-
09 юни 2011 06:43
- 1146
- 0
Това предвиждат промените в Закона за железопътните превози, които депутатите гласуваха на второ четене вчера. Прилагането на решението да се изплаща обезщетение на пътниците при закъснение на влака обаче се отлага за 4 декември 2014 г. като най-ранен срок за прилагането на мярката.
Това каза Веселин Василев, изпълнителен директор на Изпълнителна агенция „Железопътна администрация”, пише "Монитор". Василев поясни, че в изпълнение на евродирективите България въвежда задължителния минимален пакет от санкции.
"Използвали сме възможността обаче на право за отлагане на въвеждането на тези санкции до 2014 г., а евродирективата ни позволява да ги отложим на още два пъти за по пет години, уточни шефът на жп администрацията."
Имуществена санкция от 5000 до 10 000 лв. ще бъде налагана на жп превозвачите, които не изпълнят техническите изисквания за достъп на лица с увреждания, реши парламентът. Тази мярка влиза в сила незабавно.
Сред най-ключовите промени в закона е новата система за изчисление на инфраструктурните такси. Срещу България бе стартирана наказателна процедура във връзка с хармонизирането с директивата, която се отнася до разпределяне капацитета на жп инфраструктурата и събирането на такси за ползването й. От ЕК са констатирали, че в размера на инфраструктурните такси у нас са включени заплатите на администрацията, амортизация и други. Според новите правила за стимулиране на товарните превози за тях таксата ще бъде по-ниска, а за пътническите превози ще се увеличи.
Новата методика за изчисление на инфраструктурните такси ще бъде съгласувана с ЕС и приета от МС. От инфраструктурните такси ще бъде извадена частта за ползване на електроенергия. Национална компания „Железопътна инфраструктура” е получила лиценз за електроразпределително дружество на тягова ел. енергия. Сега компанията ще събира директно таксата за електроразпределение.
Третата промяна е в отпадането на преиздаването на сертификат за безопасност на подвижния състав на всеки пет години, подчерта Веселин Василев. Въвежда се нова система за гарантиране на безопасността чрез сертифициране на т. нар. отговорни лица за техническата поддръжка.
По европейски правила ще бъдат еднократно сертифицирани ремонтните бази, които ще поддържат подвижния състав. Железопътната администрация ще извършва постоянен мониторинг на тези бази, което ще е безплатно.
Последвайте канала на
Свързани новини
Ясни са всички потенциални съперници на България на баража
Късна дузпа лиши експериментална Германия от успех в Унгария
ЦСКА напред в "Чалъндж къп" след драматичен "златен" гейм
Резултати от последния кръг в Лигата на нациите
Босът на Ботев (Пловдив) с първи коментар след новината за забраната му да влиза в България
Добра и лоша новина за националите преди мачовете с Черна гора
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Илияна Йотова: Надяваме се на стабилно правителство, но не на всяка цена и на всички компромиси
19 ноември 202422:09
Томислав Дончев: Срещите ни с ПП-ДБ трябва да бъдат за формиране на управляващо мнозинство, а не церемония по екзорсизъм
19 ноември 202418:47
Тодор Тагарев: Владимир Путин отново се опитва да всее страхове
19 ноември 202422:00
Интересът на България във войната: суверенна Украйна, ЕС и НАТО да запазят единството си като основни гаранти за съществуващия световен мир
19 ноември 202419:01
Водещите новини! Осъдиха Костадинов за език на омраза във Фейсбук. Украйна за първи път извърши атака срещу руска територия с ATACMS (и още…)
19 ноември 202419:14
11-годишното дете е починало в софийското училище "Захарий Круша"
19 ноември 202421:06
Белият дом: САЩ няма да променят позицията си относно използване на ядрени оръжия, след като Русия свали прага за употреба
19 ноември 202419:25
Изкуственият интелект вече говори на български: хора от цял свят искат да дойдат в България, за да се занимават с най-високите технологии
19 ноември 202418:05
Рядка риба изплува на плаж в Калифорния - вещае цунами и земетресения
19 ноември 202420:07