-
09 юни 2011 11:27
- 2272
- 1
Записи на нарушения са предавани на КАТ и са предприемани мерки. Подадена е информация за водачи на автобуси, които преминават при спуснати бариери. Това каза инж. Иван Бакалски – ръководител отдел „Експлоатация поделение „Сигнализация и телекомуникации” на събитие, с което Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) отбелязва Международния ден за безопасно преминаване през жп прелезите.
Относно нарушенията при преминаването на жп прелезите, според Бакалски са необходими законодателни промени и завишаване на санкциите. Предстои да бъде актуализирана и преиздадена Наредба 4 за железопътните прелези.
Апаратурата на жп прелезите е амортизирана, освен това е подложена на кражби и вандализъм, обясни Бакалски. По думите му - ограничени са финансови ресурси за сигнална техника и прелези. Разходите за поддръжка са малко над 6 млн. лв. на година. Голяма част от парите отиват за заплати на служителите на прелезите. За тази година са отделени най-много средства – 6,6 млн. лв., които са предвидени за автоматизиране на 35 прелеза.
Много малко са инцидентите, станали по вина на НКЖИ, каза Бакалски. Според данни от статистиката - за 90 % от инцидентите от жп прелезите са виновни участниците в движението, пресичащи железопътната линия.
Само от началото на 2011 г. до момента са станали 5 инцидента на жп прелези, причинени от нарушаване на правилата за безопасност от водачите на ППС. През 2009 г. са станали 5 произшествия на жп прелези по вина на водачи на МПС, като при инцидентите са загинали 4 души, а един е ранен. През 2010 г. са станали 16 такива инцидента, при които 7 души са загинали, а 9 са ранени
Тенденцията е да се върви към закриване на прелези, каза Бакалски.
„Много е важно обществеността да знае, че бялата мигаща светлина означава, че прелезното устройство е изправно и към прелеза не пристига влак. Ако нищо не свети, това означава, че има проблем и водачите трябва да се огледат и максимално внимателно да преминат през прелеза”, обясни Бакалски.
По проекта за строителството на жп линията Пловдив – Септември на първия етап няма да се строят подлези и надлези, защото се срещат трудности с отчужденията на частните имоти. Проблеми има с отчуждението на земи и по проекта за жп линията Пловдив – Свиленград. По същия начин стоят нещата и за трасето Димитровград –Свиленград.
По думите на Бисер Минчев – главен ревизор, НКЖИ прави сериозен анализ на всяко едно произшествие на прелез.
Последвайте канала на
Свързани новини
Лудогорец ухапа мощните баски, но обрат за 60 секунди го попари
Ботев (Пловдив) няма право на грешка срещу Локомотив (София)
Ще продължи ли победната серия на Арда и срещу Ботев (Враца)?
Везенков и Олимпиакос ще търсят реванш от големия си враг на европейската сцена
"Sportal.bg - подкаст" с гост Живко Петков (гледайте целия епизод)
Вълнуваща вечер в Лига Европа
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Атанас Илков: Неуместно бе директорът на Народния театър да излиза пред протестиращите
08 ноември 202408:39
Директорът на Народния театър: Можем да съдим за провокация в спектакъла, когато сме го гледали
08 ноември 202408:10
Джон Малкович: Аз нямам право да цензурирам, дори протестиращите, моята работа е да режисирам
08 ноември 202408:46
Нападан и обиждан от протестиращи: Тео Ушев настоя вътрешният министър веднага да подаде оставка
08 ноември 202408:07
Балабанов: Не мога да гледам Народния театър по този начин. Имам много въпроси и към вътрешния министър
08 ноември 202408:19
"Сиела Норма": БНБ не произвежда, а доставя хартията, която разваля машините
08 ноември 202407:54
Жените в София треперят от бруталния изнасилвач, настояват за засилено полицейско присъствие
08 ноември 202407:41
Гражданки от "Слатина": Ако от полицията не се задействат, ще организираме хайки
08 ноември 202408:05
Шофьор катастрофира в стълб, издигнат насред кръстовище
08 ноември 202407:43
2014.04.25 | 21:00