това предвижда проект на Наредба за Единна информационна система на етажната собственост, разработена от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
Наредбата е регламентирана с последните промени в Закона за управление на етажната собственост. Целта е да се уреди създаването и поддържането на регистрите и правомощията на компетентните административни органи, свързани с вписването, актуализирането и заличаването на данни в единната информационна система.
Системата ще съдържа два публични централизирани електронни регистъра - регистър на професионалните управители на етажна собственост и регистър на етажната собственост. Те ще съдържат данни за сдруженията на собствениците на територията на страната и управителните съвети (управителите) на сгради или отделни входове в режим на етажна собственост. И двата регистъра ще се администрират от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
С наредбата се цели да се уреди подробно редът по осъществяване на регистрацията на професионалните управители в Регистъра на професионалните управители, което е условие за извършване на дейността им, включително образците на документи, които са необходими за регистрацията, както и образецът на удостоверение за регистрация, което ще важи за 5-годишен срок.
Съгласно новата наредба фирмите, които предлагат услугата на професионален домоуправител в блоковете, ще трябва да сключват застраховка "Професионална отговорност". Полицата трябва да бъде сключена в 15-дневен срок от получаването на удостоверението за регистрация. След това в 7-дневен срок фирмите трябва да я представят в МРРБ.
В проектонаредбата са описани застрахователното покритие, изключените рискове, минималните застрахователни суми и премии във връзка със задължението на професионалните управители-търговци да сключат договор за застраховка "Професионална отговорност".
В наредбата е детайлно уредена и процедурата по регистрация на сдружение на собствениците. Предвидено е общинската/районната администрация да вписва регистрираното сдружение на собствениците въз основа на заявление, подадено по електронен път, писмено по образец или устно, за което се създава протокол от служителя, приел заявлението. При регистрация, етажната собственост ще получава единен идентификационен код. Регламентират се и данните, които се вписват в Регистъра на етажната собственост относно управителните съвети (управителите) на сгради или отделни входове в режим на етажна собственост.
Последвайте канала на
Коментари 2
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Кирил Петков: Ако се отиде на избори с премиер Главчев и Сарафов - главен прокурор, това ще е раят за Пеевски
29 ноември 202418:06
Проф. Константинов: Депутатите вземат по 500 лева на ден за нищоправене – спрете им парите
29 ноември 202419:01
Привърженици на "Величие" се събраха на протест пред евроинституции в Брюксел
29 ноември 202420:09
Министър Тахов: Повторните проби за чума по животните във Велинград са 100% положителни
29 ноември 202418:19
Стопанинът на заразеното стадо във Велинград: Няма чума по животните ми, това ми е поминъкът
29 ноември 202419:41
Хиляди останаха без парно и топла вода в София заради авария на главен топлопровод
29 ноември 202417:40
Водещите новини! Абсурден рекорд: Блокажът в НС продължава, следващата седмица – девети опит. ЕС спира плащания към България (и още…)
29 ноември 202419:09
Роднини на премиера на РСМ имат българско гражданство
29 ноември 202420:29
Сирийските бунтовници влязоха в Алепо
29 ноември 202420:41
2023.12.15 | 15:35
2023.12.15 | 15:45