Ето защо се е появил двойният стандарт при храните

  • 29 юни 2019 09:15

  • 2819
  • 4
Ето защо се е появил двойният стандарт при храните
© Pixabay

Европейската комисия тества 128 различни хранителни продукта, продавани в 19 държави от ЕС – сред които и България.

Сред тестваните продукти са детски храни и бисквити, шоколадова паста, кафе, газирани напитки, бира, маргарин, сладолед, зехтин, кисело мляко, замразени продукти, салами.Направен е анализ на 1380 проби, а продуктите са подбрани на базата на предложения от държавите членки въз основа на жалби, получени от потребители. Резултатите показват, че 9% от сравнените хранителни продукти са се различавали по състав, въпреки че лицевата страна на опаковката им е била една и съща.

„Практиката с двойния стандарт все още не представлява нарушение в законите", коментира в предаването "Събуди се" по Нова телевизия председателят на Асоциация "Активни потребители" Богомил Николов.

"Тя е неприемлива за производителите, но никой производител не може да бъде санкциониран. Прилагането на правилата зависи от националните органи”, каза Николов.

По думите му двойният стандарт се е появил, защото големите концерни знаят, че у нас надзорът е по-слаб.

Последвайте канала на

Десислава Станева
2819 4

Свързани новини

Коментари 4

Добави коментар

2019.06.29 | 19:09

4

А, така!
Значи трябва винаги да ги проверяваме и глобяваме, така ли?
Не си ли е чиста кражба да продаваш един и същ продукт, но с по-лошо качество. Е, все пак се продават на източните колонии, нали?

Знайко

2019.06.29 | 11:02

3

Причината е: представитела на съответната марка за БГ казва , че стоката е скъпа за БГ и трябва да и се намали цената. Съответно производитела намалява качеството и така.

Д-р Иванов

2019.06.29 | 10:02

2

Доста наивни обяснения, колеги

Хайде бе!

2019.06.29 | 09:53

1

Каквото и да говорят, истината е, че дойдоха тук, изкупиха, съсипаха, промениха всички наши продукти, като нито се интересуваха от нашите вкусове, нито от нашите желания. Направиха всичко по техните си рецепти, набутахо го с гмо и го увиха в шарена пластмаса и найлон. Съответно изравниха цените, нищо че работната ръка е нископлатена, сградите са подарени и прочие. Това е рекламна кампания за измиване на очите, всичко си е по старому. Може да е цифровизирано, както каканиже денем и нощем една бяла птица от родните села.

Добави коментар

Водещи новини