-
28 декември 2019 13:15
- 1075
- 1
Дефектни подаръци, закъснели доставки и забавено връщане на парите при упражнено право на отказ от онлайн поръчка са най-честите оплаквания по време на Коледните празници, съобщи по НОВА ТВ Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите (КЗП).
В периода 24 – 27 декември са постъпили 24 писмени жалби и 65 запитвания на горещия телефон на потребителя 0 700 111 22. Има няколко сигнала за отказ на физически магазини да заменят подаръка или да възстановят заплатеното за него. При покупката обаче не е било уточнено дали тези възможности са част от фирмената политика на търговеца, законът задължава само онлайн магазините да приемат обратно покупките в 14-дневен срок от доставката. Затова предстои уточняването на обстоятелствата при всеки от тези случаи.
Един от постъпилите в Комисията и в Нова телевизия сигнали е свързан с хотел във Велинград. Проверката на контролния орган установи, че макар обектът да се нарича СПА
хотел, той не притежава сертификат за СПА център. „Това е нарушение на закона и ще бъдат предприети съответните действия“, коментира Арсенов. При наличие на необходимите
доказателства, че обектът се рекламира като СПА хотел с цел заблуда на потребителите, Комисията ще се произнесе за наличие на нелоялна търговска практика. Санкцията може да
достигне до 30 000 лв.
„Нашата проверка продължава и по отношение на конкретната жалба – какво е съдържала офертата, какво се предлага в хотела“, добави Арсенов. „Когато приемем една оферта и част
от услугите не са предоставени, имаме право на компенсация, чийто размер не е точно фиксиран. Потребителят трябва да се обърне първо към предоставящия услугите – хотелиера или туроператора, а при отказ от страна на икономическия оператор – КЗП може да окаже съдействие“, обясни той.
Относно основното оплакване в случая – липсата на вода – експертът уточни, че проблемът се дължи на възникнала авария на ВиК мрежата, т.е. на обстоятелства,
които не зависят от хотела. Игнат Арсенов напомни, че е рисково да се правят резервации за настаняване през социалните мрежи, когато насреща стои физическо лице. „Опасностите се крият в това, че ние може да резервираме от лице, което няма право да осъществява такава дейност.
После дори при проверка от страна на контролните органи много трудно може да се установи кой е извършил нарушение и как потребителят е измамен“, заяви той.
„Когато потребителите използват платформи за резервации, е необходимо да проверят каква е тяхната допълнителна защита – платформите предлагат такава. Ако не разполагат с необходимото време, могат да се обърнат към туроператори или туристически агенти, които да направят това за тях“, каза още Арсенов.
Пътуващите в която и да било страна по света имат еднакви туристически права при ползването на услугите на български или европейски туроператор или турагент. „Ако са самостоятелно организирани и имат проблем с настаняване, транспорт и други подобни услуги в държава от ЕС, могат да получат съдействие от бюрата Европейски потребителски центрове.
Последвайте канала на
Свързани новини
КЗП: Важно е потребителите да реагират на всеки проблем при празничните покупки
24 декември 201911:31
КЗП: Кога и как можем да върнем подаръците от празниците?
23 декември 201911:27
Ирландец 12 272 пъти годишно се е оплакал от шум на летището в Дъблин
20 април 202215:00
Всеки втори комплект коледни лампички е с дефект
17 декември 202021:28
Гледайте на живо всички мачове и голове в Шампионската лига тук!
Байерн 1:0 ПСЖ, гол на Ким
Барселона 1:0 Брест, Левандовски с гол №100 в турнира
Спортинг 0:3 Арсенал, трети гол за гостите в края на полувремето
Интер 1:0 РБ Лайпциг, домакините поведоха с автогол
Манчестър Сити 1:0 Фейенорд, Холанд откри от дузпа
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Мнозинството в ЕП изрази силна подкрепа за пълното приемане на България и Румъния в Шенген
26 ноември 202420:24
Българските евродепутати очакват историческо решение за Шенген на 12 декември
26 ноември 202421:32
Еврокомисарят по вътрешните работи: България и Румъния ще се възползват от всички облаги на Шенген още от началото на 2025 г.
26 ноември 202420:11
Шефът на "Гранична полиция": Притворихме вратата на нелегалната миграция
26 ноември 202421:12
Румяна Бъчварова: Вървим уверено към следващите предсрочни избори
26 ноември 202418:50
Трамвай отнесе кола в София и дерайлира
26 ноември 202421:07
Израел е одобрил примирие с "Хизбула"
26 ноември 202420:37
Американски бомбардировачи са прехванати от руски изтребители близо до Калининград
26 ноември 202419:37
Водещите новини! Решението за приемането ни и в сухопътен Шенген е готово. Великобритания и Франция пращат войници в Украйна? (и още…)
26 ноември 202419:04
2019.12.28 | 15:33
За сега се оказва, че във Велинград са най-проблемните хотели. Просто измамници.