Фалшиви имейли от банки призовават клиентите да сменят паролите си

  • 06 август 2019 20:15

  • 2114
  • 2
Фалшиви имейли от банки призовават клиентите да сменят паролите си
© Pixabay

Нов опит за кражба на лични данни. Хакери използват атаката в системата на НАП, за да стигнат до паролите ни за електронно банкиране. Измамата включва изпращане на фалшив имейл от името на банката, в който пише, че сигурността на клиентите е застрашена.

Сред жертвите на измамниците става и Емили Якубова. Докато преглежда пощата си попада на писмо от банката, в която има сметка.

,,За първи път се случва и бях доста изненадана'', казва тя.

В съобщението се посочва, че заради пробива в Приходната агенция, банката иска да подобри сигурността си, затова клиентите трябва отново да въведат паролата си за онлайн банкиране. В писмото има и линк, който отвежда към огледална версия на истинския сайт на банката.

,,Искат да потвърдя своя профил и сметката си, за да могат те да актуализират данните ми. И ако не направя това, не съм завършила профила си и мога в един момент да нямам възможност да използвам сметката си'', коментира Якубова пред Нова телевизия.

Подобни измами си играят със страха на хората и винаги се появяват след събития с голям обществен отзвук, твърдят експерти по киберсигурност.

,,Да речем някоя новина за хак на голяма компания, банка, в случая НАП, за да може да се предизвика изкуствено доверие към мейлите, които получават потребителите - т.е. „Във връзка с някакво събитие, моля с цел вашата протекция - направете тези и тези действия'', заяви експертът по киберсигурност Спас Иванов.

Емили обаче не се доверява и не попълва данните си. Подава сигнал към сдружението за "Правна сигурност на потребителите и личните им данни". От там предупреждават, че банките и институциите изпращат имейли само с информативен характер и не призовават за спешни действия.

,,Не трябва да се въвеждат данни в подобни линкове, тъй като оттам нататък вече практически потребителят доброволно е дал своята парола и ако бъдат източени някакви средства, ще бъде процес на разследване и доказване кой точно е източил сумите'', коментира Ясен Крайчев от Сдружение "Правна сигурност на потребителите и личните им данни".

За да не се стига до там обаче експертите съветват да използваме т.нар. ''двуфакторна нотификация'' – всеки път, когато превеждаме пари, да получаваме потвърдителен SMS, който да изисква от нас да въведем обратно код за сигурност.

В официална позиция една от засегнатите от измамата банки призова всеки, който се е подвел да въведе данните си, да промени незабавно потребителските си пароли за достъп от друг компютър и да се свърже с представител на банката.

Последвайте канала на

Novini.bg
2114 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар
Светлана

2019.08.06 | 22:10

2

Това го правят поне от 3 години! Мноого актуална новина!

balamata

2019.08.06 | 21:04

1

Ами това е от 1 година.

Добави коментар

Водещи новини