Ако София се качи на велосипеди, пести 20 млн. годишно

  • 05 август 2012 09:25

  • 3354
  • 21
Ако София се качи на велосипеди, пести 20 млн. годишно
© Булфото

София може да спести до 20 милиона лева годишно от задръствания с въвеждането на програмата за развитие на велосипедния транспорт, съобщава в. "Монитор".

В момента по последни данни загубите от трафика са в размер на приблизително 120 милиона лева на година. Освен промяна в организацията на градския транспорт и изграждането на метрото кметството ще бори задръстванията с изграждането на 100 км велотрасета. С тези мерки се очаква около 15% намаляване на емитираните газове.

От 2000 г. досега броят на автомобилите на глава от населението се е увеличил двойно, сочат данните от проучването на фирмата, консултант по трафика в столицата. В момента на 1000 души има около 500 коли, докато преди 10 години броят е бил 208.
Според Общия устройствен план на столицата трасетата за колоездачи в София може да достигнат 255 километра. Само за завършване на първите 100 км Столичната община ще отдели около 25 млн. лева.

До края годината велоалеите ще надхвърлят 36 километра, като новите трасета ще са 8 километра. Целта е те да свързват големи квартали с центъра.

„Ще изградим т.нар. споделени трасета, каквито има в цяла Европа, само с маркиране и обособяване на зона за велосипедите на автомобилното платно или на тротоара", обясни Любомир Христов, заместник-кмет по транспорта на София.

Това лято ще бъдат направени велоалеи по булевард „България", в „Люлин", а също така и от надлез „Надежда" до Лъвов мост. До края на 2012 г. ще бъде изградено ново трасе от 3,5 км по бул. „България" от пресечката с бул. „Гоце Делчев" до НДК с отклонение към музея „Земята и хората". По този начин се осигурява връзка на велосипедистите до Южния парк и бул. „Цар Борис ІІІ", където вече има трасе. За нея общината отдели 1,3 млн. лв.

Отделно започна изграждането на нова велоалея на бул. „Мария Луиза" в отсечката от надлез „Надежда" до Лъвов мост. Тя ще е дълга 2,4 км и ще струва почти 2 млн. лв. Проектът е част от втория метродиаметър, който ще бъде пуснат през септември. Тогава трябва да бъде готова и отсечката за колоездачи. При ремонта на бул. „Бъкстон" да бъде изграден път за велосипедисти. „Работи се интензивно, но през есента ще приемем и програма за тази алеи", обясни Христов.

Последвайте канала на

3354 21

Свързани новини

Коментари 21

Добави коментар

2012.08.06 | 20:14

21
Аз точно за това си продавам домашното колело и си взимам велосипед, преди нямаше къде и у дома... евалата им правя на ГЕРБ, щото те са първите, които започнаха да следват примера на Лондон, чудесна новина и тази новина само затвърждава позицията ми, че ГЕРБ са най-доброто нещо за България ! - А до хейтърите, не им лижа гъза а просто ги хваля за работа, която вече е почти свършена и ги поздравявам за това, това е една прекрасна новина !

2012.08.06 | 20:13

19
Само не ми го хвали защото цяла България го знае каква е измет със смешната му партия. Щом 17 км магистрала и няколко велоалеи ви стигат за да ви замажат очите значи евтино си продадохте аналите. Но ще си говорим пак след една година като почнат мутрите да изпозват велотресетата за паркинг.
Велосипедист

2012.08.06 | 20:13

18
Тези,които толкова хвалиш,защо не си свалят дебелите задници от служебните лимузини на,които ние плащаме горивото и не се качат на велосипеди?По белия свят отдавна в тази област всичко е измислено,като структура и организация на движение,няма нужда тепърва да откриваме топлата вода.Като непрекъснато ни дават за пример западните държави,защо не почнат от там-да ходят с колела на работа.Тия 25 км.велоалеи за голям град ,като София са нищо.

2012.08.06 | 20:12

13
Ти си продаваш домашното колело щото нямаш какво да ядеш. А и явно работа нямаш след като мислиш че може да ходиш прилично облечен с велосипед до нея зимата на -20 и лятото на +35. А единствената заслуга на герб е да даде пример на хората какви крадци и некадърници не трябва да се избират
Талибан

2012.08.06 | 20:14

20
При тези автомобилисти,ако София се качи на колела,половината софиянци ще се преселят в Орландовци.

2012.08.06 | 20:12

17
Ше стане но може би някоя паралелна вселена, не и тук, не и с българи

2012.08.06 | 20:12

16
На думи е лесно да. Ама да се качат на велосипед и да преминат от единия до другия край на София и после да приказват :)
IPD

2012.08.06 | 20:12

15
Пести за кого?!...
2772

2012.08.06 | 20:12

14
С колело на работа няма как, нито през лятото, да не говорим за зимата....лятото се потиш, зимата е студено и мръсно и неизчистено....карането на колело за мен е удоволствие и спорт, а не средство за транспорт....
plia plias pedalite

2012.08.06 | 20:11

12
във виена има 10 000 км. алеи за велосипеди, всеки ден ходя на работа 20 км отиване и 20 връщане без никакъв проблем, пести се много а и е здравословно и се чувстваш яко
Мартин

2012.08.06 | 05:05

5
Ако се качи на каруци пести 1 милиард месечно хаха
колкоездач

2012.08.06 | 20:11

11
кво ще правите пътища за велосипеди на последната година от мандата ви(не минава номера).......как се стига с колело от младост до центъра?С риск. ония ден карам по гоце делчев(има алея и тротоар) и изведъж спирам,защото някаква бута детска количка по алеята, казвам и " това е за велосипеди" тя : "не можие да бутам по тротоара въииии" Какво значение има че има оградено място за велосипеди,след като по закон не е защитено,регламентирано.......

2012.08.06 | 20:10

10
Фандъкова да даде пример като кара из вълнообразните псевдовелоалеи колело...без седалка.Ше и ареса на женицата,та нема да иска да слиза ха-ха-ха.Той боко вече го прави,само,че нощес...напрао си е раздрал гъза на тръбътъ...

2012.08.06 | 20:10

9
Ако намалим депутатите на 100 вместо сегашните 240, ако ги качим на велосипеди , намалим Държавната администрация на примерно 35 хил. вместо сегашните над 120 хил. и намалим и всички общински съветници да има само по един представител на партията класирана от избирателите на първо място на местни избори какви икономии ще имаме , че си викам само дано дано дано.........

Добави коментар

Водещи новини