-
11 януари 2019 20:32
- 766
- 0
До десет жалби на ден за надписани сметки за парно и вода получават във Федерацията на потребителите. Това обясни експертът в организацията Константин Павлов пред Монитор.
Близо 700 са оплакванията срещу „Топлофикация“ през работните дни за миналата година, а 120 са за завишени фактури за вода. 18 са подадените жалби срещу банки и фирми за бързи кредити, а 35 са оплакванията от недоволни клиенти на мобилни оператори. От началото на тази година до 11 януари от „Топлофикация“ във Федерацията на потребителите са се жалвали още 23-ма души.
„От тези 623-ма души 480 са със заведени дела или ние завеждаме дела срещу „Топлофикация“.
Има доста начисления за максимален обем От топлофикационното дружество твърдят, че не е бил осигурен достъп до жилището на конкретния абонат, а в същото време хората са чакали по цял ден на посочените дати. Така се начислява максимален обем, без някой да е отчел. 54 от случаите ни са точно такива“, коментира Константин Павлов. Той даде пример с клиент, на когото обикновено е начислявано доплащане в размер на 50 лева.
При последната изравнителна сметка за миналия отоплителен сезон обаче се оказало, че абонатът дължи още 1219 лева. „Сами виждате, че това е нелогично. Затова завеждаме контраискове срещу съдия-изпълнители и тогава дължимите суми отпадат. Имаме около 70 папки с по 200 дела досега. Само за миналата година са заведени 214 дела, благодарение на които са отпаднали дължимите суми на клиенти Но бих казал, че вече хората са много по-информирани в това отношение. Наясно са, че когато ги осъдят, трябва да изчакат съдия-изпълнителят да приключи изпълнителното производство. А само преди пет години потребителите се плашеха, ако им се обадят по телефона и някой им заяви, че ще ги съди“, каза Павлов.
Според него това се дължи на преекспонирането на различни случаи в публичното пространство и затова хората едва ли не са смятали, че ще им вземат жилището. „Мога да ви уверя, че за 17 години от дейността ни нямаме нито един такъв случай. А „силата“ на дружеството е точно в това - да плаши. Имали сме единствено случаи за взет апартамент при задължение към банки, и то при положение че това е второ жилище на човека“, коментира още експертът.
Той напомни и че има списък на Министерския съвет, в който ясно са описани несеквестируемите вещи – т.е. тези, които не могат да бъдат взети и при принудително изпълнение. „А имайте предвид, че обикновено хората със задължения не притежават нищо, което може да бъде отнето. Затова потребителите чакат да мине давността и дори понякога не търсят съдействие“, допълни Павлов.
Недоволни купувачи питат как да върнат закупени подаръци Традиционно и при нас преобладават най вече оплакванията от надписани сметки за парно и вода. Напоследък обаче много често потребители ни питат как да върнат закупени подаръци. Това обясняват и председателят на „Активни потребители“ Богомил Николов. Според него хората все още бъркат правото да върнеш стока при онлайн пазаруване с това от магазина. „Много често се спори при връщането на продукта в 14-дневен срок, ако е поръчан от онлайн магазин. Правото за това е безусловно, но понякога търговци поставят ограничителни условия. Това е често срещан казус при нас“, обясни Николов.
Потребители са търсили помощта на асоциацията и при дублиране на резервации, както и при лошо обслужване в хотели по време на екскурзии. „Затова трябва да се четат отзиви, но бъдете внимателни. Имайте предвид, че ако са прекалено възторжени, вероятно не са истински. Тогава се преувеличава“, посъветва Богомил Николов.
Последвайте канала на
Свързани новини
"Топлофикация София" с предупреждение: Чакайте по-високи сметки заради студа
27 декември 201816:09
Във Велико Търново се отказват от "Топлофикация" заради шоковите сметки за топла вода
17 декември 201808:36
”Топлофикация Перник” получи два акта заради използването на ”дървесен чипс”
03 декември 201814:16
Синът на падналата в дупка с вряла вода жена: В шок сме, ще съдим "Топлофикация" до последно
03 декември 201808:05
Русенката, паднала във вряла вода, смята да съди местната Топлофикация (снимки)
02 декември 201815:34
"Топлофикация София“ зорко следи старта на отоплителния сезон
09 ноември 201818:16
Мая Манолова: Готвят исторически най-високата цена за парно
04 юни 201914:28
ВАС спря делото за дялово разпределение на топлинна енергия в сгради етажна собственост
30 май 201914:15
Кога да очакваме спиране на парното?
12 април 201909:12
Ливърпул разпердушини Тотнъм със суперфутбол и дръпна на върха в Премиър лийг преди Коледа
Реал Мадрид изпрати триумфалната година с много красиви попадения и задмина Барселона
Борнемут прекърши Ман Юнайтед на "Олд Трафорд", "червените дяволи" с пореден исторически провал
Ювентус най-после спря серията от равенства и се поздрави с юбилеен успех
ЦСКА - София увеличи драстично капитала, за да реши сериозен проблем - собствениците наливат нови 20 млн. лева в клуба
Победната серия на Челси приключи на негостоприемния "Гудисън Парк"
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Делян Пеевски, председател на ДПС: Имаме историческия шанс да променим България! Най-хубавото предстои!
22 декември 202419:04
Кирил Петков: Довиждане, г-н Пеевски!
22 декември 202420:45
Евтим Милошев: Надявам се да има редовен кабинет, за да мога да карам ски
22 декември 202420:13
Проф. Кантарджиев с препоръка: Избягвайте кихащите и кашлящи "герои"
22 декември 202417:14
Андрей Райчев: Шансовете за правителство са 50 на 50, дори 60 на 40
22 декември 202418:23
Юлияна Дончева: Политиката е мястото, където трябва да прекрачиш принципите си. Краят бе разочарование
22 декември 202419:56
Дерайлира пътнически влак за Габрово
22 декември 202420:58
За пореден ден. Няма следа от изчезналото дете със Синдром на Даун от с. Конаре
22 декември 202420:28
Хиляди се събраха в Белград на протест срещу Александър Вучич
22 декември 202421:14