Експерт: Очаквам по пътищата да настане касапница след падането на извънредното положение

  • 01 май 2020 11:01

  • 3559
  • 13
© Pixabay

NOVINI.BG потърси Владимир Тодоров, който е председател на Българската асоциация на застраховани и пострадали при катастрофи за коментар относно тежките пътно-транспортни произшествия, въпреки извънредното положение и намаления трафик. 

„Нека да кажем все пак, че на фона на по-малкия трафик имаме и по-малко ПТП. От началото на годината са загинали 100 души при катастрофи, което е по-малко в сравнение със същия период за миналата година, но въпреки всичко продължават катастрофите. 

Причините са комплексни пътната безопасност съдържа много фактори, които влияят пряко, но това което е най-видимо и най-лесно може да се оправи без законодателни промени, е монтирането на допълнителни  камери за скорост, които са много малко в България. При 20000 км пътна мрежа има 200 камери и това е крайно недостатъчно. Има камери разположени и на АПИ и на тол системата, но те не се използват за контрол на скоростта, а именно скоростта е основната причина за катастрофите. Също така нямаме изградени системи за средна скорост нямаме и единен център за обработка на нарушенията.

Друг проблем е и обучението на младите шофьори. Системата продължава да бълва не добре обучени водачи, защото голяма част от тях вземат само по 12 часа кормуване без да са стъпвали на магистрала или да са карали в тъмната част на деня и смятат, че за 0- 15 часа вече са научени. Но това не е така. Те просто са взели книжка. Няма контрол върху това обучение и се разчита само на автошколите, които не винаги са коректни.

Друг проблем е и остарелият автопарк в страната. България е автоморгата и гробището на Европа. Над 60-70% от колите са над 15 или 20 годишни.

Този комплекс от фактори води до случващото се по пътищата.

„Проблем са и санкциите. Дори и да си мислим, че са строги - в българина съществува едно чувство на безнаказаност , което не го кара да спазва правилата. Големият проблем е, че може десетки пъти да наруши правилата и да не получи санкция. Това е разликата дори с нашите съседни държава. Всички знае какво се случва, ако се нарушат правилата в Гърция и как българите спазват там законите.

При нас не се случват нещата, защото Законът за административните нарушения и наказания е от 1968 година. Процедурата за налагане на наказания е от социалистическо време и тя не е работеща. Процедурата е дълга и може да се заобиколи закона и нямаме бързо и ефективно наказание, защото ето този закон е някаква свещена крава. Депутатите не искат да го променят и крайният резултат е бързи санкции“, каза Владимир Тодоров. 

На въпрос какво очаква след края на извънредното положение, пред NOVINI.BG той отговори: „Очаквам касапница, особено с тази ниска цена на горивото в момента. Както нямаме и достатъчно наркотестове ,  ще се наблюдава засилване на ПТП“. 

„В момента набираме средства за закупуване на такива тестове, за да може в петък, събота и неделя да има масово тестване“, заяви още Тодоров.

Последвайте канала на

Галя Георгиева
3559 13

Коментари 13

Добави коментар

2020.05.01 | 11:10

1
ей мухляци върнете ни парите за винеткити като сте толкова хитри.Или ги удължете
Възмутен

2020.05.01 | 11:26

2
Откровено съм потресен да чета изрази като касапница!
gogo

2020.05.01 | 11:58

3
Vladimir Todorov - kakav si ti be ; OLIGOFREN , IDIOT ,MALUMNIK , NESTASTNO KOPELE ili prosto porednijat polugramoten individ na rakovoden post.Kak mojesh da ispolzvash takiva dumi ili tolkova ti e bogat re4nika.
.

2020.05.01 | 12:07

4
А да очакваме ли месото от касапницата да бъде пуснато в магазините от цялата страна? Тамън и веригите по-лесно ще изпълнят правилото за стока Българско производство.

2020.05.01 | 12:12

5
а пътната инфраструктора
Инфраструктурата ли...

2020.05.01 | 14:46

12
По времето на Правешкия говедар нямаше магистрали,пътищата бяха по-кофти и от днес, но народната милиция дебнеше от всякъде. Никой не знаеше дали на КППтата има присъствие или зад някой завой няма да ти изскочикатаджия с радар.,нито по кое време на денонощието..Тези години отминаха ,катаджиите излизат за глоби само когато закъсат с бюджета,а по магистралите се мяркат от дъжд на вятър.
инфраструктура

2020.05.01 | 14:17

10
Асфалта не се яде!
Голяма част

2020.05.01 | 14:16

9
от катастрофите стават на магистрали и еднопосочни пътища, както и на прави участъци, където се развиват високи, несъобразени скорости. Просто липсва култура и съзнание.

2020.05.01 | 13:26

6
Отговорност и култура в движението или я имаш или я нямаш.Шофьорска книжка трябва дасе отнема и завинаги
Не карайте с маски на очите

2020.05.01 | 13:39

7
Затворете пътищата. От ПТП 100 загинали, а от ковид 60.
Някой.

2020.05.01 | 13:39

8
Да ограничат двигателите, още във заводите, след това да се измисли как да се заключва и отключва скоростта на автомобила във градско и извън градско - шофиране. Благодаря!
Няма системи

2020.05.01 | 14:37

11
за контрол на скоростта защото тез от които зависи да се приемат закони и да се изгради, самите те са активни нарушители. Не малка степен вина носи и криво разбраните права на гражданите. Ако монтират подобна система първите които ще бъдат санкционирани ще са мутро милионерите и техните отрочета, както и политиците "загрижени" за войната по пътищата. Няма политическа воля за прекратяване на вакханалиятапо по пътищата.
Ама разбира се

2020.05.01 | 14:54

13
Далеч по удобно за политиците,всичките, е да се избиваме по пътищата а не по барикади.... Ама ние усещаме ли се?-трепем се и хич не ни дреме...

Добави коментар

Водещи новини