-
10 юни 2019 10:37
- 358
- 0
Комисията за защита на потребителите (КЗП) започва активни проверки в туристическите и търговските обекти в морските курорти от началото на следващия месец, съобщи председателят Димитър Маргаритов.
„Надявам се хотелиерите и ресторантьорите по Българското Черноморие да са подготвили добре своите обекти за новия летен туристически сезон. Всички предпоставки за старта му вече са налице. Ние започнахме нашите проверки първо от местата, за които в минали периоди сме установявали, че има проблем – липсвала е категоризация и е била наложена мярката „временно затваряне”, условията не са отговаряли на необходимото за рекламирания брой звезди и пр. Очаквам от средата на този месец вече всички обекти да работят пълноценно и поетапно да продължим своите проверки.”, посочи Маргаритов в предаването „Имате думата” по Канал 3.
През целия летен сезон в туристическите обекти инспекторите ще проверяват категоризацията и гарантирането на правото на информация за видовете предоставяни услуги в съответното място – хотел, къща за гости и т.н., и за грамажите и цените в менютата на ресторантите. Димитър Маргаритов обясни, че при осъществяването на проверките за съответствие се ползва отработен алгоритъм, който осигурява обективност – т.нар. чек листове, в които са отбелязани изискванията, на които трябва да отговаря съответният туристически обект в зависимост от степента на неговата категоризация.
„Понякога се дават препоръки за отстраняването на някои малозначителни несъответствия. По такъв начин искаме да покажем на този, който управлява съответния обект, че има начин пропускът да бъде поправен, хубаво е това да се случи, но ако не бъде изпълнено предписанието в определен срок, следва санкция. Където обаче се установят безспорни отклонения от изискванията за категоризиране, се предприемат по-нататъшни действия”, каза още той. Най-сериозното нарушение е обектът да работи без категоризация и в тези случаи се налага най-тежката мярка – „временно затваряне”.
„Когато един турист отиде в такъв обект, той не може да има яснота какво да очаква и изисква от стопанисващия въпросното място за настаняване и практически не разполага с никаква защита. Най-вероятно ще претърпи неблагополучия, независимо от това, че ние ще се намесим и ще затворим този обект”, подчерта Маргаритов.
Когато пък обектът не отговаря на изискванията по закон за притежаваната от него категория, тогава няма как да бъде гарантиран очакваният от потребителите комфорт, изтъкна председателят на КЗП. „Ние, освен че налагаме санкция, уведомяваме Министерството на туризма, което като категоризиращ орган има право да намалява категорията на туристически обекти, които не изпълняват изискванията за дадения брой звезди”, добави той. Маргаритов обобщи най-често срещаните нарушения в туризма.
По думите му те са свързани с премълчана или заблуждаваща информация, която формира у потребителя погрешни впечатления за предоставената на вниманието му и приета от него оферта. „Например, посочено е, че в този туристически обект има СПА център, басейн, безплатен паркинг, стаята е оборудвана по определен начин и др. подобни, които той си преценява, че са му важни и заради тях взема уж информирано потребителско решение да отиде там, а впоследствие се оказва, че нещата не стоят точно така”, конкретизира председателят на КЗП.
Той уточни обаче, че в последните години подобни примери са по-скоро рядкост. В около 10% от случаите при проверките се констатират нарушения, а жалбите относно качеството на туристическия продукт са едва 4% от всички оплаквания в КЗП на годишна база.
Последвайте канала на
Свързани новини
КЗП: Ранното планиране на почивките дава възможност за по-сигурни и по-изгодни резервации
23 януари 201911:54
КЗП: При препродаването на подаръци през социалните мрежи да търсим надеждна комуникация с предлагащия офертата
08 януари 201909:31
КЗП: Все още можем да върнем или заменим някои подаръци от празниците
07 януари 201911:15
Магазини лъжат с фалшиви томболи
22 декември 201816:42
Ценни съвети при онлайн пазаруването
19 декември 201808:18
КЗП: Хората да не взимат прибързани решения при онлайн резервация на почивка
25 август 201916:20
КЗП получава помещения на ул. "Врабча" 1
10 юли 201914:17
Трупове на животни изплуваха на плажа в Обзор
07 юли 201918:08
Лудогорец докосва финала след безметежен мач с Хебър и 4 гола
Титлата вече е само мираж за Ливърпул след болезнен провал в дербито с Евертън
Манчестър Юнайтед се нуждаеше от два обрата, за да пречупи най-слабия отбор в Премиър лийг
Драмата в Каталуния продължава: Чави последно е бил убеден да остане
Уникални награди от Спартак Плевен и Черно море само в играта на Sportal.bg!
Георги Иванов се срещна с Александър Чеферин
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Дневен ред: Ще бъде ли отстранен Росен Желязков?
25 април 202406:55
От днес до 7 май ЦИК приема документи за регистрация на кандидатски листи за евродепутати
25 април 202406:24
Старт на делото за смъртта на 14-годишното момче на пешеходна пътека в София
25 април 202407:00
Йеменските хуси заявиха, че са атакували американски и израелски кораби
25 април 202406:40
Северна Корея заяви, че санкциите на САЩ са я "направили по-силна"
25 април 202406:47
Блинкън: Вашингтон и Пекин трябва да се справят с различията си "по отговорен начин"
25 април 202406:55
Проучване: Претендентката за президентския пост в Мексико Шейнбаум увеличава преднината си
25 април 202406:32
8 са новите случаи на коронавирус в страната
25 април 202406:10
Ето какво време ни очаква днес
25 април 202405:58