-
15 май 2018 12:33
- 1295
- 0
Сто четиридесет и седем /147/ са внесените жалби и сигнали в Комисията за енергийно и водно регулиране /КЕВР/ от клиенти на топлинна енергия през изминалия отоплителен сезон 2017-2018 г. Това показват резултатите от извършения обобщен анализ на регулатора.
Данните на КЕВР сочат, че изминалият отоплителен сезон е оценен като по-малко проблемен в сравнение с предходния. Изключение прави аварията в "Топлофикация Перник" АД, причинена от възникнал пожар на площадката на ТЕЦ "Република", което доведе до сериозно нарушаване на топлоподаването през най-студените дни.
КЕВР има ясно определени регулаторни и контролни функции, които прилага в съответствие с нормативната уредба и вътрешните си правила. За всеки сигнал или жалба, които са от компетентността на Комисията, експертите на регулатора проучват фактите и обстоятелствата и предприемат съответните мерки. Извършени са проверки по документи, издадени са задължителни указания, а на едно дружество е проведена извънредна проверка. По част от образуваните преписки Комисията се е произнесла с решения, а други са в процес на проучване на обстоятелствата, посочиха от енергийния регулатор.
Най-голям е броят на жалбите срещу топлофикационните дружества през февруари и март 2018 г. - съответно 30 и 35. Най-малко жалби са постъпили в началото на отоплителния сезон - за последното тримесечие на 2017 г. те са общо 48. Извършеният анализ показва, че относително най-висок е делът на жалбите и сигналите, свързани с дяловото разпределение на топлинната енергия, което е основа за изготвяне на месечните и изравнителни сметки - техният брой е общо 46. За влошено качество на топлоснабдяването са сигнализирали 24-ма потребители, а 23-ма са поискали информация или становище. За разглеждания период постъпилите жалби срещу действията на фирми, извършващи дялово разпределение на топлинна енергия са 9 и по тях Комисията няма правомощия да се произнася. Съществен спад бележат жалбите, свързани с присъединяване, изкупуване на енергийни обекти, качество на търговските услуги и несъгласие с нормативната уредба.
От внесените в КЕВР общо 147 жалби за периода октомври 2017 г. - април 2018 г., най-висок е техният брой срещу "Топлофикация София" ЕАД. Седемдесет и три /73/ са жалбите срещу най-голямата топлофикация в страната с около 440 000 клиенти, което е 49,6 на сто от общия брой на постъпилите жалби срещу дружествата.
През отоплителния сезон срещу други топлофикационни дружества в Комисията са постъпили съответно: Двадесет и седем /27/ жалби срещу "Топлофикация Перник" АД, свързани основно с аварията през февруари 2018 г.; по 10 жалби - срещу "Топлофикация Русе" АД и срещу "ЕВН България Топлофикация" ЕАД; 7 жалби срещу "Веолия Енерджи Варна" ЕАД; 5 жалби срещу "Топлофикация ВТ" АД; по 2 жалби - срещу "Топлофикация Плевен" ЕАД и срещу "Топлофикация Сливен" ЕАД; 1 жалба - срещу "Топлофикация Бургас" ЕАД.
През периода в КЕВР не са постъпили жалби и сигнали срещу предоставяните услуги на "Топлофикация Враца" ЕАД,"Топлофикация Разград" ЕАД, "Брикел" ЕАД и "АЕЦ - Козлодуй" ЕАД, допълниха от енергийния регулатор.
Анализът на отоплителния сезон показва тенденция към намаляване на жалбите по отношение на всички дружества, с изключение на "Топлофикация Перник" АД, където Комисията извърши извънредна проверка. При нея беше установено, че дружеството е било в обективна невъзможност да подава топлинна енергия с изискуемите параметри в резултат на пожар, възникнал на 19.02.2018 г. на площадката на централата, при който са сериозно засегнати основни производствени съоръжения.
