-
01 юни 2018 11:39
- 1185
- 0
В света има над 224 млн. деца с наднормено тегло. Същевременно в Европа, едно на три деца са с наднормено тегло или със затлъстяване. Над 22 милиона деца под 5-годишна възраст в ЕС са с наднормено тегло, а около 5 милиона са със затлъстяване. България е на пето място по детско затлъстяване в ЕС, като над 200 000 деца в училищна възраст са с наднормено тегло, напомнят от Асоциация"Активни потребители".
Изследване на Световната здравна организация (СЗО) на тази епидемия показва директна връзка с рекламата на нездравословни храни и напитки. Ползването на анимационни герои, с цел да се привлече вниманието на децата е несправедливо, тъй като те, както и родителите им, нямат осъзната защита срещу психологическите похвати, използвани в рекламата.
За да опазим здравето на децата, регулацията на рекламното таргетиране на деца следва да включи:
-Прилагане на централизирани регулации, вместо саморегулация, като доброволните инициативи, които са доказано неефективни.
-Етикетиране на база хранителни профили, разработени от СЗО, като измерител за здравословност на рекламираните храни на деца.
-Забраняване на рекламата на нездравословни храни в пиковите часове, когато се излъчват детски предавания.
Затова Потребителският интернационал, чийто член е Асоциация Активни потребители, води кампания, която има няколко основни цели:
-Опазване на децата от маркетинга на нездравословни храни - в т.ч. забрана за спонсорство на събития насочени или с участието на деца, реклама в социалните мрежи, използване на анимационни герои на опаковките на продуктите;
-Подаване на по-добра хранителна информация на потребителите, за храните, които купуват;
-Намаляване на нивата на мазнини, захар и сол в обработените храни;
-Провеждане на активни информационни кампании в подкрепа на здравословното хранене;
-Фискални мерки като данък върху захарта;
-Подобряване на предоставяната храна в училищата и другите публични институции.
Да припомним
Преди 8 години, когато в ЕП се гласува предложението на ЕК за трицветно кодиране (светофарна система) на количеството на солта, мазнините и захарта в етикета на храните, Асоциация Активни потребители активно подкрепи международната кампания, водена от Европейската асоциация на потребителите. Целта на системата за етикетиране бе улесняване на здравословния потребителски избор. Ако съответната съставка е с приемливо количество, спрямо дневните нужди на човешкия организъм, на етикета, тя щеше да е оцветена в зелено, умереното съдържание - в жълто, а високото – в червено. За съжаление тогава, депутатите в ЕП не приеха разумното предложение.
Последвайте канала на
Свързани новини
Ботев се върна на победния път след силно второ полувреме срещу Локо (София)
Арда уверено крачи към челните позиции след комфортен успех над Ботев (Враца)
Генчев: Мачът е изключително важен за нас, за да си върнем поне малко от позагубеното самочувствие
Дерби в Перник
Майкъла: Бихме ЦСКА 1948, но този отбор не е критерий! Левски само ще се снима с титлата
Ботев с изявление за Зингаревич, входира писмо до две институции
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Кирил Петков: Хора, не можем да се будим в държава с купени избори и да гледаме как хора нахлуват в Народния театър!
08 ноември 202419:04
Засилено полицейско присъствие пред Народния театър
08 ноември 202418:27
Димитър Стоянович за сблъсъците пред Народния театър: Срам за полицаите! Взеха страната на агресорите
08 ноември 202418:33
Народният театър и парламентът: Даниел Митов очаква провокации в първия работен ден на депутатите
08 ноември 202417:55
Мая Манолова: Случилото се пред Народния театър е резултат от гнева на хората от изборите
08 ноември 202417:53
Атаката срещу Народния театър
08 ноември 202418:44
КС започна дело за частично касиране на вота
08 ноември 202416:26
"Величие" също внесе жалба в КС, но за цялостно касиране на изборите
08 ноември 202417:00
Доц. Киселова: Видя се кой от Радев и Пеевски е по-опасен
08 ноември 202419:03