Опасни ли са някои "легнали полицаи"

  • 14 май 2018 10:05

  • 587
  • 0
Опасни ли са някои "легнали полицаи"
© Булфото (архив)

Изкуствените неравности по платното за движение, познати повече като „легнали полицаи”, убиват скоростта и помагат да спасяваме човешки животи, но дали са поставени на най-правилните места и дали са избрани най-правилните размери за тях?

От няколко години у нас действа наредба за изграждането на подобни неравности, но все още голяма част от тях не отговарят на никакви изисквания. Така вместо да помагат на участниците в движението, се оказва, че те пречат. Някои от легналите полицаи дори са опасни, стана ясно в сутрешния блок на бТВ.

В най-високата си част изпъкналата неравност или повдигнатата пешеходна пътека трябва да бъде 7,5 см, широчината е съобразена с широчината на пътя, а дължината може да е максимално 4,2 м за изкуствена неравност с кръгъл профил и 7,6 м, ако е като трапец или е повдигната пешеходна пътека.

След изграждането отсечката трябва да бъде осветена и да се отбелязана с пътни знаци.

През 2013 г. в София е имало 736 изкуствени неравности тип „легнал полицай“. Над 500 от тях оказват опасни и трябва да бъдат променени или премахнати. В страната (извън градовете) легналите полицаи са 255.

„Наредбата е влязла в сила 2012 г. В нея се дава срок от 3 години всички неравности да бъдат приведени по стандарта, а ако не могат – има една година да бъдат премахнати. Това значи, че администрацията, която поддържа пътя, не си е свършила работата”, коментира пред бТВ бившият председател на транспортната комисия в парламента Настимир Ананиев.

Той посочи и друг проблем – нерядко хората сами поставят „легнали полицаи”, а не администрацията, която поддържа пътя. Тогава обикновено не се спазват никакви стандарти.

Управлението на пътната безопасност трябва да бъде проверено и одитирано, смята Ананиев.

„Имаме регистър и знаем точната бройка и местоположение на изкуствените неравности. Столичната община поетапно променя неравностите, но това изисква време и средства”, коментира директорът на дирекция „Управление и анализ на трафика” в СО Димитър Петров.

„Столичната община, която има 1,5 млрд. лв. бюджет не е успяла да се организира. Можеше да се измени и закона, ако сроковете не стигат. Вижте проверката на пешеходните пътеки, направена от прокуратурата – 70% от тях не отговарят на изискванията. Кой ще поеме отговорност?” коментира Ананиев.

„Мога да се ангажирам със срок до края на годината. Паралелно с извършването на още една проверка ще бъдат променени и неравностите”, коментира Петров.

Последвайте канала на

Десислава Станева
587 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини