Вижте как една българска идея ще направи превъртането на километражите на колите невъзможно

Около 1/3 от всички превозни средства втора ръка са с манипулиран километраж. Това води до средна загуба от 3, 000 евро за всеки купувач. Евродепутатът от ЕНП/ГЕРБ Андрей Новаков е категоричен, че тази практика трябва да спре и затова внесе в Европейската комисия предложение за нова програма на стойност 1.25 млн. евро. Проектът цели прекратяване манипулациите на километражите в употребявани автомобили и ще работи във всички държави от Европейския съюз (ЕС).

Ето какво разказа още Андрей Новаков пред novini.bg за предложението му, внесено в ЕК: „Предложението отразява позицията на много потребители и справедливите им искания за информиран избор при покупката на употребявани автомобили. Няма човек или семейство, които да са склонни да пожертват спестяванията си за кола, която е накрая на своя ресурс, макар на таблото да пише друго. Като се има предвид значителния брой продажби на такива коли, решението на този проблем става все по-наложително. Пилотният проект O.R.E.L. цели създаването на система за обмен на анонимна информация за километражите на автомобилите в страните членки на ЕС. Чрез онлайн платформа, тази информация ще бъде достъпна до купувачите на автомобили без значение в коя страна е произведена или използвана колата и къде се осъществява покупко-продажбата впоследствие. По този начин ще се намали значително размера на измамите с превъртането на километражите, който достига почти 10 млрд. евро годишно. Същевременно ще се повиши и сигурността на пътя поради намаляване риска от технически неизправности“.

„Вярвам, че имаме възможност една българска идея, една българска инициатива да реши общ европейски въпрос и така да се говори за българския принос в сферата. В умален мащаб и национално ниво съществуват сходни по модел системи в страни като Белгия и Холандия, където данните за километража се събират по време на годишните технически прегледи, съхраняват се електронно и са достъпни при поискване чрез издаване на специален сертификат. Така крайният купувач може да сравни данните предоставяни от системата с тези от продавача и да се защити от евентуална измама. Проблемът е, че при продажби в други страни връзката се губи. Целта ни е създаването на общоевропейска онлайн платформа, достъпна за всички граждани на ЕС. Това ще се осъществи чрез свързване на фабричния номер на колата и данните за километража по време на годишните прегледи. Тъй като информацията се събира периодично и се съхранява електронно, манипулацията на системата би била доста трудна задача. Известен проблем може да представлява времето между отделните годишни технически прегледи, когато могат да се манипулират километрите. Но и тук програмата ще изпълнява предназначението си, а именно да създава проблеми пред недобросъвестните търговци и собственици, които са решили да укрият пробега на даден автомобил. Ако програмата бъде одобрена, извършването на подобни нерегламентирани дейности ще стане по-трудно, по-скъпо и по-сложно, с което се надяваме да го сведем до минимум. Все пак не считам, че са много хората готови да се занимават и да плащат няколко пъти годишно някой да им променя километрите на колата. Дори да има такива, това занимание ще се обезсмисли заради разходите по него, които могат да надхвърлят евентуалната печалба на продавача. Нещо повече, надявам се тази програма да създаде нов пазарен сегмент – на търговците, които продават коли с доказани от O.R.E.L километри, което да бъде гаранция за тяхната стойност“, заяви Новаков.

„С въвеждането на общоевропейски мерки още от средата на идната година превъртането на километражите ще се забрани поради две причини. От една страна, според скорошни проучвания 1/3 от всички превозни средства втора ръка са с манипулиран километраж. Това води до средна загуба от 3, 000 евро за всеки купувач. Това са средства, които отиват директно в джоба на измамниците. Шансът да попаднем на манипулирана кола се увеличава многократно и когато купуваме внос. Загубите за националните бюджети и бюджета на ЕС възлизат на милиарди евро. Това са средства, които биха могли да бъдат инвестирани в образование, здравеопазване или създаване на нови работни места. На втората причина не можем да сложим цена, защото става дума за човешки животи. Управлението на автомобили с манипулиран километраж представлява заплаха за сигурността и води до жертви на пътя. Разбира се, доказуемостта на манипулацията е доста трудна задача. Но пълна забрана в комбинация със системата O.R.E.L. би създала един доста силен превантивен ефект. Крайната ни цел е да направим превъртането на километражите безсмислено и почти невъзможно начинание“, каза още евродепутатът от ЕНП/ ГЕРБ Андрей Новаков.

Как да разберем дали километражът на колата ни е превъртян и какви опасности крие това за нас очаквайте в интервюто с автомобилния състезател Румен Дунев.


 

Коментари

  1. 2017.10.26 | 19:12
    и жените са с нереални километри, но си ги караме.....
  2. 2017.10.26 | 19:12
    ДЕЙБА ИПРОСТИТЕ БЪЛГАРИ МИ ТОГАВА КАРАЙТЕ БОКЛУЦИТЕ НА ЗАПАДА И ОТ ТОВО МРЕТЕ ПО ПЪТИЩАТА КАТО КУЧЕТА
  3. 2017.05.22 | 23:27
    Как всеки губи 3000евро когато повечето коли са под 1000евро.
  4. 2017.05.22 | 23:27
    Пак ще се отпуснат едни милиарди за глупост.
  5. 2017.05.22 | 21:37
    Всичко друго е ОК та до там стигнахте.....??????
  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Пуснахте ли вашето дете/вашите деца на градина?

Пуснахте ли вашето дете/вашите деца на градина?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.