-
07 август 2023 13:37
- 603
- 0
Министерството на транспорта и съобщенията (МТС) приключи преработката на четирите обществени поръчки за закупуване на нов подвижен състав, съобщиха от пресцентъра на ведомството.
Готовите документи са изпратени в Агенцията за обществени поръчки и дирекция „Национален фонд“ към Министерството на финансите за задължителната процедура по предварителен контрол.
Процедурите бяха прекратени от министър Георги ГвоздейковГеорги Гвоздейков е авиационен инженер, завършил магистърска програма по „Авиационна техника и незабавно бяха назначени комисии, които да ревизират условията по тях. Направените изменения ще доведат до икономия на финансов ресурс, заради премахването на допълнителни дейности в поръчките. Разширени са и критериите за допустимост на участниците, за да се даде възможност за участие на по-широк кръг производители и съответно по-голяма конкуренция между тях, казват от МТС.
Освен доставката на подвижния състав, изпълнителят има ангажимент да осигури и неговата поддръжка за 15-годишен период. Премахнато е условието за изграждане на ремонтна база за поддръжка, което не попада в изискванията на Плана за възстановяване и устойчивост и крие висок риск от забавяне на изпълнението на целия проект.
На участниците се предоставя възможността да организират поддръжката по най-ефективния, икономичен и пазарен начин, който те сами ще определят. Въведена е и допълнителна процедура за проверка на подвижния състав в края на 15-годишната поддръжка, с която производителят ще удостовери, че той е годен за последваща експлоатация.
В новите условия към участниците са заложени изисквания подвижният състав да е в оперативна готовност през 94% или 96% от времето на тримесечие, в зависимост от вида и броя на влаковете. Това изискване регламентира времето за поддръжка от страна на изпълнителя, което не трябва да надвишава предвидените часове. Разписани са също и видовете дейности по поддръжка, както и конкретни срокове за реакция.
Друга новост е заложената формула за индексация на цената на поддръжката, която до момента липсваше в условията. Тя се базира на два публично достъпни индекса – за цените на железопътния подвижен състав и размерът на заплатата в областта на транспорта.
Поръчката за 18 маневрени локомотива е разделена на две обособени позиции – за девет локомотива за маневри вътре в депа и за девет локомотива за маневри в частично електрифицирани депа и по коловозите от депата до гарите. За първите девет локомотива отпада изискването за документи за движение по националната железопътна мрежа. Очаква се с тези промени да бъдат спестени приблизително 25 млн. лева само от тази процедура.
Предвиденият срок за подаване на предложения е 60 дни от обявяването на обществените поръчки. След неговото изтичане, по разпореждане на министър Гвоздейков, е създадена организация за оценяване, класиране, избор на изпълнители и сключване на договори до края на 2023 г. Срокът за изработката и доставка на подвижния състав по четирите поръчки е 33 месеца от подписването на договорите.
БТА припомня, че министър Гвоздейков прекрати четири обществени поръчки за доставка на железопътен подвижен състав по Националния план за възстановяване и устойчивост през юни с идеята те да бъдат промени и да започнат отново. Процедурата за възлагане на обществени поръчки за доставка на нов подвижен железопътен състав беше открита в края на април от тогавашния министър на транспорта Христо АлексиевХристо Алексиев е роден на 19 септември 1980 г. Магистър по „Международни.
Последвайте канала на
Свързани новини
БДЖ купува ПОС терминали за плащане с банкова карта във влака
14 юли 202313:53
В каква готовност са от БДЖ за предстоящия летен сезон?
13 юни 202308:10
Нашествие от дървеници в БДЖ
18 април 202309:43
БДЖ: Прикачване на вагони с по-висока скорост от допустимата е довело до инцидента на гара Повеляново
17 февруари 202316:03
Колко ни струват "малките обществени поръчки" в БДЖ?
15 януари 202317:52
Вагоните на БДЖ са средно на 32 години
10 ноември 202212:56
Транспортното министерство подкрепя разследването на Европрокуратурата за нарушения в два жп проекта
11 август 202315:39
ЦСКА - София увеличи драстично капитала, за да реши сериозен проблем - собствениците наливат нови 20 млн. лева в клуба
Усик отново подчини Фюри и вече няма какво да покорява
Кметът на София подписа договора за "Герена"
Балкан диктува темпото в Ботевград
Ето кой е най-вероятният следващ съперник на Александър Усик
Тайсън Фюри: Може би ще се бия отново, но е възможно да не се случи повече
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
На конференцията на ДПС: Новото начало е факт, предстоят да се случат още много хубави неща за хората
22 декември 202412:10
Вътрешният министър: Няма да се откажем от издирването на 13-годишния Николай
22 декември 202412:46
Златанов: Готови сме да посрещнем предизвикателството за опазване на границите по нов начин след приемането ни в Шенген
22 декември 202412:23
Етнолог: На Бъдни вечер не се събираме да ядем и пием
22 декември 202413:14
Проф. Петрова: Употребата на имуностимулатори без нужда е „отворена врата” към автоимунните заболявания
22 декември 202413:44
Колеги на атентатора от Магдебург: Беше в отпуск по болест в продължение на седмици
22 декември 202413:49
Путин: Русия е готова да нормализира отношенията със САЩ, но без да накърнява интересите си
22 декември 202412:47
Защо руският генерал Игор Кирилов беше легитимна мишена за Киев
22 декември 202413:13
Жълт код за валежи в 9 области
22 декември 202412:41