-
30 декември 2022 07:15
- 489
- 0
В събралите се по празниците повече почивни дни много потребители отделят време да прегледат в Интернет продължаващите оферти с изкушаващи намаления. Често предложенията са съпътствани от възможност за предоставяне на допълнителни отстъпки при въвеждането на промоционални кодове. Получаваме ги на пощата си след наше съгласие* с директен мейлинг от различни компании, виждаме ги на банери на сайтове или като спонсорирани постове в социалните мрежи.
На кой любител на онлайн пазаруването обаче не му се е случвало при опит да използва ваучер за отстъпки да види съобщение от типа: „Този код вече е използван“, „Невалиден код за отстъпка“ и пр.
„Важно е да видим условията за ползване на кода за отстъпка, както и срока, за който той се предоставя. Ако при опит да бъде използван, при спазването на всички обявени от търговеца правила и в посочения срок на активност, се изписва съобщение, че кодът е невалиден или че вече е използван, това прилича на нелоялна търговска практика и опит на магазина да стимулира продажби. Не само е некоректно спрямо потребителите, но е и нарушение на законодателството“, обясни по БНР Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите".
„Една от основните цели на прилагането на този прийом е ние да „обиколим“ целия електронен магазин, да изберем това, което ни харесва, бидейки в съзнанието си с очакването, че ще получим обещаните проценти отстъпка. И след това, когато вече живеем с идеята, че тези продукти ще бъдат наши, изведнъж се оказва, че кодът не работи. Много малко вероятно е да се откажем от покупките в е-кошницата си, независимо от това, че няма да получим отстъпката“, коментира експертът.
Кодовете за отстъпки вече не само са елемент от онлайн пазаруването, но и се превръщат в съществен мотив за потребителите да извършат една или друга покупка от даден търговец, дори когато продуктите не са им необходими в момента или изобщо. Скорошно проучване (Wildfire) сочи, че 61% от респондентите заявяват, че "винаги" или "често" търсят купони, отстъпки, награди за връщане на пари или други начини да спестят от покупките си.
Много потребители си разменят кодове за отстъпки, като тук има риск от некоректност помежду им – да си предоставят вече използвани комбинации и да се окаже, че поради това не работят.
Съществуват дори търсачки за кодове за отстъпки, които откриват и предлагат на вниманието на потребителите оферти с обещанието да икономисат пари. Задължително е да не се доверявате сляпо на резултатите от търсенето и да проверите дали някъде другаде няма в момента дори по-изгодна оферта за избраните от вас продукти, съветват експертите от „Ние, потребителите“.
Редно би било тежестта за предпазване да не пада само върху клиентите, а и контролните органи да проследяват дали няма нарушаване на законодателството за защита на потребителите, тъй като макар и услугата по търсенето на подобни резултати да се предоставя безплатно, тя може да е свързана с реализирането на комерсиални намерения на конкретни икономически оператори и това да е в ущърб на интересите на потребителите. Трябва да се изследват алгоритмите на търсене и подреждане на резултатите.
Не е за подценяване и обстоятелството, че често, за да получи отстъпката, потребителят трябва да има регистрация в онлайн магазина и да влезе в акаунта си. Това означава, че той предоставя свои лични данни, които се обработват за целите на маркетинга и най-вероятно с даденото от него съгласие той ги е продал срещу намалението, предупреждават още специалистите.
Последвайте канала на
Свързани новини
Скок на потребителското доверие в Нидерландия
20 декември 202213:32
Мъск пита потребителите на Туитър дали да се оттегли от поста
19 декември 202207:23
Експерт: Не се предвиждат компенсации за битовите потребители на газ
14 декември 202209:22
Абонаментната услуга на "Туитър" по-скъпа за потребителите на "Епъл"?
11 декември 202206:35
Потребителите ще имат по-висока защита онлайн от опасни продукти
08 декември 202211:03
Нарастват потребителските инфлационни очаквания за 2023 г.
07 декември 202215:52
Ливърпул разпердушини Тотнъм със суперфутбол и дръпна на върха в Премиър лийг преди Коледа
Реал Мадрид изпрати триумфалната година с много красиви попадения и задмина Барселона
Борнемут прекърши Ман Юнайтед на "Олд Трафорд", "червените дяволи" с пореден исторически провал
Ювентус най-после спря серията от равенства и се поздрави с юбилеен успех
ЦСКА - София увеличи драстично капитала, за да реши сериозен проблем - собствениците наливат нови 20 млн. лева в клуба
Победната серия на Челси приключи на негостоприемния "Гудисън Парк"
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Откриха кучето на изчезналия 13-годишен Ники от Конаре
23 декември 202407:23
МС ще разгледа бюджетни и социални предложения, модернизация на жп линии и прехвърляне на имоти
23 декември 202406:43
От ПП очакват "Обнови Европа" да изключи ДПС
23 декември 202407:33
Как да подготвим колата си за сняг, поледици и минусови температури?
23 декември 202408:14
Зеленски: Украйна в НАТО е постижима цел
23 декември 202406:19
Тръмп припомни, че Мъск не може да стане президент на САЩ
23 декември 202406:32
Полицията в Ню Йорк арестува мъж, заподозрян, че е подпалил спяща жена в метрото на Ню Йорк
23 декември 202405:59
Продължава да е критично състоянието на около 40 души, ранени при атаката на коледния базар в Магдебург
23 декември 202407:50
Десни екстремисти са нападнали ляв политик и още двама души в Саксония
23 декември 202406:06