Ръст в продажбите на пречистватели за домовете

С все по-честите предупреждения за мръсен въздух през отоплителния сезон, търговците отчитат ръст в продажбите на пречистватели за домовете.

"У дома имаме два уреда в момента, които използвам. Те са на двата края - единият е от най-скъпите на пазара и е над 1000 лева, а другия е 300. Има ползи и от двата", каза пред Нова телевизия и "Събуди се" Светлин Желев.

 

В Русе 11 дни са дишали мръсен въздух

 

"Определено този уред не е някаква лигавщина или излишество, той си е необходимост", каза още управителят на търговска верига Йордан Вакъвчиев.

При норма от 50 микрограма за кубичен метър фини прахови частици, в по-големите градове у нас стойностите често надхвърлят 200 микрограма

У дома замърсяването остава във филтъра на пречиствателя, но това си има цена. Пари струва и самото устройство. Според търговците около 30% от потребителите купуват пречистватели на изплащане.

"В момента има между 180 и 1300 лева като ценова група. Естествено, най-така купуваните са около  500-600 лева, тъй като са по-достъпни", каза Йордан Вакъвчиев.

Наличието на пречиствател не увеличава драстично потреблението на електричество.

"Като електричество той е колкото една крушка, лампа – между 30 и 80 вата, което не е нищо драстично като разход", заяви Вакъвчиев.

Търсенето тази година лавинообразно нарастнало, разказват търговците.  На пазара има и пречистватели, които овлажняват въздуха или пък такива, които би могъл да контролираш от мобилния си телефон. Те обаче са по-скъпи.

В същото време четвърт милион от семействата в България разчитат на помощи от държавата не за да пречистват, а да затопля въздуха в домовете си.

 

Пулмолог: При горенето на твърди отпадъци се получава токсичен коктейл, който влияе и на ДНК-то

Коментари

  1. 2020.01.19 | 09:50

    От многото автомобили и горене на опасните боклуци внесени отвън

  2. 2020.01.19 | 09:21

    Както се казва, крушата си има опашка. Най накрая стана ясно защо е тоя вой за уж мръсния въздух. Ами за това някой да си продава някаква стока. При положение, че 80% от предишните заводи и производства са спрени от къде идва това уж замърсяване?

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Трябва ли да се въведе задължителна предучилищна подготовка за 4-годишните?

Трябва ли да се въведе задължителна предучилищна подготовка за 4-годишните?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.