Ало, БДЖ ли сте? И на вас да ви ... .......

  • 11 април 2019 10:58

  • 23148
  • 8
Ало, БДЖ ли сте? И на вас да ви ... .......
© фейсбук

Клип, разпространен в социалните мрежи, ни подсеща нагледно за окаяното състояние на жп инфраструктурата по трасето на влаковете, движещи се от София до Варна. Играещи траверси, прогнили болтове и дъски – по това се движат пътническите и товарните влакове у нас и то не само по тази линия. И за онзи стар виц, илюстриращ неволите на горкия потребител у нас, който завършва с фразата в заглавието на настоящия текст.

Колкото и да се оправдават от Национална компания „Железопътна инфраструктура”, че релсовите влакови линии били "сигурни", хората, които ползват този транспорт, със сигурност не им вярват. Затова и вече въоръжени с телефони, с камери снимат всяко безобразие, на което се натъкнат.

Така е постъпил и гражданинът Александър Георгиев, снимал собственоръчно опасното трасе край гара Горна Оряховица. Там той сам прави рисков експеримент като вади разхлабени прогнили болтове, за да покаже колко нестабилно е релсовото трасе.

Следват стотици гневни коментари на тревожни граждани. Самият автор на заснетото видео пише:

Aleksandar Georgiev: нито една институция за сега не се заинтересува......за 24 часа....ако беше друга държава ....не оставки....ами зад решетките ще има .....чудя се как правителството убеждава европа че сме един от лидерите на балканите ........как убеждават хората че имаме стабилна държава .....няма кой да се заитересува за проблема ????!!!!???!!.....доколкото знам ще имаме скоростна отсечка .....София -Бургас.....ако е с такава ЖП ЛИНИЯ ......за скоростен влак ......не знам......или ако се поддържа в този вид..........ЧУДО!!!!!.....

Коментарите на останалите са симптоматични и показателни:

Дафо Трафо: Има един лаф на бай Тошо : " Това ,което аз съм направил , Вие сега не можете само да го боядисате " Това е самата истина !

Ivailo Slavchev: Това не е пипано от както Бай Тошо го е направил

Петър Петров: Бивш железничар съм,,,поправях релсовият път и преди имаше изцепки,но чак пък толкова,като тази...преди имаше кантонери,които си проверяваха участъка и ако имаше проблем,като в този клип веднага с дрезина идваше група и го отстраняваше...
Безхаберието морално остарелият парк...не редовното заплаане,,,лошото управление води до всичко това...
Язък,че толкова много се градеше на времето,а сега се разпада пред погледа ни...ЖАЛКО!!!

Сава Савов: И за да не се излагаме, това не са болтове нито видийки... Казва се тирфон... А тия дъски дето са под релсата са тополови подложки. Наистина участъка е за ремонт, но от репортажа се вижда, че тия неукрепени места не са последователни. Със сигурност, участъкът е с намаление съдейки по скрепителният материал и дървената скара. Щом влака се движи, значи всичко е в нормите за безопасност. В участък от 30 километра 8 човека мобилна група няма как да огреят навсякъде.
Няма нужда от излишни суматохи и некомпетентни изказвания,при условие, че си плащате да си чупите колите по асфалта.... Винетки, застраховки, данъци..... А Бдж се съсипва умишлено за да отиват повече средства в ръцете на Строителите на магистрали.

И т.н. и т.н. Едно обаче е повече от ясно – ръководствата на БДЖ и на държавата трябва да дадат отговори на данъкоплатците за окаяния жп транспорт.

Защо у нас този вид комуникация е така забатачена, щом навсякъде по света тя е най-евтината и предпочитаната услуга от гражданите. Толкова ли вече няма какво да се краде от там, та у властници и опозиция липсва интерес към солидно дотиране на отрасъла от близо 30 години?

И какво ще се оправдават и шикалкавят те, чиито представители от всички представени партии в парламента и общинските съвети на квотен принцип лапат в УС, ако утре недай Бог се случи нова и зловеща катастрофа по жп пътя?

И защо нашите влакове не просто не пътуват към Европа, а изобщо отказват да тръгнат, е метафоричният актуален въпрос?

Последвайте канала на

Аделина Делийска
23148 8

Свързани новини

Коментари 8

Добави коментар
ЖП-34 г стаж

2019.04.12 | 09:42

8

НКЖИ-пълна шурубаджанаштина,запуснати от горе некомпетентни кадри на ръководни длъжности без трудов стаж и опит,издевателстващи и гаврещи се с обикновенните служители като жп.работници,кантонери и ТРГ.

Българ

2019.04.11 | 18:49

7

Целия народ е съпричастен с гражбите и ликвидацията на БДЖ е брачед. Ко ми снимаш клипове? Докато си стоим и снимаме клипове и се възмущаваме така ще е! Събуди се народе иначе ше е все така :)

dzendar

2019.04.11 | 16:50

6

vinety ne otgovarja nisto v darzavata.....toi otgovarja za vansnata politika..za bregzit.....za zapadnite balkani ......za izgreva za zaleza ......toi e glaven celuvac na evropa..malko li e....golemi otgovornosti ima coveka ..ne go zanimavaite s drebolii..................

Петров

2019.04.11 | 15:46

5

Бивш железничар съм работих в системата 32г,не можете да си представите на какво разграбване и нехайство съм бил свидетел последните десет години.Никой от НКЖИ не го е грижа за случващото се,напротив опитват се да го съсипят умишлено.Там началниците ги интересува само частната работа ,обвързани са с фирми и всеки има своя такава.Жал ми е искрено и съжалявам.

Кирчо

2019.04.11 | 15:35

4

Ниското заплащане и липсата на кадри е също причина

Билян

2019.04.11 | 15:31

3

Питайте инж Никола Калайджийски той с просташките маниерите и световната си глупост е един от хората който носят вина.Лично неговите методи на работа накараха половината и повече работници да напуснат

someone

2019.04.11 | 12:55

2

Едно разграничение БДЖ отговарят за влаковете , а не за трасета , НКЖИ е виновника за това , както и самата държава

2019.04.11 | 11:46

1

На кой му дреме ! Те и новите пътища на Винету са същите !

Добави коментар

Водещи новини