-
28 декември 2019 13:15
- 1070
- 1
Дефектни подаръци, закъснели доставки и забавено връщане на парите при упражнено право на отказ от онлайн поръчка са най-честите оплаквания по време на Коледните празници, съобщи по НОВА ТВ Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите (КЗП).
В периода 24 – 27 декември са постъпили 24 писмени жалби и 65 запитвания на горещия телефон на потребителя 0 700 111 22. Има няколко сигнала за отказ на физически магазини да заменят подаръка или да възстановят заплатеното за него. При покупката обаче не е било уточнено дали тези възможности са част от фирмената политика на търговеца, законът задължава само онлайн магазините да приемат обратно покупките в 14-дневен срок от доставката. Затова предстои уточняването на обстоятелствата при всеки от тези случаи.
Един от постъпилите в Комисията и в Нова телевизия сигнали е свързан с хотел във Велинград. Проверката на контролния орган установи, че макар обектът да се нарича СПА
хотел, той не притежава сертификат за СПА център. „Това е нарушение на закона и ще бъдат предприети съответните действия“, коментира Арсенов. При наличие на необходимите
доказателства, че обектът се рекламира като СПА хотел с цел заблуда на потребителите, Комисията ще се произнесе за наличие на нелоялна търговска практика. Санкцията може да
достигне до 30 000 лв.
„Нашата проверка продължава и по отношение на конкретната жалба – какво е съдържала офертата, какво се предлага в хотела“, добави Арсенов. „Когато приемем една оферта и част
от услугите не са предоставени, имаме право на компенсация, чийто размер не е точно фиксиран. Потребителят трябва да се обърне първо към предоставящия услугите – хотелиера или туроператора, а при отказ от страна на икономическия оператор – КЗП може да окаже съдействие“, обясни той.
Относно основното оплакване в случая – липсата на вода – експертът уточни, че проблемът се дължи на възникнала авария на ВиК мрежата, т.е. на обстоятелства,
които не зависят от хотела. Игнат Арсенов напомни, че е рисково да се правят резервации за настаняване през социалните мрежи, когато насреща стои физическо лице. „Опасностите се крият в това, че ние може да резервираме от лице, което няма право да осъществява такава дейност.
После дори при проверка от страна на контролните органи много трудно може да се установи кой е извършил нарушение и как потребителят е измамен“, заяви той.
„Когато потребителите използват платформи за резервации, е необходимо да проверят каква е тяхната допълнителна защита – платформите предлагат такава. Ако не разполагат с необходимото време, могат да се обърнат към туроператори или туристически агенти, които да направят това за тях“, каза още Арсенов.
Пътуващите в която и да било страна по света имат еднакви туристически права при ползването на услугите на български или европейски туроператор или турагент. „Ако са самостоятелно организирани и имат проблем с настаняване, транспорт и други подобни услуги в държава от ЕС, могат да получат съдействие от бюрата Европейски потребителски центрове.
Последвайте канала на
Свързани новини
КЗП: Важно е потребителите да реагират на всеки проблем при празничните покупки
24 декември 201911:31
КЗП: Кога и как можем да върнем подаръците от празниците?
23 декември 201911:27
Ирландец 12 272 пъти годишно се е оплакал от шум на летището в Дъблин
20 април 202215:00
Всеки втори комплект коледни лампички е с дефект
17 декември 202021:28
Левски - Черно море 0:0, протест на "сини" фенове забави началото на мача
Извънредна ситуация "Герена" - фенове превзеха една от вратите и забавиха мача с Черно море
Берое гарантира мястото си в елита и през следващия сезон, за Пирин битката продължава
Арсенал спечели и на “Олд Трафорд”, шампионът ще стане ясен в последния кръг
Григор преодоля физическите проблеми и се отправи към осминафиналите в Рим
Изиграха се четири мача във Втора лига - ситуацията в класирането се заплита
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Прокуратурата разследва случая с простреляното дете в Арбанаси
12 май 202419:26
Кирил Петков: ГЕРБ искат да откраднат 100 млн. лева от пенсионерите, свикваме извънредно заседание на НС
12 май 202418:42
Бойко Борисов: ПП-ДБ да не ни поставят условия, малки са
12 май 202417:06
Министър Коритарова: "Хемус" не е готова, защото през тези три години се създаде хаос
12 май 202420:27
Служебният министър на туризма: Очакванията ми за летния сезон са много добри
12 май 202420:08
Пожар избухна в автосервиз в Ямбол
12 май 202416:37
Гърция обвини новия президент на Северна Македония в погазване на Преспанския договор
12 май 202418:54
Министърът на правосъдието на Северна Македония: Клетвата на новоизбрания президент е невалидна
12 май 202418:36
Гордана Силяновска се закле като президент на РСМ пред парламента в Скопие, нарече страната Македония
12 май 202416:50
2019.12.28 | 15:33
За сега се оказва, че във Велинград са най-проблемните хотели. Просто измамници.