КЗП с предупреждение туристите да бъдат изключително внимателни при ползването на обменни бюра

Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов предупреди туристите да бъдат изключително внимателни при ползването на обменни бюра по Черноморието по отношение на предоставяната информация за валутните курсове.

В минали периоди Комисията се е натъквала на нелоялни практики, които са имали за цел да заблудят потребителите – най-вече живеещи в чужбина българи и чуждестранни граждани, които са дошли на почивка у нас.

„Бяха поставени сувенири с флаговете на различни държави на табло, което създава впечатление, че това са валутни курсове, а всъщност става дума за стойността на тези продукти – например значки, отварачки или нещо подобно с националните флагове на държавите, чиито валути най-често се обменят”, даде пример Маргаритов.

„Вие от това сте примамени да влезете в този обект, като разчитате, че това е някакъв много изгоден курс, а впоследствие се оказва, че курсът е съвсем различен. Заблуждаваща практика, която подлежи на санкция”, коментира той по БТВ радио.

В предаването „Важното, казано на глас“ председателят на КЗП даде препоръки и на тези, които все още не са запазили своите летни почивки и планират да го направят през интернет. Той предупреди да се внимава много за мними търговци най-вече в социалните мрежи и за нелоялни практики в онлайн платформите за настаняване и туризъм. „Да не се доверяват на анонсите, които понякога – за резервация в последния момент особено – казват: „само две стаи”, „направи резервацията веднага”, а да правят съпоставки на различен тип оферти от различни източници. Тогава човек може наистина да се ориентира най-добре и да види дали представяното като изключително изгодно действително е толкова изгодно, сравнено с други предложения, не непременно анонсирани като „последния момент”, „последната свободна стая” и т.н.

Маргаритов отчете тенденция за спад на нарушенията в сферата на туризма в последните години.

„Трябва да се стремим да я запазим и нарушенията да стават все по-малко, да не са тежки, да не са свързани с осъществяване на дейност в некатегоризирани обекти, защото – макар туризмът да е много сложен отрасъл и да влияят много фактори върху неговото развитие, колкото по-добро е качеството на услугата и колкото по-малко са оплакванията, толкова по-сериозни са и тенденциите за ръст на туристите.”

Коментари

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Трябва ли да спрем Северна Македония по пътя ѝ за началото на преговори за членство в ЕС?

Трябва ли да спрем Северна Македония по пътя ѝ за началото на преговори за членство в ЕС?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.