КЗП разкри основните проблеми на потребителите

  • 20 януари 2020 13:00

  • 259
  • 0
КЗП разкри основните проблеми на потребителите
© КЗП

Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов направи анализ на резултатите от работата на контролния орган през 2019 година, съобщиха от пресцентъра на КЗП.

По думите му за първи път от пет години насам се наблюдава известен спад в броя на получените жалби. През изминалата година те са близо 21 000, което е с около 10 процента по-малко спрямо предходния период, посочи Маргаритов в ефира на Дарик радио. Според него, контролът и превенцията, подобряването на културата на търговците, а и самото потребителско поведение води до това намаляване на оплакванията. 

Вижте кои са стоките, от които има най-много оплаквания

Маргаритов съобщи още, че през 2019 година КЗП е съставила над 2 000 акта и още толкова наказателни постановления с наложени санкции на провинили се търговци.

Председателят на КЗП заяви, че нелоялните търговски практики остават основен проблем и през 2019 година – разследвани са над 200 отделни случая. Той припомни, че с предстоящите нови европейски правила нарушения като двойния стандарт при храните, например ще се санкционират с до 4% от годишния оборот на търговеца. „Смятам, че щом европейските институции възприемат този подход, то той естествено ще стане в някаква степен част и от националното законодателство и може би в тази или през следващата година това ще бъде и основният механизъм, по който ще се разгърне санкционната дейност“, коментира Маргаритов.

През 2020 година основни приоритети в дейността на КЗП ще бъдат контролът за безопасността на стоките, качеството на туристическия продукт и привличането на неправителствения сектор при разглеждането и решаването на потребителските жалби, обяви Маргаритов.

Последвайте канала на

Радина Лазарова
259 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини