Поне два месеца остава затворено трасето от третия лъч на метрото след голямата авария

  • 21 януари 2021 20:38

  • 21162
  • 17
Поне два месеца остава затворено трасето от третия лъч на метрото след голямата авария
© Булфото

След голямата авария в метрото – поне два месеца трасето по третия лъч ще остане затворено. Прогнозата е на експерти, участвали в обследването на отсечката. Специалисти и тежка техника продължават трети ден да търсят причините за повредата в тунела между станциите "Хаджи Димитър" и "Театрална".

Професор Стойнев е сред експертите - хидрогеодезисти, участвали в обследването на част от третия лъч на метрото в София преди строителството. За него причината за аварията е ясна.

Трасето на метрото минава успоредно на Перловска река. Огромното количество вода, което се изля, формира едно много високо ниво на подземните води, промениха параметрите на водоносните хоризонти, обясни той пред Нова телевизия.

По време на обследването обаче не станало ясно, че може да се стигне до авария с подобни мащаби.

Ако проучването е правено в един сух период, когато подземните води са били с други нива, дори да се вземат мерки, те се вземат по времето, когато са установени, добави проф. Стойнев.

След повредата работата в тунела между "Хаджи Димитър" и "Театрална" ще продължи дълго. Назначени са и множество експертизи.

В момента релсата е отстранена в този проблемен участък, трябва да се изследва плочата и да се изследва останалата конструкция на тунела за евентуални скрити дефекти. Това е сложен процес, свързан и с хора, и с техника. Няма как да стане за 24 часа, обясни председателят на Транспортната комисия в СОС Карлос Контрера.

Ще се търси отговор на въпросите дали има грешки при проектирането и строителството на трасето. Според експертите може лесно да се избегне възможността от подобни аварии, предизвикани от близката река, в бъдеще.

Хипотезата за аварията в метрото е надигане на подпочвени води

Техническото решение не е проблем. А то е - инжектиране на почвата с циментови смеси, обясни проф. Стойнев.

Подпочвените води от реката наблизо са причина и за течове като този на метростанция "Театрална", която също е в експлоатация от по-малко от пет месеца. Там обаче проблемът е по-различен.

Това са си течове, с покачване нивото на подземните води, водата си намира място , по което да излезе. Има методика, със специални химикали, които се инжектират в зоната, където е течът и той се преустановява, добави проф. Стойнев.

Заради високите подпочвени води в района на третия лъч, при проектирането се е обсъждала възможност да е над земята. Тя обаче е била отхвърлена заради твърде застроения район между центъра и "Хаджи Димитър".

Последвайте канала на

Novini.bg
21162 17

Свързани новини

Коментари 17

Добави коментар
10

2021.01.21 | 22:54

7
10 години майсторско управление. на който не му харесва - да ходи пеш бе!!!!
....

2021.01.26 | 20:35

17
Ей сибирският!!! Защо си мислиш че е ро зле там?! Чети малко повечко,не се излагай!!!!

2021.01.22 | 05:55

16
Точно така, може да ви хареса в Сибир!
Lissa

2021.01.22 | 00:24

15
Искаш ли да си намериш жена за една нощ? Влизай в --- Sexconn.Com

2021.01.21 | 23:14

14
Държавата отдавна трябааше да има някакъв рисков фонд извън държавния бюджет заобилалящи европейския регламент, не говора за черепа обаче xhaxha

2021.01.21 | 23:12

13
Това метро без държавнл субседиране няма да го има след 10 години точно като БДЖ, ще наливаш по 20-30 милиона ако не и повече

2021.01.21 | 23:09

12
Стегнете си задниците ако искате да го задържите това бижу, то не е за свине

2021.01.21 | 23:07

11
Хората при нас плащат за абонаментни карти от 200 до 700 лева

2021.01.21 | 21:29

5
Ремонт на ремонта после.

2021.01.21 | 23:06

10
на другите метра деноношна поддръжка има и наливат милиони след това, с билетче 1 лева нещо си се объркал че въриш
Бочето

2021.01.21 | 22:45

6
Работа ,работа ,работа всичко построено от ГЕРБ . 100г ще се ремонтира ...

2021.01.21 | 23:04

9
ама то за поддръжка най много пари заминават където и да било, ама като нямате и хора забрави, прайш прайш ама на кого обаче
Плевелите

2021.01.21 | 23:02

8
Те наистина много голяма дупка ископаха хората, ама за поддръжка много мангизи иска, то не е като магарешкия трън на поляната

2021.01.21 | 21:18

4
от тези държ.поръчки се краде не със шепи направо с камиони.страшно е.познавам шеф на фирма който ми е разправял какви пари се отчисляват от цялата сума за нашите хора.нещо страшно е.няма да пиша процентите . еми при тези проценти той сам го казва че няма как да има качество на строеното.не е виновен под изпълнителят. при него пристигат 40% от парите!

Добави коментар

Водещи новини