Все повече жалби постъпват в КЗП

  • 09 декември 2019 11:13

  • 282
  • 0
Все повече жалби постъпват в КЗП
© КЗП

Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов коментира в предаването „Седмицата“ по Дарик радио новите функции на контролния орган. Институцията ще има правомощия да разпорежда сваляне на онлайн съдържание в случай на констатирани и непреустановени нелоялни практики от страна на електронни търговци. Това ще стане с промени в Закона за защита на потребителите, които наскоро бяха приети от Парламента на първо четене.

„Проектът на закон предвижда засилено сътрудничество между институциите в държавите членки. Така ще можем да установяваме, че на територията на повече от две държави е извършено нарушение, свързано с нелоялни търговски практики и подвеждаща информация. Ако търговецът, който първоначално бъде санциониран, не поправи своето поведение, тогава вече настъпва тази възможност по отношение на свалянето на съдържанието“, обясни Маргаритов.

КЗП: 70% от европейските потребители се доверяват на търговците на дребно относно спазването на правата им

„Очевидно трябва да имаме достатъчно квалификация, ресурс и познание, за да можем да установим безспорно, че има трансгранично нарушение на правилата“, добави той и уточни, че става дума преди всичко за оператори, които са регистрирани на териотрията на Европейския съюз.

В ефира на Дарик председателят на КЗП заяви, че Коледно-новогодишните намаления няма да бъдат коректни, ако се кумулират процентите от Черния петък. За да е спазен законът, между двете кампании трябва да измине един месец. „Винаги има стара и нова цена. Нека потребителите не гледат само процента, защото там са по-честите нелоялни практики, а колко струва стоката“, препоръча той.

Димитър Маргаритов потвърди, че програмата „Зима“ на Комисията за защита на потребителите вече се изпълнява, като се извършват и съвместни проверки с други институции и контролни органи.

КЗП: Хората са пазарували по-активно на предварителния Черен петък

„С Министерство на туризма най-вече, но и с Държавна агенция по метрология и технически надзор, с Икономическа полиция. Защото ефективността е по-голяма, да не говорим, че и корупционният риск е по-малък, когато съвместно проверяват служители от различни институции. А и най-вече така търговците не са подложени на един излишен натиск и напрежение всеки ден да влиза някой и да им иска различни документи“, каза той.

По думите на Маргаритов в последните четири години се наблюдава тенденция за увеличаване броя на постъпващите в КЗП жалби, като през последните две години това увеличение е почти пренебрежимо малко. Той посочи, че писмените оплаквания през 2017 г. са били 23 500, а през 2018 г. – 23 780. „Считам, че сме търсена институция, надявам се и защото хората са удовлетворени от резултатите“, завърши той.

Последвайте канала на

Радина Лазарова
282 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини