Любо ДИЛОВ: В дисциплината „синхронно плюене”, сме несменяеми шампиони

Любен Дилов - син е популярен телевизионен и киносценарист, писател-сатирик, журналист, медиен предприемач и политик, създал ПП „Движение Гергьовден”. Той носи и първото име на баща си - известният писател - фантаст Любен Дилов. Младши е работил в много издания - във в. „Поглед“, сп. „Литературна академия“,"l`Europeo" и мн.др., създател е на телевизионните предавания „Ку-ку“, „Каналето“, „Хъшове“, „Шоуто на Слави“ и др.. Беше собственик на в. „Новинар“. Бил е депутат и общински съветник в София. Любо Дилов е баща на три деца.

 

Сн. Венета Тилева

Любо, какъв е твоят коментар за подписаното споразумение между СДС и ПП „Движение Гергьовден” за евровота и участието на двете стари десни партии заедно с ГЕРБ на евровота?

- През годините  често "Движение Гергьовден" е било, ако не най-яростния, то със сигурност най-остроумният критик и на СДС, и на ГЕРБ. И  в повечето случаи е имало защо. Но тези избори са различни, в известна степен това е "биографичен вот". Каквито и пререкания да сме имали за вътрешната политика, по отношение на Европа, гергьовци следват една тенденция, започната още от Александър Божков, Владо Кисьов, Петър Стоянов и продължена по-късно от силното присъствие на ГЕРБ в ЕНП. А и в момента няма нито една друга формация, която със сигурност да изпрати депутати в ЕНП. Дори и хората на генерал Наско да успеят да вкарат депутат, вече стана ясно, че той ще е в новият проект на Макрон, който - според нас - не е добрият път за Европа.

- Появиха се много злостни коментари в социалната мрежа Фейсбук за вашето участие в предизборната надпревара, как си обясняваш това?

- За повече от 20 години никога не сме участвали в лесни и предрешени избори. Щом има коментари, има и интерес. Важното е да няма безразлични.  Надявам се участието на гергьовци  да е и стимул за по-активно гласуване, пък ако ще да е срещу нас. Ние винаги сме уважавали правото на българите на лош избор, но държим да уважават и нашето право да предлагаме по-доброто. Така направихме и на последните президентски избори - подкрепата за Ивайло КалфинИвайло Калфин Ивайло Георгиев Калфин е роден на 30 май 1964 г. в София. През 1983 година завършва 9-та Френска ни струваше много дюдюкания и причисляване в левият лагер, но ние продължаваме да мислим, че това беше най-добрата кандидатура за президент на България.

Ти си един от първите активисти в мрежата, издаде няколко книги с обобщаващи твои статуси там. Напоследък обаче не те ли тревожи озлоблението и деструктивността на повечето българи в нея? Защо се получи така?

- Социалните мрежи са само израз на онова, което става в душите на хората. Ако имаше олимпийска дисциплина "синхронно плюене", ние вероятно щяхме да сме несмеянеми шампиони. Знаеш, заветът на най-големия ни поет-революционер е "силно да любим и мразим". Затова и българите казват "мразя броколи", а не "не ям броколи". Не е достатъчно да не ги ядем, трябва и да ги мразим! Обожавам Ботев, но много харесвам и Кърт Вонегът, който има едно знаменито изречение: "По-малко любов, повече добро възпитание". Но мисля, че това недоволство от околните, е всъщност недоволство от собствените ни житейски избори. Когато си дадем сметка за това, нещата ще потръгнат по-добре.... 

 

Със Слави ТрифоновСлави Трифонов Станислав Тодоров Трифонов e български певец, телевизионен водещ и продуцент. Роден е в, личен архив

Като създател на „Гергьовден” и активен участник в политическите процеси у нас от близо 3 десетилетия насам, ако сега те помоля да направиш кратък разрез на политическата ситуация в България, какъв ще бъде той?

- Няма да говоря за политика, а за това, което се случва в душите на хората. "Душата на промяната, започва с промяна на душата" казва мъдрецът. Това, което най-много ни тежи, е изключителната липса на общностно доверие. Ние имаме поговорката: "като знам какъв инженер съм, ме е страх да ида на лекар". В политиката това се вижда най-ярко. Българските политици извървяха много път, изпълнен с грешки, които плащаме всички.  Може би можеше и по-бързо, и по-леко, но тогава нямаше да сме ние. Съвсем естествено личностното недоверие ни  докара до момента, когато искаме една силна фигура да носи отговорност за публичните дела. Българите пробваха с Царя, задържаха се на Борисов. И двамата бяха и са напълно представителни за българския манталитет. Очевидно хората искат повече лична отговорност и персонализация на властта. Впрочем този феномен е характерен за света в момента. Светкавичната достъпност до информация върна за живот големите лидери и лидерските партии. Покрай водолазните си пътувания го наблюдавам навсякъде по света - и в развитите демокрации, и в по-примитивните общества. Може да ви прозвучи парадоксално, но въпреки културните и верски различия, същностна разлика във възприемането и функционирането на политиката  - например - между Унгария и Саудитска Арабия - няма. Този процес е и едно от големите изпитания пред обединена Европа. Кой е най-подходящият модел на властта...

 

Любо с трите си деца - Иван, Павел и Милкана преди време...

В качеството ти на много четящ, пишещ и духовен човек, журналист, писател, сценарист и т.н., какви са впечатленията ти от състоянието на днешния медиен пазар, който все повече се концентрира в нета?

- Вестта за смъртта на българската журналистика, е силно преувеличена. Да, има ясно изразено сливане на големи медийни конгломерати с политико-икономически кръгове, но това явление го има навсякъде. Как Берлускони стана един от водещите политици на Италия и Европа? Мисля, че отреденото ни 111-то място по свобода на словото се дължи най-вече на местните ни шумни оплаквачки.  Медийната среда в момента дава възможност за изразяване на всяко мнение повече от всяко друго време. Не забравяйте, че моята тясна специалност е история на журналистиката и заявявам това съвсем отговорно. В голяма степен съм доволен от сегашното положение, защото то показва наистина кой е журналист и кой просто взема заплата. А оставам с впечатление, че и аудиторията вече доста ясно се ориентира. Има онлайн издания, които са по-популярни в пъти от т.нар. менстрийм медии. Имат своя вярна аудитория и наистина фомират критично мнение.

- Мнозина се питат – защо точно ти, интелектуалецът, синът на големия наш писател Любен Дилов, прие да оглавиш „Плейбой”?

- Очевидно след 6 години в "l`Europeo" вече съм нямал нужда от затвърждаване на интелектуалната си репутация, а на сексуалната, ха, ха...  Извън шегата, длъжен съм да отбележа, че "Плейбой" никога не е било просто списание с голи момичета. Това е революционен проект на Хю Хефнър, променил света повече, отколкото можем да си представим на пръв поглед. Амбицията ни е да върнем и "Плейбой"-България именно в това русло. Все повече се коментират нееротичните ни материали. Последният брой с 30-те страници, посветени на Станислав Беловски и неговата корица "Христос наказва Бети Пейдж" предизвика мини-буря в коментарите. "Плейбой" е изключителната територия на свободата, която в момента трудно охраняваме от #metoo-времената. Предизвикателството в никакъв случай не е по-малко, отколкото правенето на интелектуалното "l`Europeo", стартирането на "Ку-ку", "Каналето", "Хъшове", "Шоуто на Слави" - изобщо всеки по-значим проект, с който съм се занимавал.

Накрая ми се иска да те питам – ти намираш ли пресечна точка между политиката и красивите голи женски тела?

- По-скоро трябва да се търси пресечната точка между политиците и голите тела, ха-ха! Ето една тема, на която българската журналистика е истински длъжник. Факт е, че голям политико-сексуален скандал в България през последните десетилетия не е имало. Но сериозният отговор е, че общото е повече от различното. В крайна сметка политиката не е ли изкуството да прелъстяваш масовото съзнание? Да му създадеш поп-икони, които да следват?  Еротичното привличане е гравитационен закон, който властва в политиката и който Нютон не успял да формулира, зает да събира ябълките, които чул да падат по главата му. А тези закони, дори в България, където не всички закони действат, са универсални.

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Одобрявате ли предложението на управляващите първият ден от болничните да не се заплаща?

Одобрявате ли предложението на управляващите първият ден от болничните да не се заплаща?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.