-
23 ноември 2019 09:44
- 1272
- 3
Автобусните превозвачи предупреждават, че заради въвеждането на толтаксите ще се наложи повишение на цената на превозите. Вече има призиви за стачни действия на 12 декември и спиране на линии на 13 януари.
Според разчетите автобусите над 12 тона да плащат между 5 и 9 стотинки на километър, а тези, които са под това тегло – между 4 и 8 стотинки.
„В момента заплащаме между 1 и 1,5 стотинки за километър пробег. Предлаганото увеличение е в тежест и за бранша, и за потребителите на услугата. Ние няма как да предоговаряме условията по договорите и обществените поръчки, така че при всички случаи автобусите трябва да останат извън толсистемата. Това няма да бъде прецедент, това е европейска практика”,обясни Магдалина Милтенова от Конфедерация на автобусните превозвачи в интервю за Нова телевизия и "Събуди се".
Тя обясни, че готвеният протест не е обвързан с въвеждането на толсистемата. „Това е поредният проблем, който ще добавим към действията ни. Основният такъв е, че през месец февруари на среща при премиера бяха поети ангажименти за законодателни промени, борба с нелегалния превоз, субсидиите за малките населени места. 10 месеца по-късно нито един от тези проблеми не е решен”, каза още тя.
Магдалина Милтенова разказа, че автобусните превозвачи имат и проблем с автогаровото обслужване и предупреди, че ако те не бъдат извадени от толсистемата, ще има фалити на автобусни фирми. За последните години от 3000 такива, около 1500 са фалирали. „Протестът е неотложен. Ние така или иначе ще спрем. Дали ще спрем на 13 януари, за да осигурим превоз на гражданите, или няколко месеца след това, защото ще сме фалирали. Резултатът ще е един и същи. Транспорт няма да има”, коментира тя.
„Притесненията на автобусните превозвачи са важни за нас. В момента сме в режим на обществени консултации”, обясни проф. Олег Асенов, член на УС на АПИ.
Последвайте канала на
Свързани новини
Ахмед Ахмедов "скъса" мрежата на Хебър
България се натресе на тим с куп играчи от Висшата лига за влизане в дивизия "В" на Лигата на нациите
Жребият в Лигата на нациите определи: ще има повторение на последните два изцяло европейски финала на световни първенства
България не успя да преодолее Черна гора, следва челен сблъсък в Ботевград
Станислав Генчев: Бяха тежки дни!
Илиан Илиев: Ирландците не бяха моят най-предпочитан противник
Коментари 3
Добави2019.11.23 | 12:14
евро-фондовете са разграбени, усетиха ни от ЕС, други не ни дават, охолният живот на синята олигархия може да продължи само с вдигне на цените.
2019.11.23 | 10:29
to vav prestapnata darjava na premiera na ciganite vsicko e vzmojno vav franfurt cena na bilet za gradski transport e 0.50 centa vav bg e 0.80 centa kola da si kupish ot evropa nishto ne se iska samo edin falshuiv dogovor kola da si kupish vav bg ti sadirat kojata notariusi i zastrahovateli e uvajaemi kajete mi kakvo obshto imat tezu dva fakta koito vi spomenah.sas evropa.
Добави коментар
Водещи новини
Борисов би 6 часа път, за да почерпи на банкет в Дулово: говори за Шенген и се самопромотира като евентуален премиер
22 ноември 202419:17
Божидар Божанов (ДБ): С ПП имаме различни оценки на рисковете
22 ноември 202421:26
Калин Стоянов: Определени хора могат да бъдат определени като политически лицемери - това лъсна
22 ноември 202421:31
Тошко Йорданов: Кандидатурата на Силви Кирилов е спасителен пояс не само за българското общество, но и за парламентаризма
22 ноември 202421:47
Елена Поптодорова не вярва нещо да се обърка по пътя ни към Шенген
22 ноември 202420:25
Водещите новини! От март 2025 г. България ще влезе в Шенген? Кремъл: Изстрелването на хиперзвукова ракета е предупреждение към Запада (и още…)
22 ноември 202419:08
Путин разпореди серийно производство на ракетите „Орешник“
22 ноември 202419:38
Зеленски: Светът трябва да даде сериозен отговор на Путин
22 ноември 202422:50
Директорът на ЦЕРН д-р Фабиола Джаноти: Без науката - не можем да спасим света
22 ноември 202422:05
2019.11.23 | 12:48
Безплатен обяд няма. Колко струва един билет от София до Варна? Все едно, че сте возили един пътник по-малко. А ако фалирате, тъкмо ще се възобнови БДЖ, със всичките му екстри, използваеми тоалетни, а не като вашите, със вагон ресторанти, където човек може да хапне и да пийне, без престой по ваш избор, със спални вагони, където ще може човек да си почине и да бъде свеж на сутринта, а не да се свива и да се схване на на една седалка, без възможност да се раздвижи. Нещо да се произнесете по въпроса?