Може ли река Перловец, до която минава третия лъч на метрото, да е по-опасна от широката 300 метра Темза?

  • 26 януари 2021 19:26

  • 31669
  • 21
Може ли река Перловец, до която минава третия лъч на метрото, да е по-опасна от широката 300 метра Темза?
© bulphoto (архив)

Може ли широката 3 метра река Перловец, до която минава третия лъч на метрото, да е по-опасна от широката 300 метра Темза, под която лежат три линии на лондонското метро?

Проф. Стефчо Стойнев от минно-геоложкия университет е проучвал подпочвените води в квартал „Хаджи Димитър“. „Тук водоносният хоризонт продължава до една дълбочина около 30-35 метра. Ами, вижте Темза. И там има подземни води, но терасата на Темза и терасата на Перловска са еднакво водообилни, с еднакво количество вода. В София, особено в тази част на котловината, има изключително много водоносни зони“, обяснява Стойнев пред БТВ.

Скритата сила на Перловската река трябва да е била взета предвид от проектантите на метрото. Третата линия е планирана преди около пет години. Проектантът е починал, а от фирмата засега отказват коментар.

Проверяват защо пропада блок в близост до метрото в кв. "Сухата река"

На място пред проблемната метростанция срещаме ръководители от фирмата, построила участъка. Той споделя, че количествата вода под тунела са колосални. Ако наличието на много вода под София е отчетено при проектирането, остава въпросът дали конструкцията е изпълнена качествено.

Очаква се метрото да не работи още около 2 месеца, докато тунелът бъде ремонтиран.

Има три хипотези за аварията в третия лъч на софийското метро, която затвори движението между станциите „Театрална“ и „Хаджи Димитър“.

Първата хипотеза: Извънредно покачване нивата на подземните води. Това се нарича воден подем и оказва силен натиск върху плочата на релсовия път. В резултат на натиска, бетонът, вероятно с дебелина 1 метър, по пътя се е напукал и това е повдигнало релсите. При тази хипотеза това не е човешка грешка, а извънредно въздействие на подпочвените води.

Втората хипотезата: Влошени физикомеханични свойства на почвата под тунела на метрото. На практика това означава буквално втечняване на пясъците. Така стените на тунела потъват, а средата, там където са релсите, се издига.

Трета хипотеза: Тя е свързана с човешка грешка, а именно - проблем с конструкцията. В този случай горните две хипотези не са взети предвид или от проектанта или от изпълнителя на софийското метро.

Последвайте канала на

Мая Йорданова
31669 21

Свързани новини

Коментари 21

Добави коментар
Д

2021.01.26 | 19:53

1
Айде почнаха се оправданията.Да, но при темза няма проблеми с метрото, защото там не управлява тиквата.
ехооо

2021.01.26 | 20:00

2
пошло е 21век да не “знаеш” как се проектира и строи
Левтер

2021.01.26 | 20:08

3
Братоев ще оправи,срещу няколко милиона обаче.
Хипи

2021.01.26 | 20:14

4
Нещата не за взети предвид, но паричките винаги.
йокин

2021.01.26 | 20:14

5
Нерде Перловска ряка,нерде Темза.
ГКК

2021.01.26 | 20:18

6
Не тука става въпрос за некачествено строителство а англичаните в това отношение са безкомпромисни и само може да се учим тях как се правят тунели , мостове и пътища

2021.01.26 | 21:25

13
Ами значи е лесно да се разбере проблема,викат се Англета или Италчнчета"те също са много добри"да установят проблема.

2021.01.26 | 20:27

7
То е ясно , виновни няма ! Дайте да делнеме тука още няколко милиона за ремонт и това е !
....

2021.01.26 | 20:32

8
Естествено че ще го изкарат човешка грешка. При човешка грешка застрахователите не плащат.
ха-ха-ха

2021.01.26 | 20:53

9
Стига сте ни баламосвали. Подпочвени води - оле, ужас. Хората прокараха тунел по ламанша, метро под реки (Москва, Прага, Торонто, Будапеща и т. н.) и никъде не им се напука бетона, ама там не крадат от проект и строителство като хунтата.

2021.01.26 | 20:53

10
Ми Темза ..щот е в GB ... По престижно е някакси

Добави коментар

Водещи новини