Ревизира се проектът за ново трамвайно трасе по ключовия столичен бул. „Цар Борис Трети”

  • 25 октомври 2018 09:26

  • 915
  • 0
Ревизира се проектът за ново трамвайно трасе по ключовия столичен бул. „Цар Борис Трети”
©

Ревизира се проектът за ново трамвайно трасе по ключовия столичен бул. „Цар Борис Трети”, като е възможно той да бъде преработен. Това стана ясно от думите на главния архитект на София Здравко Здравков в ефира на БТВ.

Автор е инж. Румен Борисов, който публично се отказа от работата си по ремонта на ул. „Граф Игнатиев” с мотива, че фирмата изпълнител използва изолационен материал, различен от първоначално заявения и който всъщност ще усилва трептенията от трамваите по околните сгради.

От „Спаси София” сезираха прокуратурата и европейските институции, тъй като конкурент на „Джи Пи Груп” е бил отстранен от обществената поръчка именно заради заявена още в първоначалната документация употреба на този по-евтин материал. Арх. Здравков днес на няколко пъти отклони въпроса дали има нарушение на Закона за обществените поръчки, като подчерта, че проверките са започнали, но промяната в проекта на „Граф Игнатиев” е заради грешки на инж. Борисов, автор на една трета от трамвайните трасета в София, на втората и третата линии на метрото, както и на отклонения на първия диаметър.

По думите на главния архитект експертен съвет, в който влиза шефът на метрото проф. Стоян Братоев, е открил сериозни проблеми и е излязъл с конкретни забележки към проектанта, свързани с „цялата безопасност на трасето”. „Проектантът отказва да оправи забележките, не знам защо се прави в момента на ощипана мома”, коментира арх. Здравков и допълни, че инж. Борисов се е отказал от проекта с декларация, „с която е наплюл Столична община”. Сега подобна е ситуацията с релсите по „Цар Борис Трети”, където се движи една от най-натоварените трамвайни линии в София - №5, която поне в обозримо бъдеще няма алтернатива за десетки хиляди граждани. Според главния архитект инж. Борисов или ще преработи проекта си, или ще „постъпи по сходен начин”.

Така и не стана ясно дали общината и нейните дружества ще проверяват по някакъв начин вече реализираните проекти на инж. Румен Борисов при положение, че за една недовършена и една незапочната отсечка възложителите твърдят, че има проблеми с безопасността и цялостната възможност да се реализират както е планирано.

Арх. Здравко Здравков беше категоричен, че фирма „Трансгео” има нужния опит, придобит… при проектирането на железопътни участъци: „Проектирането на релсов път е специфично и проектантите по жп транспорта са едни от най-добрите”.

Последвайте канала на

Мая Йорданова
915 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини