Цялата истина за „Стани богат“ - скъпо или евтино е излъчването му?

Две твърдения са сбъркани изначално в дискусията за „Стани богат“, за цената на продукцията и за присъствието ѝ в ефира на БНТ.

Първото е уморителната, повтаряна под път и над път, мантра, че рейтингът не бил от значение за обществената телевизия, понеже задачата й, видите ли, била друга. Това е абсолютно невярно.

„Частната телевизия има нужда от рейтинг, за да генерира приходи. Обществената телевизия има нужда от рейтинг, за да си изпълнява функциите. Ако никой не я гледа, то значи го няма обществото и съответно телевизията не може да се разглежда като обществена“. Това казва директорът на италианската телевизия РАИ. И това се повтръджава от силата, влиянието и високото качество на обществените медии в европейските държави, предаде Topnovini.   

Второто твърдние е свързно с факта, че „Стани богат“ се цитира като най-скъпата продукция на БНТ, без да се анализират разходите на другите продукции спрямо ефективността им. Нормално е „Стани богат“ да е предаването с най-големи разходи – то се излъчва всеки ден, като генерира близо 2 часа програма по канала БНТ1 и още 1 час по канала БНТ2, т.е. общо 3 часа дневна програма (без да броим огромното онлайн влияние).

Ако разходите се разглеждат спрямо ефективност в програмата, а не спрямо себестойността на един епизод, тогава картината рязко се променя – разходите за производство се разделят върху 3 часа, а не върху един епизод и така реалната себестойност на продукцията се свива до тази на ежедневните вътрешни продукции на БНТ. С разликата, че „Стани богат“ е в пъти по-ефективна продукция от всички останали.

Аудитория 4+

Правилната формула е излъчване на скъпа продукция с висок рейтинг, което автоматично изравнява везните

Но какво значи ефективност? Това означава продукцията да оказва цялостно положително влияние върху програмата – да привлича нови зрители, които не само да гледат самата продукция, но и да започнат да гледат останалите предложения на телевизията.

„Стани богат“ е първата продукция от повече от десетилетие, която има такава висока ефектвност и привлича огромен брой зрители в 3-те си дневни излъчвания.

Аудитория 18-49

„Стани богат“ далеч не е най-скъпата продукция на БНТ. От 1-ви юни всяка събота и неделя в същия часови пояс се излъчва сериалът „Островът на сините птици“, в осем епизода. Цената на един епизод от тази продукция струва на данъкоплатеца поне толкова, колкото производството на 4 епизода от „Стани богат“. Понеже няма потворения, сериалът генерира общо, от първата до последната серия, по-малко от 8 часа съдържание общо (спрямо близо 15 часа ефективно съдържание, което „Стани богат“ генерира СЕДМИЧНО!).

Първият епизод на сериала има рейтинг 1.3 % и пазарен дял 5.4%. Но очевидно сериалът не успява да се наложи сред зрителите и последният излъчен епизод на 23 юни отбелязва едва 0.3 % рейтинг и 1.3 % пазарен дял. Това значи, че първият епизод е гледан от 95 000 зрители, а шестият – от 25 000 зрители.

За сравнение ежедневно „Стани богат“ в пояса от 19:00 до 20:00 привлича над 400 000 зрители, а в обедното си повторение – над 100 000. Това означава, че обедното повторние на „Стани богат“ (което не влиза в сметките за разходите, понеже се гледа само себестойността на епизода от 19:00 ч.) всъщност е в пъти по-ефективно и привлича много повече зрители от сериала „Островът на сините птици“ в първото му излъчване в праймтайма на БНТ.

И още, „Стани богат“ поддръжа константно 100 000 зрители в обедното си повторение за разлика от сериала, чиято аудитория намалява тройно в рамките на само 6 епизода. Така, спрямо критерият ефективност, „Островът на сините птици“ се оказва далеч по-скъпа и в пъти по-нерентабилна продукция.

За осем часа съдържание, което средно привлича по 40 000 зрители, се ангажира същият ресус, съответстващ на 24 епизода на „Стани богат“, които на свой ред генерират над 70 часа съдържание, привличащо ежедневно далеч над половин милион зрители.

Излъчването на „Стани Богат“ върна младите към националната телевизията

Ефективността на „Стани богат“ е толкова голяма, че през изминалата година и половина трайно се увеличиха рейтингите на всички предавания, програмирани преди и след „Стани богат“. В праймтайм става дума за предавания, изпълняващи тясно обществения ангажимент на БНТ, като коментарното студио „Още от деня“ и централната емисия новини „По света и у нас“.

Една седмица без „Стани богат“ е достатъчна, за да започне да пада гледаемостта на тези важни за обществото програми. Особено ярък е отливът на млади зрители, чието завръщане към БНТ е едно от най-големите постижения на „Стани богат“.

Коментари

  1. 2019.06.27 | 10:31

    Най-доброто забавно-популярно-образователно предаване по нашите протурски телевизии.

  2. 2019.06.26 | 17:22

    Почти не гледам Б НТ,но на "Стани богат станах редовен зрител. Чест и уважение на водещия г-н Билалов, Н.Кънчев е доста по--слаб от него по интелегентност. Без това предаванеБНТ ще си остане кръгла нула

  3. 2019.06.26 | 15:28

    а хрантутихме ли с нашите данци тези некадърни паразити каналето?!?! ами разните лайняни външни продукции, които не стават за нищо и са на нивото на новогодишни програми на хачо бояджиев?!?! само напомням, че тая скапана телевизия е на наша издръжка и в нея потъват много милиони всяка година....

  4. 2019.06.25 | 21:17

    Предаването е добро...!Само,където често има разни тъпанари,незнаещи основни неща,което навежда на мисълта за постепенно...затъпяваща нация...!

  5. 2019.06.25 | 20:01

    По-добре ,, Стани богат " отколкото Славчо чалгата. Едното предаване е образователно, докато другото е пошло, чалгарско.

  6. 2019.06.25 | 17:53

    Стани Богат е най-доброто предаване по всички телевизии, малко хора успяват да го гледат от 19ч.,всеки средно интелигентен човек си задава въпроса с каква ли сума са стимулирани от частните телевизии някой отговорни хора от БНТ да не го пускат след 20ч.

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Трябва ли да се забрани вносът на стари дизелови автомобили?

Трябва ли да се забрани вносът на стари дизелови автомобили?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.