Експерти: Шофьорът вероятно е причинил катастрофата

  • 16 юни 2011 07:46

  • 4404
  • 3
Експерти: Шофьорът вероятно е причинил катастрофата
© Булфото

Това каза Миролюб Столарски, председател на Асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт в предаването на БНТ „Денят започва“.

„В тази фирма „Ентуртранс“ е имало назначен сидник, което означава, че тя не е била финансово стабилна“.

Експертът е категоричен, че един автомобил, който е изгнил няма как да е в изправно състояние, материалът винаги се изморява.

По отношение на предложението на министър Ивайло МосковскиИвайло МосковскиИвайло Московски е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в кабинета за прокарване на закон, който да забранява използването на амортизирани автобуси той каза: „Г-н министърът на транспорта ще трябва да се срещне с една стена“ .

Припомни, че те са предложили такъв закон преди години, но са ги иупрекнали в лобизъм, а превозвачите, че искат да им вземат хляба.

Според Станимир Карапектов, вещо лице по катастрофите край Бяла и Лим, между всички тези катастрофи – Лим, Бяла, тази и на Бакаджик, причините са идентични. И според него безспорно автобусът е стар.

„Трябва да спираме 15-18-годишни автобуси от движение, което ще доведе до поскъпване на транспорта, но и до предотвратяване на инциденти от този тип“, допълни Карапетков.

Според експерта не треябва да се подценяват нито една от възможните хипотези. Те могат да бъдат технически, може да бъдат и комплексни.

Той е видял действие на водача и според него това е вероятната причина на катастрофата, но е видял и проблем при шасито на автобуса. Самото установяване на причината е технически сложно.

Последвайте канала на

4404 3

Свързани новини

Коментари 3

Добави коментар
Лаик

2011.06.23 | 20:38

3
Недоумявам, как някои експерти си позволяват да изказват мнение, въз основа на догадки и предположения...
BBB

2011.06.23 | 20:38

2
Искате да кажете г-н Карапетков, че ако се возим в чисто нови рейсове, ще е по-скъпо, от колкото ежемесечно старите да влизат в сервиз? Или казвате, че те изобщо не влизат, само нафта им се сипва и за това са евтини!!!! Ей...няма да се оправим, нямаааа....Винаги евтиното излиза по-скъпо!!!

2011.06.17 | 10:19

1
В Германия и Австрия, да не говорим за Англия има автобуси на по 20+ години в перфектно техническо състояние, отговарящи на тежките изисквания за превоз на пътници и те не се спират от движение. Също така има автобуси (в България и някои африкански страни) на по под 10 години в доста лошо състояние. Така погледнато смятам, че ограничаване на възрастта не е резонно решение. Трябва коренно нов подход към контрола на техническото състояние на превозните средства и то от Държавата, защото трябва някой да носи отговорност, а не прегледи да се продават от фирми на неграмотни роми, които не знаят че имат фирма!

Добави коментар

Свързани галерии

Водещи новини