Може ли река Перловец, до която минава третия лъч на метрото, да е по-опасна от широката 300 метра Темза?

26 януари 2021 19:26

Може ли река Перловец, до която минава третия лъч на метрото, да е по-опасна от широката 300 метра Темза?
© bulphoto (архив)
31506 21

Може ли широката 3 метра река Перловец, до която минава третия лъч на метрото, да е по-опасна от широката 300 метра Темза, под която лежат три линии на лондонското метро?

Проф. Стефчо Стойнев от минно-геоложкия университет е проучвал подпочвените води в квартал „Хаджи Димитър“. „Тук водоносният хоризонт продължава до една дълбочина около 30-35 метра. Ами, вижте Темза. И там има подземни води, но терасата на Темза и терасата на Перловска са еднакво водообилни, с еднакво количество вода. В София, особено в тази част на котловината, има изключително много водоносни зони“, обяснява Стойнев пред БТВ.

Скритата сила на Перловската река трябва да е била взета предвид от проектантите на метрото. Третата линия е планирана преди около пет години. Проектантът е починал, а от фирмата засега отказват коментар.

Проверяват защо пропада блок в близост до метрото в кв. "Сухата река"

На място пред проблемната метростанция срещаме ръководители от фирмата, построила участъка. Той споделя, че количествата вода под тунела са колосални. Ако наличието на много вода под София е отчетено при проектирането, остава въпросът дали конструкцията е изпълнена качествено.

Очаква се метрото да не работи още около 2 месеца, докато тунелът бъде ремонтиран.

Има три хипотези за аварията в третия лъч на софийското метро, която затвори движението между станциите „Театрална“ и „Хаджи Димитър“.

Първата хипотеза: Извънредно покачване нивата на подземните води. Това се нарича воден подем и оказва силен натиск върху плочата на релсовия път. В резултат на натиска, бетонът, вероятно с дебелина 1 метър, по пътя се е напукал и това е повдигнало релсите. При тази хипотеза това не е човешка грешка, а извънредно въздействие на подпочвените води.

Втората хипотезата: Влошени физикомеханични свойства на почвата под тунела на метрото. На практика това означава буквално втечняване на пясъците. Така стените на тунела потъват, а средата, там където са релсите, се издига.

Трета хипотеза: Тя е свързана с човешка грешка, а именно - проблем с конструкцията. В този случай горните две хипотези не са взети предвид или от проектанта или от изпълнителя на софийското метро.

Мая Йорданова
31506 21

Свързани новини

Коментари 21

Добави коментар
Д

2021.01.26 | 19:53

139130
Айде почнаха се оправданията.Да, но при темза няма проблеми с метрото, защото там не управлява тиквата.
ехооо

2021.01.26 | 20:00

139140
пошло е 21век да не “знаеш” как се проектира и строи
Левтер

2021.01.26 | 20:08

139153
Братоев ще оправи,срещу няколко милиона обаче.
Хипи

2021.01.26 | 20:14

139164
Нещата не за взети предвид, но паричките винаги.
йокин

2021.01.26 | 20:14

139167
Нерде Перловска ряка,нерде Темза.
ГКК

2021.01.26 | 20:18

139171
Не тука става въпрос за некачествено строителство а англичаните в това отношение са безкомпромисни и само може да се учим тях как се правят тунели , мостове и пътища

2021.01.26 | 21:25

139252
Ами значи е лесно да се разбере проблема,викат се Англета или Италчнчета"те също са много добри"да установят проблема.

2021.01.26 | 20:27

139184
То е ясно , виновни няма ! Дайте да делнеме тука още няколко милиона за ремонт и това е !
....

2021.01.26 | 20:32

139193
Естествено че ще го изкарат човешка грешка. При човешка грешка застрахователите не плащат.
ха-ха-ха

2021.01.26 | 20:53

139207
Стига сте ни баламосвали. Подпочвени води - оле, ужас. Хората прокараха тунел по ламанша, метро под реки (Москва, Прага, Торонто, Будапеща и т. н.) и никъде не им се напука бетона, ама там не крадат от проект и строителство като хунтата.

2021.01.26 | 20:53

139208
Ми Темза ..щот е в GB ... По престижно е някакси

Добави коментар

Водещи новини