-
09 юни 2011 11:27
- 2272
- 1
Записи на нарушения са предавани на КАТ и са предприемани мерки. Подадена е информация за водачи на автобуси, които преминават при спуснати бариери. Това каза инж. Иван Бакалски – ръководител отдел „Експлоатация поделение „Сигнализация и телекомуникации” на събитие, с което Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) отбелязва Международния ден за безопасно преминаване през жп прелезите.
Относно нарушенията при преминаването на жп прелезите, според Бакалски са необходими законодателни промени и завишаване на санкциите. Предстои да бъде актуализирана и преиздадена Наредба 4 за железопътните прелези.
Апаратурата на жп прелезите е амортизирана, освен това е подложена на кражби и вандализъм, обясни Бакалски. По думите му - ограничени са финансови ресурси за сигнална техника и прелези. Разходите за поддръжка са малко над 6 млн. лв. на година. Голяма част от парите отиват за заплати на служителите на прелезите. За тази година са отделени най-много средства – 6,6 млн. лв., които са предвидени за автоматизиране на 35 прелеза.
Много малко са инцидентите, станали по вина на НКЖИ, каза Бакалски. Според данни от статистиката - за 90 % от инцидентите от жп прелезите са виновни участниците в движението, пресичащи железопътната линия.
Само от началото на 2011 г. до момента са станали 5 инцидента на жп прелези, причинени от нарушаване на правилата за безопасност от водачите на ППС. През 2009 г. са станали 5 произшествия на жп прелези по вина на водачи на МПС, като при инцидентите са загинали 4 души, а един е ранен. През 2010 г. са станали 16 такива инцидента, при които 7 души са загинали, а 9 са ранени
Тенденцията е да се върви към закриване на прелези, каза Бакалски.
„Много е важно обществеността да знае, че бялата мигаща светлина означава, че прелезното устройство е изправно и към прелеза не пристига влак. Ако нищо не свети, това означава, че има проблем и водачите трябва да се огледат и максимално внимателно да преминат през прелеза”, обясни Бакалски.
По проекта за строителството на жп линията Пловдив – Септември на първия етап няма да се строят подлези и надлези, защото се срещат трудности с отчужденията на частните имоти. Проблеми има с отчуждението на земи и по проекта за жп линията Пловдив – Свиленград. По същия начин стоят нещата и за трасето Димитровград –Свиленград.
По думите на Бисер Минчев – главен ревизор, НКЖИ прави сериозен анализ на всяко едно произшествие на прелез.
Последвайте канала на
Свързани новини
Ахмед Ахмедов "скъса" мрежата на Хебър
България се натресе на тим с куп играчи от Висшата лига за влизане в дивизия "В" на Лигата на нациите
Жребият в Лигата на нациите определи: ще има повторение на последните два изцяло европейски финала на световни първенства
Станислав Генчев: Бяха тежки дни!
Илиан Илиев: Ирландците не бяха моят най-предпочитан противник
Дербито между Пирин и Добруджа остана без победител
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Надежда Йорданова е ядосана заради "оставката" на Даниел Чипев от БНТ: Това е огромен проблем
22 ноември 202417:57
Павела Митова от ИТН: Силви Кирилов е уролог, явно бърка в здравето на големите мъже в политиката ни
22 ноември 202417:39
Васил Тончев (Сова Харис): Разделението в ПП-ДБ е ключово за мнозинство, ако не се разберат отиваме на избори
22 ноември 202417:36
Ето какво пише в общата декларация, която ни отваря вратите за сухопътен Шенген
22 ноември 202417:21
МВР: Българските и румънските граждани ще се възползват в пълнота от свободното движение в Шенген
22 ноември 202416:29
Издирват дядо, отмъкнал забравени 300 лв. от банкомат в Пловдив
22 ноември 202415:04
Британски генерал: Трябва да бъдем готови да се бием срещу Русия още тази вечер
22 ноември 202415:54
Лавров: Зеленски се е изплашил от отговора на Русия
22 ноември 202416:45
Откриха тялото на изчезнало от болница новородено момиченце
22 ноември 202416:27
2014.04.25 | 21:00