-
04 септември 2018 14:15
- 34350
- 25
Никой от държавните институции не ни оказа съдействие при обследването на катастрофата край Своге. Получихме отказ за документите, които изисквахме, тъй като са предоставени на следствието и на прокуратурата. Изводите и доказателствата, до които достигнахме, са на базата на нормативните актове, публична информация, както и на експертизата, с която ние разполагаме и замерванията, които направихме след катастрофата. Това каза на пресконфернция Богдан Милчев от Института по пътна безопасност по време на представянето на резултатите от предварителен доклад-анализ относно тежката катастрофа край Своге, при която загинаха 17 души, предаде репортер на Novini.bg
Повече от месец преди катастрофата Институтът за пътна безопасност сигнализира за този опасен участък, добави Милчев.
Говорим за верига от пропуски, които са довели до фаталния изход - като се започне от фазата на проектирането, въвеждането в експлоатация на пътя и ремонта, всеки един от органите, които са отговорни, е допуснал пропуск или грешка. Последният орган, който е можел да наложи санкция и да предотврати трагедията, е МВР, което също не е предприело действия в рамките на правомощята си, заяви Диана Русинова от Института.
Тя посочи, че на мястото на тежката катастрофа липсва знак А1, който да предупреждава за завой надясно. Вместо него е поставена табела пано с измислен от изпълнителя на ремонта знак. Такъв знак в нашата нормативна документация не съществува, може би има някаква художествена стойност.Този знак не говори нищо на шофьорите. Нещо повече, той е всъстояние да разсее шофьорите, докато се опитват да разчетат какво иска да им каже.
Пътните знаци не са поставени правилно в съответствие с изискването на нормативните документи. През 2012 г., преди ремонта на пътя, знак с ограничение на скоростта до 40 км/ч не е съществувало. Очевидно има проблем след строително-монтажните работи. Пътната маркировка в по-голямата си част е изтъркана. Има загуба на осева линия. Има проблем с асфалта. Наблюдавахме фракции, които нарушават сцеплението. Дренажна система на пътя просто няма, водата прекосява пътя на няколко места, заявиха на пресконференцията експерти от Института по пътна безопасност.
Мантинелата трябва да е на 50 см от лентата на пътното платно, но не можем да определим лентата, тъй като липсва маркировка. Приемаме, че е краят на асфалта. Мантинелата навлиза 6 см в пътната лента. Шофьорите по естествен път искат да избягат от тази мантинела и трафикът започва да минава в червената зона, в която има интеракция, сочат данните от доклада.
През 2012 г. е видимо, че геометрията на пътя е променена. Апелираме институциите тази промяна да бъде проверена, подчертаха от Института за пътна безопасност.
Шофьорът е искал да избегне мантинелата при завоя надясно, имал е сблъсък с две коли. Времето му за реакция е било около секунда и половина, изпаднал е в шок, след което нещата са се развили, бихме казали, естествено, заявиха още от Института.
България продължава да е най-опасното място за живеене в ЕС по отношение пътната безопасност, каза Богдан Милчев. По думите му, МВР е можело да глоби собственика на пътя - АПИ между 2 и 7 хиляди лева, както и да спре движението по него.
Последвайте канала на
Свързани новини
Утре асфалтират пътя до Своге
04 септември 201810:42
Излизат резултатите от доклада за състоянието на пътя край Своге
04 септември 201809:03
Ремонтират пътя Своге - София
03 септември 201807:34
Започва ремонтът на пътя Своге - София
02 септември 201820:40
Напрежение по време на протеста в Своге
02 септември 201819:47
Приятелка на президентската съпруга забъркана в скандала с Отсечката на смъртта край Своге
02 септември 201809:57
Преди полагането на асфалта на трагичната отсечка край Своге: Ще се вземат проби за качество веднага (видео)
07 септември 201807:41
Ще бъде направен одит на целия път през Искърското дефиле
05 септември 201820:02
Адвокатът на шофьора на автобуса, катастрофирал край Своге: Григор съжалява
05 септември 201809:00
Коментари 25
Добави2018.09.04 | 15:08
2018.09.04 | 17:38
Сега не разбирате ама един ден децата ви ще го ядът заради вашето невежество.
2018.09.04 | 15:10
2018.09.04 | 15:23
2018.09.04 | 15:53
2018.09.04 | 16:34
2018.09.04 | 17:07
2018.09.05 | 12:36
2018.09.05 | 01:57
2018.09.04 | 17:11
2018.09.04 | 17:12
2018.09.05 | 23:11
2018.09.04 | 17:13
2018.09.05 | 16:50
2018.09.05 | 12:29
Добави коментар
Водещи новини
Приеха на първо четене специалния закон до приемането на бюджета, ПП-ДБ иска да ограничи кабинета за някои разходи
09 януари 202513:32
Пламен Тончев (ДАНС): Конфликтите в Близкия изток не оказват влияние на миграционния натиск у нас
09 януари 202515:19
Кирил Петков: Правосъдието и бюджетът са заложници на игрите на ГЕРБ
09 януари 202514:28
Премиерът Главчев: Проблемът със забавените плащания към театрите ще бъде решен
09 януари 202514:46
Министерство на енергетиката със законодателни промени, които да минимизират авариите при електроснабдяването
09 януари 202514:33
18-годишен е в много тежко състояние след катастрофата при надлез "Надежда" в София
09 януари 202514:05
Първи случай на човешки метапневмовирус е установен в Румъния
09 януари 202515:43
След Башар Асад Путин загуби още един от ключовите си съюзници
09 януари 202516:17
Зеленски с тежка критика към САЩ и Германия: При цялото ми уважение, но Путин ни нападна заради вас
09 януари 202513:33
2018.09.04 | 14:43
2018.09.04 | 16:53
Точно преди да стане министър от Европа дойде доклад в който подробно си пише всичко черно на бяло за неговото комунистическо и криминално минало.Доклада е публичен и до ден днешен може да се види.
Ако главата ти е била в гъза последните години напиши си електроната поща ще ти го пратя и на теб.
2018.09.04 | 15:22
2018.09.04 | 14:50
Всичките 240 са предатели щом не защитават интересите на народа.
А за ГЕРБ специално какво да говорим !?Като сте толкова открити изкарайте досието на Тиквата да видят всички неговото минало и да обясните как криминално проявен се е изкачил до този дъражавен пост.