-
09 юни 2011 06:43
- 1143
- 0
Това предвиждат промените в Закона за железопътните превози, които депутатите гласуваха на второ четене вчера. Прилагането на решението да се изплаща обезщетение на пътниците при закъснение на влака обаче се отлага за 4 декември 2014 г. като най-ранен срок за прилагането на мярката.
Това каза Веселин Василев, изпълнителен директор на Изпълнителна агенция „Железопътна администрация”, пише "Монитор". Василев поясни, че в изпълнение на евродирективите България въвежда задължителния минимален пакет от санкции.
"Използвали сме възможността обаче на право за отлагане на въвеждането на тези санкции до 2014 г., а евродирективата ни позволява да ги отложим на още два пъти за по пет години, уточни шефът на жп администрацията."
Имуществена санкция от 5000 до 10 000 лв. ще бъде налагана на жп превозвачите, които не изпълнят техническите изисквания за достъп на лица с увреждания, реши парламентът. Тази мярка влиза в сила незабавно.
Сред най-ключовите промени в закона е новата система за изчисление на инфраструктурните такси. Срещу България бе стартирана наказателна процедура във връзка с хармонизирането с директивата, която се отнася до разпределяне капацитета на жп инфраструктурата и събирането на такси за ползването й. От ЕК са констатирали, че в размера на инфраструктурните такси у нас са включени заплатите на администрацията, амортизация и други. Според новите правила за стимулиране на товарните превози за тях таксата ще бъде по-ниска, а за пътническите превози ще се увеличи.
Новата методика за изчисление на инфраструктурните такси ще бъде съгласувана с ЕС и приета от МС. От инфраструктурните такси ще бъде извадена частта за ползване на електроенергия. Национална компания „Железопътна инфраструктура” е получила лиценз за електроразпределително дружество на тягова ел. енергия. Сега компанията ще събира директно таксата за електроразпределение.
Третата промяна е в отпадането на преиздаването на сертификат за безопасност на подвижния състав на всеки пет години, подчерта Веселин Василев. Въвежда се нова система за гарантиране на безопасността чрез сертифициране на т. нар. отговорни лица за техническата поддръжка.
По европейски правила ще бъдат еднократно сертифицирани ремонтните бази, които ще поддържат подвижния състав. Железопътната администрация ще извършва постоянен мониторинг на тези бази, което ще е безплатно.
Последвайте канала на
Свързани новини
Шефът на Спартак (Варна) отсече: Спирам парите, отборът няма да продължи в елита
Лудогорец официално има нов треньор
ЦСКА - София показа новите съблекални и ресторант на Панчарево
Фенове прекратиха тренировка на Спартак (Варна) и удариха треньора
Атлетик Билбао не позволи на Рома да тръгне с победа в Лига Европа
Много голове и любопитни резултати на старта в Лига Европа
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Вечерна риалити програма: ИТН и „Възраждане“ блокираха трибуната на НС, осветлението в пленарната зала беше изгасено
26 септември 202421:56
След 4 опита: парламентът най-сетне събра кворум
26 септември 202421:46
В последния момент: Доган даде на Николай Бареков водещото място в листата му във Враца
26 септември 202420:37
Радев: В никакъв случай не трябва да слизаме на нивото на събитията в РСМ, поздравявам народните представители - това е начинът!
26 септември 202418:28
Водещите новини! ЕК настоява за промяна в македонската конституция. Мицкоски иска България да подпише празен лист (и още…)
26 септември 202419:03
Жестока катастрофа в центъра на Пловдив, шофорът е загинал на място
26 септември 202421:12
Убиецът на Ани и Явор поиска по-лека присъда - чакал дете, близките на починалите питат защо тогава е отнел този шанс от двамата млади?
26 септември 202420:30
САЩ санкционираха Сергей Иванов и компанията за криптовалути "Криптекс"
26 септември 202420:12
Почина Иван Генов
26 септември 202418:52