За 21 години, пътуването с влак от София до Плевен е съкратено само с 10 минути (снимка)

  • 04 декември 2018 13:49

  • 990
  • 0
За 21 години, пътуването с влак от София до Плевен е съкратено само с 10 минути (снимка)
© Марио Евстатиев

1997 година, Министърът на транспорта Вилхем Краус и Генералният директор на БДЖ Владимир Дунчев се качват в чисто новите червено-бели вагони, обзаведени със широки седалки, пердета и климатик. Това са първите рециклирани вагони на БДЖ, които ще обслужват новия фирмен влак на компанията - "ПЛЕВЕН ЕКСПРЕС". Влакът се движи първоначално между София и Плевен, като разстоянието от 189 км се взема за 2 ч и 50 мин., а в обратна посока, пътуването е с 2 мин. по-бавно.

"ПЛЕВЕН ЕКСПРЕС" е един от "фирмените" влакове на БДЖ, предлага висок комфорт на пътуване на социални цени, в състава му има дори и бар-вагон, предлагащ леки храни, алкохолни и безалкохолни напитки. Целта на националния превозвач е да привлече бизнес-пътниците между Столицата и града под Кайлъка. От новата услуга, печеливши са и стотиците студенти, които всяка седмица пътуват между тези два града. Те вече имат удобна и евтина връзка. През 1998/1999 г., влакът претърпява две удължавания на маршрута си, първоначално между Благоевград и Плевен, а по-късно, той се движи между Пловдив и Плевен, като така от БДЖ правят още по-удобни студентските пътувания. През тези години, студентите са и едни от най-многобройните клиенти на държавния ЖП оператор поради ниската цена на пътуване, предлагана с карта за намаление.

Влошаващото се състояние на БДЖ, нелоялната конкуренция и кадровите проблеми обаче довеждат до спирането на този влак с разписанието от 2000 година, когато са орязани още десетки връзки между София и редица български градове. 21 години по-късно, положението на БДЖ е още по-тежко, влакове тръгват с часове закъснение, защото няма локомотив за тяхното обслужване, въпреки ремонтите по железопътната инфраструктура, скоростите са ниски и все още е трудно да се говори за конкурентоспособност на железопътния спрямо автомобилния транспорт. По трасето на емблематичния влак "ПЛЕВЕН" пък, днес се пътува едва с 10 мин. по-бързо спрямо преломната за България 1997 г.

Факсимиле от разписанието на влака с актуални скорости на движение през 1997 г.
 

Последвайте канала на

Novini.bg
990 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини