Как се справя държавата с войната по пътищата (снимка+видео)

  • 19 януари 2018 09:29

  • 3820
  • 9
Как се справя държавата с войната по пътищата (снимка+видео)
© Булфото (архив)

Има ли ефект от промените в Закона за движение по пътищата, какво се прави, за да се подобри пътната безопасност, как трябва да се подобри и обучението на кандидатите за водачи коментира пред novini.bg председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофите Владимир Тодоров.

„Законът за движение по пътищата е най – промененият закон. Променян е над 70 пъти. Затова се стигна до решението, че трябва да се направят нови закони. В момента се изработват три нови закона – единият ще бъде за движението и правилата, другият ще касае обучението на водачите и третата част ще касае превозните средства.
Така че след тази голяма реформа се надяваме да имаме едно по-устойчиво законодателство, което да не бъде толкова променяно, защото в момента често се работи на парче. За десет години си отива един град като Сопот“, заяви Тодоров.
„Пътната безопасност касае всички нас. За година губим около 2 млрд. лв. заради ПТП. Представете си колко пари са това за десет години. Когато една линейка отива на катастрофа, тя загърбва примерно една родилка. Когато един човек е в реанимация, плащаме ние, когато остане инвалид за цял живот, социалната пенсия пак я плащаме всички ние.
Затова този проблем касае всички нас“, категоричен е той.

Снимка: Novini.bg



„Много сериозен е проблемът с обучението на водачите“, отбеляза още Тодоров. Самият изпит се затегна вече, прави се в „Бели стаи“ и много трудно може някой да пробие системата. Но остава проблемът с кормуването. От 31 часа автошколите дават реално 10 -12 часа. Някой да е видял учебен автомобил на магистрала или в тъмната част на деня?Трябва да се борим с този сив сектор и с контрола за часовете“, каза той.

Владимир Тодоров коментира и по-високите глоби и събираемостта им. „Големият проблем в България е в отношение на събираемоостта на глобите. Законът е от 68 година и той е абсолютно остарял. Не знам защо не се намира воля да се промени. Изключително тромава е процедурата по събирането на глоби. Най – често глобите са свързани със Закона за движение по пътищата. Основният проблем не е размерът на глобите, а събираемостта. Неплащането на глоби мултиплицира поведение на безнаказаност. Ако 10 пъти направиш нарушение и нищо не ти се случва, решаваш, че си над закона.
Чужденците пък, които карат през България, изобщо не плащат. Те и заради това са толкова нагли. Законът го позволява“.

Относно това дали има ефект от новите автомобили на Пътна полиция, които са изключително добре оборудвани, Владимир Тодоров заяви, че Пътна полиция не може да реши проблемите. Тя може само да спомогне за пътната безопасност.

Тодоров коментира и как София се превърна в един безопасен град за пешеходците. В момента в столицата има изключително голямо намаление на загинали пешеходци и това е защото се служиха така нар. легнали полицаи и шофьорите се научиха да спират. „В провинцията обаче не е така и затова аз призовавам всички в другите населени места да вземат пример от София“, каза още Владимир Тодоров.

Председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофите коментира и така нар. пътни участъци убийци – неправилни обратни завои, виражи и други. Той съобщи, че за първи път от АПИ са се ангажирали да променят инфраструктурата на подобни места и вече това го правят. По думите му, всички подобни проблеми ще бъдат отстранени до края на годината.



Цялото интервю с председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофите Владимир Тодоров може да чуете  ТУК.



По материала работиха Десислава Станева и Галя Георгиева

Последвайте канала на

Novini.bg
3820 9

Свързани новини

Коментари 9

Добави коментар

2018.01.19 | 17:29

8
През xyя на Тиквата и пора Цветанов е войната по пътищата, а те са виновни с тия спортни бойкостради за народни пари.
бойкостради ...

2018.01.19 | 17:33

9
Мале, че си тъ-ъ-ъп !!!! Значи според теб магистралите са виновни за катастрофите?! Не знам от кое село си, ама я си карай по черния път, за да живееш вечно...
Как Да Не Му Пука?

2018.01.19 | 17:29

7
Повечето гласоподаватели на генерала са работещи и пътуващи. Разбира се че му пука. Накрая ще останат само безработните и простаците, които излизат от пещерите си само, за да гласуват за Атака или бсп, или сдс
Деан

2018.01.19 | 17:28

6
Стари коли неграмотни водачи и липса на КАТ
Ююююююю

2018.01.19 | 17:27

4
Нищо не става в тази държава за съжаление!!!!

2018.01.19 | 17:28

5
а какво искаш - да ти стане като с вълшебна пръчица ?!
Щайбд

2018.01.19 | 17:24

2
Бягайте навън там е спасението

2018.01.19 | 17:26

3
Що, там няма ли катастрофи?

2018.01.19 | 13:41

1
три закона ? три администрации ? та затова е борбата за ;глобите и тяхната събираемост; , а ;малките; глоби са от по една минимална заплата и нали се сещате че бизнеса и служителите са винаги невинни , а го отнасят робите ? та освен грабеж друго мутрите не могат , затова са и таки

Добави коментар

Водещи новини