За ден спряха от движение 11 автобуса в Благоевградско

  • 21 юни 2011 11:19

  • 938
  • 0
За ден спряха от движение 11 автобуса в Благоевградско
© Булфото

Засилените проверки се извършват заради инцидента на автомагистрала „Тракия”, при който загинаха осем души.

От ДАИ следят за техническата изправност на автобусите и безопасността им за движение, работното време на водачите на автобусите, както и за представянето на други необходими документи, свързани с движението на автобусите. Вчера инспекторите от ДАИ-Благоевград са проверили общо 38 автобуса, на 11, от които, са съставени актове за административни нарушения.

Проверките са извършвани на автогари, като са проверявани автобуси с благоевградска, кюстендилска и софийска регистрация, както и други случайни превози. Констатирани са нарушения като спукано челно стъкло, износени гуми, изгорели газове над нормите, превозване на пътници без автобусът да има карта за допълнителен технически преглед, която да разрешава превоз на пътници.

Някои от автобусите са пътували с повреди в светлините. Ангелски обясни, че проверките ще продължат, като ще обхванат и населените места с по-малък пътникопоток. Всички автобуси, на които вчера са били отнети документите, че са годни и технически изправни, подлежат на нов технически преглед след отстраняване на техническите неизправности. Пътниците да бъдат спокойни когато пътуват с обществен транспорт, тъй като се извършват всички необходими проверки, каза още Георги Ангелски-началник на Държавна автомобилна инспекция (ДАИ) Благоевград.

„Ние също се извиняваме на пътниците за създадените неудобства, но за нас безопасността на пътниците е по-важна”, заяви Ангелски. Заради проверките на автобусите, които ДАИ извършва в момента, е възможно автобусите да закъсняват с 10-15 минути. От автомобилната инспекция в Благоевград твърдят още, че честа практика е автобуси да пътуват препълнени и с правостоящи пътници. На фирмите-нарушите вече са съставени актове.

Ангелски бе категоричен, че ДАИ-Благоевград е предприела всички необходими мерки и фирмите-превозвачи са предупредени за забраната да пътуват с правостоящи пътници при автобусните линии над 30 километра. На автобусите, които ще осъществяват превози до Черноморието, ще бъде упражняван също засилен контрол. В пунктовете за технически прегледи вече са дадени указания на автобусите да се извършват детайлни проверки за техническа изправност.

Ангелски обясни, че при проверките, извършвани от ДАИ-Благоевград, са констатирани единични случаи не неспазване на времето за почивки на шофьорите на автобусите. В началото на месец юли се очаква на автогарите в Благоевградско, както и в цялата страна, да бъдат монтирани специални кутии, в които гражданите ще могат да подават сигнали за нередности при пътуване. За момента такива сигнали могат да се подават в ДАИ.

В момента текат проверки и в други области в страната.

Изключително сериозни са проблемите по отношение на нормативната база за изграждане на пътната инфраструктура. Изграждат се нови пътища, на които няма изключително важни елементи за безопасност на движението, каза Алекси Кесяков – секретар на Държавно-обществената комисия за безопасност на движението на Национална кръгла маса „Повишаване на ролята на институциите и организациите за предпазване на техните служители от наранявания при ПТП.

По думите на Кесяков - първият проблем е повишаване на ролята на институциите и организациите за предпазване на техните служители от наранявания при ПТП.

Вторият проблем е повишаването на образованието и обучението на хората. Друг проблем е усъвършенстване на системата за контрол. Четвъртото са проблемите в пътната инфраструктура, които са много по-големи отколкото дисциплината на участниците в движението. Изключително сериозни са проблемите по отношение на нормативната база за изграждане на пътната инфраструктура. Изграждат се нови пътища, на които няма изключително важни елементи за безопасност на движението.

Проблеми има и с крайпътното пространство. Всяка година около 300 души загиват, поради това че се блъскат в стълбове, дървета и други препятствия, посочи Кесяков.

Според него трябва да се стимулира закупуването на по-безопасни транспортни средства. Най-голям дял от пътните транспортни произшествия е заради загуба на управление. Тези катастрофи ще намалеят, ако автомобилите имат система за контрол на устойчивостта, смята Кесяков.

Затова е необходима стратегия за постепенно въвеждане на по-безопасни и екологични моторни транспортни средства. Има необходимост да се разработи стратегия за съкращаване на времето за оказването на медицинска помощ на място и последващата болнична помощ на ранените при ПТП, каза ощеКесяков. „Проблемът става проблем на българското здравеопазване, защото става дума за здравето и живота на хората, за преждевременна смътност, за нараняване и трайно осакатяване”, каза Кесяков.Той посочи, че липсва статистика за броя на инвалидите, които стават такива вследствие на катастрофи всяка година.

„Все по-често трябва да казваме – тази тежка катастрофа можеше ли да не стане. Трябва да изключваме едно по едно: ако той беше си починал, ако автомобилът беше еди какъв си, ако гумата беше по-нова, ако караше с 10 км по-малко и т.н. Трябва да правим оценка на всяка катастрофа –а можеше ли да не стане?”, каза Кесяков. Според него ангажиментът на различните институции може да помогне значително за намаляване на ПТП-тата.

Последвайте канала на

938 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини