5 бона обезщетение, ако влакът закъснее

  • 09 юни 2011 06:43

  • 1146
  • 0
5 бона обезщетение, ако влакът закъснее
© Булфото

Това предвиждат промените в Закона за железопътните превози, които депутатите гласуваха на второ четене вчера. Прилагането на решението да се изплаща обезщетение на пътниците при закъснение на влака обаче се отлага за 4 декември 2014 г. като най-ранен срок за прилагането на мярката.

Това каза  Веселин Василев, изпълнителен директор на Изпълнителна агенция „Железопътна администрация”, пише "Монитор". Василев поясни, че в изпълнение на евродирективите България въвежда задължителния минимален пакет от санкции.

"Използвали сме възможността обаче на право за отлагане на въвеждането на тези санкции до 2014 г., а евродирективата ни позволява да ги отложим на още два пъти за по пет години, уточни шефът на жп администрацията."

Имуществена санкция от 5000 до 10 000 лв. ще бъде налагана на жп превозвачите, които не изпълнят техническите изисквания за достъп на лица с увреждания, реши парламентът. Тази мярка влиза в сила незабавно.

Сред най-ключовите промени в закона е новата система за изчисление на инфраструктурните такси. Срещу България бе стартирана наказателна процедура във връзка с хармонизирането с директивата, която се отнася до разпределяне капацитета на жп инфраструктурата и събирането на такси за ползването й. От ЕК са констатирали, че в размера на инфраструктурните такси у нас са включени заплатите на администрацията, амортизация и други. Според новите правила за стимулиране на товарните превози за тях таксата ще бъде по-ниска, а за пътническите превози ще се увеличи.

Новата методика за изчисление на инфраструктурните такси ще бъде съгласувана с ЕС и приета от МС. От инфраструктурните такси ще бъде извадена частта за ползване на електроенергия. Национална компания „Железопътна инфраструктура” е получила лиценз за електроразпределително дружество на тягова ел. енергия. Сега компанията ще събира директно таксата за електроразпределение.

Третата промяна е в отпадането на преиздаването на сертификат за безопасност на подвижния състав на всеки пет години, подчерта Веселин Василев. Въвежда се нова система за гарантиране на безопасността чрез сертифициране на т. нар. отговорни лица за техническата поддръжка.

По европейски правила ще бъдат еднократно сертифицирани ремонтните бази, които ще поддържат подвижния състав. Железопътната администрация ще извършва постоянен мониторинг на тези бази, което ще е безплатно.

Последвайте канала на

Десислава Станева
1146 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини