Нужна е регулация, за да е ясно, какво има в течностите на електронните цигари

Електронните цигари съдържат никотинова течност, а проблемът с нея, освен, че съдържа никотин, който предизвиква зависимост е, че никой не знае какво се продава на улицата, ако този процес не е регулиран. „Точно такъв е скандалът в САЩ, а не въобще за алтернативите на цигарите или електронните цигари“, каза Д-р Хасърджиев.

Експертът обобщи, че положението в Европа е доста по-различно, като даде пример с Великобритания, където още от 2012 година държавните власти насърчават ползването на електронни цигари, които да заменят обикновените такива, които всъщност са големият убиец. „Цигареният дим е това, което задръства белите дробове и се развива възпаление. В димът се съдържат канцерогените. Той създава големите проблеми“, каза Д-р Хасърджиев. Във Великобритания има национална стратегия за поощряване преминаването на пушачите към електронни цигари и годишно близо 40 000 души годишно заменят цигарите с електронни такива. Разликата със САЩ е, че на Острова всички тези продукти са много добре контролирани. „Не може всеки да започне да продава нещо, без да е ясно какво получава потребителя. Всичко се случва контролирано, с лекари и специалисти, които помагат на хората да се откажат от тютюнопушенето“, сподели здравният експерт.

За устройствата, които нагряват тютюн (IQOS, glo), Д-р Хасърджиев обясни, че САЩ е първата държава в която Агенцията по храни и лекарства (FDA) започна процедура по одобрението на тези продукти, като по-малко вредна алтернатива на цигарите. „Това се случва за първи път в историята. Доскоро това беше немислимо“, каза Д-р Хасърджиев. Целта на президента Тръмп в САЩ е да накара всички тези, които продават електронни цигари да преминат през такава процедура на одобрение в FDA и да докажат, че продават нещо с намалена вреда. Здравният експерт смята, че ако това се докаже, то тогава трябва дори да се изготвят национални стратегии за предлагането на тези продукти, като средство за отказ от един от най-тежките пороци – тютюнопушенето.

На въпроса какви са изследванията, които показват дали нагреваемите тютюневи изделия имат намалена вреда за тези които ги употребяват и за околните, Д-р Хасърджиев сподели, че вече има много изследвания. Най-сериозното доказателство затова е, че Американската агенция по храни и лекарства позволи преди няколко месеца на един от тези продукти да се продава на американския пазар по официален ред. „Ясно е, че в тези продукти няма катрани и канцерогени в такива огромни количества, каквито има в една изпушена цигара. Логично е да мислим и предполагаме, че след като има по-малко отрова, човек ще се трови по-малко. Разбира се трябва да мине време, за да се разбере вярно ли е това, но аз лично не смятам да чакам 20 години“, сподели експертът.

Коментари

  1. 2019.09.14 | 10:22

    Нали на всички ви е ясно, че този нито е истински лекар, а още по-малко е загрижен за здравето на хората, просто от IQOS, му плащат едни сериозни пари на месец и той и дрънка каквото му кажат. Той е от една група “лекари” не работещи в болница, медицински центрове и т.н, не преглеждащи пациенти, но иначе като е за парички от някоя фирма веднага е на телевизора да се изкаже.

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Одобрявате ли идеята независим прокурор да разследва главния прокурор?

Одобрявате ли идеята независим прокурор да разследва главния прокурор?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.