Любомир Каримански: Платежен интегратор - необходимост!

  • 20 декември 2021 15:34

  • 989
  • 0
Любомир Каримански: Платежен интегратор - необходимост!
© pixabay, личен архив

Коментар на топ финансиста Любомир Карамански. Той е Съветник по дигитално банкиране и иновативни разплащания към Асоциацията на банките в Люксембург. Г-н Л. Каримански е депутат от квотата на ИТН в 47-ото Народно събрание.

Дигиталната трансформация на нашето общество се ускорява и платежните услуги играят все по-важна роля. Броят на доставчиците на платежни услуги, установени в България, продължава да расте, като представляват редица различни технологии, бизнес модели и позициониране по веригата на стойността на плащанията.

В този контекст е необходимо да се създаде т.нар. „Платежен интегратор“ като платформа, където членовете ѝ да обсъждат платежни услуги и инструменти, да споделят опита си от развитието на силно динамичния пазар на платежни услуги и да обменят критични въпроси, лежащи в основата на растежа, иновациите и конкуренцията. Една такава платформа би положила основите за уникално сътрудничество между банки, платежни институции, институции за електронни пари, доставчици на платежна инфраструктура, адвокатски и консултантски фирми, отразявайки разнообразието на екосистемата в България, което би я направило силна и устойчива за всички заинтересовани страни.

Разбира се, поведението на клиентите се промени.

Потребителите, които вече са свикнали да поръчват онлайн, са увеличили възприемането на онлайн услугите, но по-важното е, че голяма част от населението, което никога преди не е поръчвало нищо онлайн, промени навиците си и започна да използва електронната търговия. Това може да се квалифицира като принудително поведение, поради блокирането на Европа и света, но тези навици ще останат и докато клиентското изживяване е положително, електронната търговия може само да се увеличава. Много от платформите за тези услуги и доставчиците на онлайн разплащания отбелязват особено увеличение на възрастовата група 50+, която има по-висока покупателна способност и е много взискателна по отношение на сигурност, защита и обслужване.

Киберсигурността е истински проблем.

Определено имаше повишена активност, с много случаи на кибератаки, от измами по имейл, до завишаване на цените. Платежните платформи за онлайн търговия в Европа и по света разработиха допълнителни мерки за сигурност, за да се предпазят от подобни атаки. Защитата както на купувача, така и на продавача винаги е била характеристика на услугите на тези платформи, тъй като това е бизнес, изграден върху доверие. От изключителна важност е да се разберат правилата и разпоредбите относно възстановяването на суми, например резервации за почивка, за да се гарантира, че всички страни разбират и спазват правилата.

Последвайте канала на

Аделина Делийска
989 0

Свързани новини

Водещи новини