-
09 юни 2011 11:27
- 2252
- 1
Записи на нарушения са предавани на КАТ и са предприемани мерки. Подадена е информация за водачи на автобуси, които преминават при спуснати бариери. Това каза инж. Иван Бакалски – ръководител отдел „Експлоатация поделение „Сигнализация и телекомуникации” на събитие, с което Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) отбелязва Международния ден за безопасно преминаване през жп прелезите.
Относно нарушенията при преминаването на жп прелезите, според Бакалски са необходими законодателни промени и завишаване на санкциите. Предстои да бъде актуализирана и преиздадена Наредба 4 за железопътните прелези.
Апаратурата на жп прелезите е амортизирана, освен това е подложена на кражби и вандализъм, обясни Бакалски. По думите му - ограничени са финансови ресурси за сигнална техника и прелези. Разходите за поддръжка са малко над 6 млн. лв. на година. Голяма част от парите отиват за заплати на служителите на прелезите. За тази година са отделени най-много средства – 6,6 млн. лв., които са предвидени за автоматизиране на 35 прелеза.
Много малко са инцидентите, станали по вина на НКЖИ, каза Бакалски. Според данни от статистиката - за 90 % от инцидентите от жп прелезите са виновни участниците в движението, пресичащи железопътната линия.
Само от началото на 2011 г. до момента са станали 5 инцидента на жп прелези, причинени от нарушаване на правилата за безопасност от водачите на ППС. През 2009 г. са станали 5 произшествия на жп прелези по вина на водачи на МПС, като при инцидентите са загинали 4 души, а един е ранен. През 2010 г. са станали 16 такива инцидента, при които 7 души са загинали, а 9 са ранени
Тенденцията е да се върви към закриване на прелези, каза Бакалски.
„Много е важно обществеността да знае, че бялата мигаща светлина означава, че прелезното устройство е изправно и към прелеза не пристига влак. Ако нищо не свети, това означава, че има проблем и водачите трябва да се огледат и максимално внимателно да преминат през прелеза”, обясни Бакалски.
По проекта за строителството на жп линията Пловдив – Септември на първия етап няма да се строят подлези и надлези, защото се срещат трудности с отчужденията на частните имоти. Проблеми има с отчуждението на земи и по проекта за жп линията Пловдив – Свиленград. По същия начин стоят нещата и за трасето Димитровград –Свиленград.
По думите на Бисер Минчев – главен ревизор, НКЖИ прави сериозен анализ на всяко едно произшествие на прелез.
Последвайте канала на
Свързани новини
15 години по-късно! Левски обърна ЦСКА и е шампион
Борбен Ботев (Враца) изстрада успеха срещу Пирин в Благоевград
Костов: Пламен Андреев най-вероятно ще пази срещу ЦСКА! Искахме много Хоркаш, но не знам какво се случи
Реал Сосиедад 0:1 Реал Мадрид, бърз футбол след почивката
Септември се измъкна от "Бончук" в продължението
"Контра": Ще преодолее ли Арсенал най-тежкото препятствие по пътя към мечтаната титла
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Росен Желязков за отстраняването му: Ненужна демонстрация
26 април 202421:13
Асен Василев: Хората добре си дават сметки кое е важното - повишените доходи или измислените скандали от службите
26 април 202421:45
Шефът на НЗОК ще съди Лена Бориславова за клевета
26 април 202420:48
Росен Христов за "Боташ": Обвинявам депутатите в лъжа, може да съдя държавата
26 април 202421:30
Доц. Мангъров: Дете, което кашля и има високи лимфоцити, най-вероятно има коклюш
26 април 202420:38
Водещите новини! Денков: ЦИК „подготвя почвата“ за провал на машинното гласуване. Шойгу: Русия няма интерес да напада държави от НАТО (и още…)
26 април 202418:55
АБРО призова за незабавна дискусия: Пълна забрана на рекламата на хазарт не е решението
26 април 202418:06
Пиян шофьор с джип предизвика верижна катастрофа в Казанлък
26 април 202422:05
Столтенберг призова съюзниците в НАТО да увеличат помощта си за Украйна
26 април 202419:08
2014.04.25 | 21:00