Във връзка със сигнали, постъпили от клиенти на "Топлофикация София" ЕАД за високи сметки за топлинна енергия за март 2018 г., КЕВР извърши проверка по документи. Установено е, че за периода 17.04.2018 - 26.04.2018 г. в дружеството са постъпили 26 писмени жалби, дружеството е отговорило по телефона на 755 въпроса за дяловото разпределение на топлинната енергия и на 552 запитвания за дължими суми за март 2018 г. При проверките по писмените жалби не са констатирани грешки в прилагането на Методиката за дялово разпределение на топлинната енергия в сгради - етажна собственост, която е приложение към Наредба номер 16-334 от 2007 г. за топлоснабдяването, издадена от министъра на енергетиката.
Основната причина за многобройните възражения на клиенти на "Топлофикация София" ЕАД срещу фактурираната им топлинна енергия за март 2018 г. е фактът, че само 6 процента от битовите клиенти в София са заявили реален месечен отчет и получават фактури за реално потребената от тях топлинна енергия. Останалите 94 процента клиенти на дружеството получават месечни фактури, базирани на прогнозно потребление за съответния имот, съгласно Методика за дялово разпределение на топлинната енергия, по която Комисията няма правомощия да се произнесе. След отчет на средствата за дялово разпределение и изготвяне на изравнителните сметки, тези клиенти ще получат информация за реалното си потребление през отоплителния сезон 2017-2018 и действителните задължения към "Топлофикация София" ЕАД.
Последвайте канала на
Свързани новини
КЕВР: Около 8 евроцента е прогнозната цена на киловатчас от АЕЦ "Белене", ако централата б
14 май 201814:34
Теменужка Петкова: Комисията за ЧЕЗ не е прах в очите
08 май 201818:38
КЕВР с извънредна проверка заради честите аварии по водопроводната инфраструктура на "ВиК Добри
03 май 201814:39
Делян Добрев: Трябва да се изготвят критерии и принципи, по които КЕВР да се произнася за сделки
29 април 201814:55
Делян Добрев: С промените в Закона за енергетиката КЕВР ще може да следи за пазарни манипулации
27 април 201811:43
КЕВР ще може да разрешава сделки за съществени части от стратегически енергийни дружества
26 април 201814:21
КЕВР не трябва да се влияе от електроразпределителните дружества, смята експерт
27 юни 201811:22
Абсурдно ли е решението на КЕВР за скок на цената на тока и парното?
26 юни 201809:11
Задават ли се по-високи сметки за стоки и услуги
25 юни 201809:53
Два отменени гола в добавеното време донесоха радост на Крумовград срещу Славия
България допусна обрат от Черна гора и се отдалечи от ЕвроБаскет 2025
Кириякос Георгиу разказа за премеждията си в Спартак (Варна)
ПФК Ботев: Ситуацията около Антон Зингаревич става все по-странна и лишена от прозрачност
Салах: Разочарован съм, по-скоро съм вън от Ливърпул, отколкото вътре
Областна администрация София-град и Столична община подписаха договора за прехвърляне на собствеността на "Герена"
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Петър Чобанов: Минималната заплата крие повече рискове, отколкото решения на проблеми
25 ноември 202420:50
От прокуратурата искат постоянен арест за трима от биячите в мола
25 ноември 202418:09
Шофьор на тролей е със счупени нос и ръка след побой от пътник в София
25 ноември 202418:11
Юлиян Попов: Цената на водата в България е ниска, трябва да се инвестира в напояване
25 ноември 202418:46
Общини напират да вдигнат цената за паркиране
25 ноември 202422:30
Водещите новини! Бабикян: Борисов води разговора с Пеевски, а не с ПП-ДБ. Войната в Украйна доведе до нова ескалация между Запада и Москва (и още…)
25 ноември 202419:18
Нетаняху може да бъде арестуван, ако пътува до Германия
25 ноември 202419:28
Белият дом: Преговорите за спиране на огъня между Ливан и Израел вървят към споразумение
25 ноември 202422:53
Осло не откри доказателства за връзка между норвежеца, собственик на българска фирма, и взривените пейджъри на "Хизбула"
25 ноември 202420:41