Експерт: Пътната настилка в България има над 100 цикъла на замръзване и размръзване

  • 21 март 2018 19:42

  • 6551
  • 8
Експерт: Пътната настилка в България има над 100 цикъла на замръзване и размръзване
© Булфото

Около 100 милиона лева годишно "потъват" в дупките по пътищата у нас. Минаването на през дупка е познато чувство за всеки шофьор, но защо след всяка зима сервизите ни са пълни?

„Когато повърхността на асфалта не е достатъчно добре уплътнена, водата навлиза в пътната конструкция и замръзва. В последствие, когато температурите се повишат, разтопява се водата, оттича се и се получават едни кухини, които под влияние на движението, постепенно се разрушават и се образуват дупки”, обясни д-р инж. Ванина Попова преподавател в катедрата по пътищата в Университета по архитектура пред БТВ.

За първоначалното напукване причините са много – от неспазване на технологията на полагане на износващия пласт до некачествен материал или изпълнение. Времето също. „Имаме над 100 цикъла годишно на замръзване и размръзване на пътната настилка”, допълни Ванина Попова.

„30 години политиката е била дупките по пътищата да се пълнят със студена смес след края на зимния сезон и в есенно-зимни условия отново да "цъфнат" тези дупки”, заяви министърът на регионалното развитие Николай НанковНиколай НанковНиколай Нанков е министър на регионалното развитие и благоустройството до 31 август 2018 г. Той е.

Експертът припомня – разковничето е в превенцията. „Преди настъпването на зимата, есента да се направи един щателен оглед, да се картират дупките, да се види къде има пукнатини, да се запълнят”, допълни Ванина Попова.

Министър Нанков обещава, че 7 години след въвеждането на тол системата, ще бъде направена пълна рехабилитация на пътищата.

Експертите са категорични, че вината за катастрофите е споделена между лошите пътища и несъобразената скорост.

Последвайте канала на

Мая Йорданова
6551 8

Свързани новини

Коментари 8

Добави коментар
Винету

2018.03.28 | 08:26

8
Преди години като въвеждаха винетките излезе някакъв експерт по телевизията и каза че може да плащаме доста ,но до пет години няма да има дупки по пътищата.Открийте разликите.
Открихме ги

2018.03.28 | 08:26

7
Разликите са в още по-богатите 'наши хора' ... но... овцете ги стрижат ... това е положението ...
дуци

2018.03.22 | 13:51

6
А ЦИКЪЛА НА МЕНЗИСА НА ЕКСПЕРТИТЕ БРОИТЕ ЛИ СИ ГО ,КРАДЦИ ТАКИВА ???
Драган

2018.03.22 | 13:51

5
Никой не си върши работата ( защото не е за там, а наш човек) и тотална некомпетеност, безхаберие и липса на контрол! Целта е да се краде, а не да се свърши работата!
Иванов

2018.03.22 | 13:51

4
Много поздрави на майка ви бивши и настоящи министри , до кога ще се оправдавате?

2018.03.22 | 13:51

3
Глупости. Асфалтът не се рони когато се топи снегът, а когато замръзва водата в цепнатините, получени при разширението на материала през лятото и увеличава обема си /водата/. Затова се пръскат и тръбите зимно време.

2018.03.22 | 13:50

2
Всичко е до печалбите на фирмите. Как се печелят милиони за 1 година. Просто в България се печели 300-400% от поръчка.
ха, ха, ха

2018.03.22 | 13:50

1
Интересно в Германия колко цикъла има след като няма нито една дупка???

Добави коментар

Водещи новини